24 van de 33
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
   
‘64 DS 19M van Lucas - Verkocht aan een blije spanjaard!
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 oktober 2011 10:31 AM
  [ # 346 ]

Ok. Dan is die arm wel ok denk ik. Inderdaad, de kogels op de verbindingsstang. En hoe zijn de fuseekogels? en dan met name de onderste?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 11 oktober 2011 10:36 AM
  [ # 347 ]

De bovenste kogel heb ik losgehaald om zo te kunnen determineren waar de rammel vandaan komt. De bovenste kogel was spelingsvrij, maar nu hij los is lijkt het alsof de kogel zelf met een beiteltje is bewerkt. De kom waar hij in beweegt is wel helemaal glad. Aan de onderste kogel voel ik geen speling. Ik zal vanavond eens naar dat verticale stangetje kijken. Is er een specifieke slimme manier om vast te stellen of die kogels in orde zijn?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 oktober 2011 10:43 AM
  [ # 348 ]

Inknijpen met de waterpomptang. 1mm speling is ok.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 11 oktober 2011 10:55 AM
  [ # 349 ]

Er zit een klein veertje in/achter, kan gebroken zijn.

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 oktober 2011 12:43 PM
  [ # 350 ]

ja zie mijn DS topic!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Snoekie69
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 23-08-2006

Gepost: 11 oktober 2011 09:14 PM
  [ # 351 ]

Bij mij knakte het ook regelmatig rechtsvoor, maar alleen als ik een flauwe bocht maakte of heel even een lichte stuurbeweging maakte. Tok tok, of een lichte knak knak… (moeilijk om zoiets te omschrijven). Kon lange tijd niet precies ontdekken waar het nou precies vandaan kwam. Het bleek dus uiteindelijk het bovengenoemde veertje te zijn uit de stabilisator stang wat gebroken was. Wat een genot om nu door het leven te gaan zonder tok, knak of.. Wink

Groet,
Marcel

Déesse - Alleen de naam al…...

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 12 oktober 2011 01:27 AM
  [ # 352 ]

Helaas zit er toch speling in de lengterichting op de bovenste arm. Met wat meer kracht kan ik hem een millimeter uit het blok trekken. Dat lijkt me echt niet goed. Het bovenste kogeltje van de verbindingsstang naar de stabistang heeft ongeveer 2mm speling. Dat is dus ook wat veel, maar ik ben bang dat het probleem voornamelijk in het draagarmlagerblok zit.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 12 oktober 2011 07:57 AM
  [ # 353 ]

Op de meeste sloopauto’s zijn ze nog goed, want ze gaan niet vaak stuk.
Vervangen is dan waarschijnlijk sneller, makkelijker en goedkoper dan reviseren.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 12 oktober 2011 09:15 AM
  [ # 354 ]

Oud type draagarmstellen zijn niet uitwisselbaar met nieuw type, tenzij je beide (linker en rechter), vervangt.
Bij de oude vormt de kogelkomhouder 1 geheel met de tuimelaar, bij de nieuwe is deze demontabel. Check bij vervanging door een oud type je onderdelenboek, ik meen dat er ook verschil kan zitten in de draagarmen zelf.

En, minder leuk, slijtage kan zich inmiddels ook verder zijn dan alleen deze arm. Maar daar kom je pas achter als je beide draagarmstellen, en vervolgens draagarmen en stabilisatorstang demonteert en inspecteert.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 15 januari 2012 03:59 PM
  [ # 355 ]

Zo, even een topic afstoffen. Ik ga over een week of twee maar weer eens wat doen aan de DS. Hij staat inmiddels alweer drie maanden stil en ik heb zin om er weer in te rijden. Het weer laat het ook best toe, geen pekel te bekennen. Eerst maar eens zien dat die draagarm weer in orde komt en dan heb ik nog een lijstje gemaakt met wat andere klussen die ik wil doen. Zo zit er in het midden van de bodem nog zwarte bodemprut en dat wil ik er ook allemaal af hebben. Ik saus dan een fijne laag RX5 over de bodem als voorlopige afwerking. Eigenlijk is RX5 geen eindafwerking natuurlijk, maar de delen van de bodem die ik er mee heb behandeld hebben zich prima gehouden. Ik ga daarom de hele bodem gewoon in de RX5 zetten en dan zien we wel hoe het blijft. Eventueel kan er later altijd nog een laag RX10 overheen.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 15 januari 2012 04:06 PM
  [ # 356 ]

moet je de bodem dan eerst kaal halen tot op het metaal of kan het gewoon over de bestaande meuk heen ?

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 15 januari 2012 04:36 PM
  [ # 357 ]

De teerbende haal ik zo veel mogelijk weg, het is namelijk een vrij dikke poreuze koek die vanzelf loslaat. Om te voorkomen dat het er achter in de tussentijd gaat rotten wil ik het er zo veel mogelijk af hebben. Helemaal kaal word het niet, maar het komt wel een eind in de buurt.

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 14 februari 2012 01:45 AM
  [ # 358 ]

En Lucas? Ben je nu weer begonnen aan je DS?

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 15 februari 2012 11:42 PM
  [ # 359 ]

Nee, het is er nog niet van gekomen. Vrijdag ga ik hem wel uit het stallingshoekje bevrijden. Dan maar eens kijken naar de draagarm en kijken of ik mezelf kan motiveren om aan de bodem te gaan krabben.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 27 februari 2012 12:18 AM
  [ # 360 ]

UIteindelijk is de DS vorige week zondag pas bevrijd. Ik heb er een klein rondje mee gereden en dat was weer zo leuk dat ik toch wel weer zin had om er iets aan te doen. Ik was vandaag eigenlijk van plan de vloer in de sleutelruimte te gaan boenen en wat voorbereidend werkte verrichten voor het werk aan de draagarm. Ik zag echter een plamuurmes liggen en toen was de beer los. Het werden een paar uurtjes bodem krabben. De delen die ik vorig jaar al had schoon gekrabt en met RX5 heb behandeld zien er nog prima uit en ik was van plan de rest ongeveer op de zelfde manier te doen. Neef Max was echter nogal fanatiek en veegde ook de laatste resten bitumen weg met een beetje terpentine. Eerlijk is eerlijk, het stuk dat hij heeft gedaan ziet er fraai uit. De rest zal helaas ook zo moeten. Werk creeërt werk, geheel volgens traditie. Marco, ook bekend als Xsara Coupe heeft het middelste stuk van de kofferbak schoongekrabt, dat ziet er nu ook een stuk beter uit. Ik ga van de week nog een keer aan de slag om de rest te doen. Ik haal de uitlaat er dan even onder vandaan en ga ook de dorpels zo schoon mogelijk krabben. Ik twijfel nog wat te doen met de platen die op de dorpels zijn gelast. Eigenlijk slijp ik ze er het liefste af en repareer dan op een correcte manier de dorpels. Misschien stel ik het nog een jaar uit en beperk ik me dit jaar nog maar tot damage control, ik ben er nog niet uit.

De kofferbakbodem

Een overzicht

Neef Max gaat voor perfectie

Rechtsvoor

Het voorste stuk, daar moet nog worden geboend

Van voor naar achteren

De dorpel rechtsvoor van buiten gezien, de wafelplaat heb ik al verwijderd

Zelfde stuk, andere hoek

En nog een keer

Dit is er vandaag af gekomen

Profiel  
 
 
24 van de 33
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook