Beste Forum leden.
Ook mijn C1 was van binnen nat.
Beslagen ruiten en een stank van binnen.
Via mijn dealer te horen gekregen dat dit een benend probleem is en dat hier nieuwe waterafvoergoten voor zijn. Direct met de grote beurt meegenomen. Natuurlijk wel even voordat we weg gingen besproken hoe we dit af gingen handelen. Ze gaven aan dat dit wel goed komt en dat ze dit via Citroen gingen regelen.
Auto van mei 2006 (dus buiten de garantie)
Nu krijgen we plots toch nog de rekening van de dealer van 133 euro.
Een boze brief naar Cirtoen Nederland heeft niets geholpen.
Mijn vraag is:
Heeft iemand deze rekening vergoed gekregen, buiten de garantieregeling?
gr Eric
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Welkom Eric.
Vervelend, maar het is toch op z’n minst vreemd dat de dealer in eerste instantie aangeeft dat het wel goed komt. Dat vind ik dan toch wat onvoorzichtig en voorbarig van ze. Kon je degene die jouw dat ‘beloofd’ heeft niet daarop aanspreken?
Ik kan jullie mededelen dat alle Citroen dealers een mail hebben liggen van het Citroen hoofdkantoor, waarin staat dat bij een volgende ondehoudsbeurt binnen de garantietermijn,evt verlengt de deurrubbers vervangen moeten worden, op kosten van Citroen, maar vermoed dat de meeste dealers dit achterhouden, om in slechte tijden dit op kosten van de klant te laten uitvoeren.
Mijn dealer in Den Helder moest ik er ook nog even aan herinneren toen ik de afspraak voor een beurt kwam maken.
Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Maar geldt dit ook voor auto’s die buiten de garantie vallen en nog niet die modificatie hebben gehad?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Dat ligt er aan denk ik aan of je dit mankement aan de orde hebt gesteld tijdens je garantie periode en is opgenomen in je overzicht van de wagen bij de Citroen dealer.
Maar je kan altijd langs gaan bij de dealer en vragen naar het schrijven van Citroen, mocht die datum van schrijven binnen jou garantietermijn zijn geweest, moet je er gewoon keihard aanspraak op maken.
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ik ga een 2e handsie kopen, dus dat wordt lastig
Is het trouwens normaal dat na 4 jaar de voordeur rubbers lekken?? ineens stank in auto en natte mat aan bestuurderskant,mat eruit gehaald en bleek dat de rubbers vervangen moeten worden van voordeur .
In 2009 april deze 2de hands C1 gekocht (2 jr oud en 48.000 op teller)
Vanaf maart 2010 bijna n jaar niet meer in gereden (borstkanker) alleen eind 2010 paar keer naar fysio.
In april 2011 mijn werk weer hervat en de rest van het jaar gewoon gewerkt en er weer in gereden (1x apk gekeurd maar geen grote beurt gehad,ook niet in 2010)
Nu vandaag naar garage geweest voor lekkage dus en alles bij elkaar kwam het op €1500 ......
Nieuwe rubbers voordeur,ruitewisser,airbagmodule,claxon,remschijf.remblok.
In de winter van 2009/2010 is ie voor lekkage 4 x teruggeweest dus van achteren is alles alles vernieuwd qua rubbers,lekkage zat toen achterin kattenbak.
Ik vind die lekkage bij rubbers voordeur wel erg snel na 4 jaar (mijn fiat punto die 7 was heeft dat nog nooit gehad)
EWn die airbag module is dat nou vette pech of ook te snel?
ik baal als n stekker,mijn man zegt ik kan beter n nieuwe kopen (actie 1ste helft nu en 2de helft over 2 jaar betalen)
Geld kosten doet het toch alleen met n nieuwe weet ik wat ik er aan heb en als ik de ze laat maken wie weet wat er nog meer naar boven komt en hij wordt dit jaar 5 jaar.
Wat is wijsheid???
- C1 Ambiance
- CX Gti
2eHands van een jaar of 3 is wijsheid:
http://www.consumentenbond.nl/test/auto-vrije-tijd/auto/autos/extra/nieuwe-of-gebruikte-auto/
http://www.geldenrecht.nl/artikel/2007-10-03/auto-tweedehands-of-nieuw
Heb je de reparaties al laten doen?
Je zou een vergelijkende offerte / second opinion bij een andere garage kunnen vragen.
Mijn collega heeft de deurrubbers laten kitten door een mannetje. Ziet er netjes uit zegt hij, lekt niet meer en kostte maar een paar tientjes. Ik kan het eens navragen.
Verder blijft een auto altijd geld kosten, zet er dus geld voor opzij als je geen potje hebt. Dan kun je hem altijd op tijd laten onderhouden wanneer het nodig is. Een 2ehandsje blijft natuurlijk altijd een risico. Je kunt mazzel of pech hebben. Daarna is nog het verhaal: Doe je een auto weg als hij al veel heeft gekost of zeg je dan juist ‘houden’ omdat er al veel vervangen is?
Succes!
Ik weet dat n auto geld kost,we hebben er 2 (man werkt in Doetinchem) ik hier.we hebben al 13 jr 2 autos.
Ik heb nog niks laten doen hij ging naar de garage voor lekkage en toen kreeg mijn man dat A4tje mee met alles erop en eraan wat er aan gebeuren moest.
We gaan zaterdag ff naar de garage,want die actie is ook wel leuk die tot eind januarie loopt,geld gaat het toch kosten!
We brengen hem altijd naar de dealer voor reparatie,ga niet lopen klooien met iemand zoeken die het kan fiksen voor weinig,wat je zegt het kost nu eenmaal geld.
De vraag was eigenlijk of dat niet érg snel is na 4 jaar die rubbers?of is het n C1 kwaal? de remschijven oke en de banden dat kan met deze kilometerstand maar rubbers!! en die airbagmodule?
- C1 Ambiance
- CX Gti
Wil je zonder gezeur rijden en is je dat de extra afschrijving waard: Gewoon een nieuwe kopen.
Lees die 2e link maar eens, dat is een mooi artikel en een eye-opener misschien.
Financieel gezien kun je dus beter een 2,5 jaar oude kopen.
Ik ben ook voor die actie gaan kijken bij de dealer en die verkoper klaagde al: “Mensen rekenen zich rijk en denken hier voor weinig met een niewe auto weg te rijden!” Die acties vind ik echt misleidend overkomen, alle merken doen eraan mee.
Die actie voor het eind van het jaar was echt heel ondoorzichtig. De lening was toen rentevrij. Ik zie dat er nu een nieuwe actie is, maar er wordt niets over rente gezegd. Het lijkt erop dat de prijs nu 9.490-600=8890, dus 8890/2=±4444 in 2 delen, dus idd zonder rente het 2e deel later betalen.
Houd er rekening mee dat je de 1e keer 602 euro meer betaald vanwege leges/verwijd bijdrage/aflevrkosten = 5046. Ben trouwens benieuwd wat je dan voor deze, waar nog veel aan moet gebeuren terugkrijgt…...
Succes met de keuze!
PS: Prijsberekening gebaseerd op selection 5 deurs.
Vraag me trouwens af waar al die seduction voorraadmodellen gebleven zijn, daar stikten ze nog van eind vorig jaar:-)
Ja wegrij kosten zijn we helaas van op de hoogte,belachelijk hoge prijs!! mijn man kwam niet helemaal uit het rekensommetje zoals het zo mooi vermeld staat.
Ik laat het weten hoe het gegaan is,denk rond €4000 ? of er net onder.
Voor mijn punto kreeg ik toen €3500 terug (7 jr) en kocht deze ambiance voor €8950 mét airco en dashboardklep en mickey mouse oor.
De punto stond weer bij de occasions voor €5600 ik vind het nog al wat,kan daar altijd pissig om worden maar mijn man zegt dan….....zo gaat dat nu eenmaal in de autobracnhe…........
Seduction’s die ze nog hadden hebben ze nu selection genoemd??? met airco.
- C1 Ambiance
- CX Gti
Voor zover ik kan zien is de Selection een Ambiance met airco, best erg compleet dus.
Totaal aantal Berichten: 786
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Lijkt erop dat je een paar hele dure dingen moet laten vervangen. De deurrubbers is vervelend natuurlijk.
Wij hebben ook ergens een keer lekkage gehad, maar tot nu toe niet weer opgetreden. Onze C1 is uit 2007 dus ook al weer 4 jaar oud, maar eigenlijk totaal geen problemen verder.
Tja, wat is wijsheid om te doen. Als je het je kunt veroorloven zou ik zeggen koop een nieuwe C1, zo niet, gewoon mee doorrijden totdat hij door de assen zakt.
Wij hebben hem nieuw gekocht. Met het idee na 3 jaar ruilen we hem in, maar de auto is nog zo netjes en doet het nog zo goed, echt grote onkosten hebben wij nog niet gehad, dus we rijden er zeker nog door tot 100.000 km. Dat is nu ook gepasseerd en we hebben er gewoon 2 jaar bij aangeplakt nu.
Eigenlijk verwacht ik dat we hem dus gewoon helemaal op gaan rijden. Is het voordeligste wat je kunt doen.
Belangrijk is dat wanneer je een nieuwe auto koopt, dat je ook realistisch bent voor het onderhoud en de afschrijving. Zorg ervoor dat je binnen 3 jaar de auto afgeschreven hebt en onderhoudskosten er ook bij me neemt. Dat hoeft niet veel te zijn natuurlijk.
Na 3 jaar rijdt je de auto zonder afschrijving, alleen op onderhoud, zit er dan een keer 1000 euro onderhoud aan, tja dat doet pijn, maar een nieuwe auto is altijd duurder!
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
@Rooie60: de garage geeft je lijstje mee met onkosten en probeert je zo een nieuwe te verkopen.
@vlietmans,volgens mij heb je gelijk ha!
Gisteren heb ik toch mijn C1 laten maken want het duurde maar liefst 3 weken eer de bank ja zei!!!! en dat allemaal via post dus wachten wachten.En gistren kon ik pas terecht in garage!
Ik was het zo zat en hoe meer ik erover nadacht hoe meer ik mijn oude wilde houden (zwarte was al besteld)
Ineens 2 weken geleden deede de claxon het weer? en de airbagmodule (€480) vervangen was ook niet nodig omdat het weer werkte (zag het rode airbaglampje al 2 weken niet meer in display) en ik hoefde maar één nieuw voorwiel omdat er achterin nog n nieuwe reserver zat.
Al met al n rekening (krijg hem nog ) van ónder de € 1000 ipv €1545 !
Daar kwam bij dat ik nóg 2 verplichte weken moet wachten eer ik de nieuwe op kon halen (zodat klant de boel kan annuleren?) zal allemaal wel maar ik had er mijn buik spreekwoordelijk van vol!!!
Heel leuk die deals van garage met banken maar dit ging me allemaal te moeizaam! en voor mij n teken van…...niet doen! daarvoor heb ik 3 jr zo goed als niets betaald aan deze en remschijf/blokken en banden zijn normaal na n bepaald aantal kilometers.
Dus nu rij ik weer lekker in mijn mooie blauw C1
En ik bedenk me nu ook dat we meer terug konden krijgen voor mijn oude (kreeg €3600 terug vanwege de reparatiekosten)nu de kosten minder waren,vond €3600 wel érg weinig!!
Bij de Suzuki kreeg ik €5200 terug op een splash comfort .......