2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
LPG in de GS(A)
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 11 oktober 2011 03:43 PM
  [ # 16 ]

Stukje in de Gazette, daar doe ik nog even niets mee, aangezien er nog te veel onduidelijke factoren in zitten wat betreft:

-Prijs
-Aantallen
-Minimale hoeveelheid
-Levertijd

Maar gezien het feit dat we nu (al?) op zo’n 5 stuks zitten, lijkt het mij dat de LPG boer dit risico best kan nemen.
Ik ga vrijdag naar Nuenen om de mogelijkheden te bespreken. Voor de duidelijkheid, ik heb hier geen persoonlijk gewin (anders dan straks een goede nieuwe warmtewisselaar!).

Verder heb ik nog een paar kleine verbeterpunten op het oog, welke ik dan ook direct zal meenemen.


DriverD; zou je nog willen delen wat hij heeft gekost? en kan je aangeven of het uitlaatpijpje uit één stuk gemaakt was of is er aan de onderkant een pijpje aan gelast met een grotere diameter (om zo over het spruitstuk te kunnen vallen). Zo lijkt het op de foto te zijn, en mijn versie was ook zo. Ik vraag me af of het origineel zo was. Misschien zou je het kunne bekijken op de originele foto.

Na het weekend hou ik jullie op de hoogte ondertussen is dit topic nog steeds om de belangstelling te pijlen, dus geef het door als je belangstelling hebt!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 oktober 2011 04:08 PM
  [ # 17 ]

Nu ik er over denk: Ik geloof dat er ook nog een soort wokkel in de pijp zat die origineel er niet zit. Om het uitlaatgas in een soort draaibeweging te krijgen en het gasstuk maximaal op te warmen. Neem dat ff mee in het ontwerp!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 11 oktober 2011 04:37 PM
  [ # 18 ]

dat heb ik in die van mij niet gezien, en ik kan het me ook haast niet voorstellen, maar ik neem het mee! bedankt voor de bijdrage!

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 11 oktober 2011 06:13 PM
  [ # 19 ]

Goed bezig pmd! Ik zal ook even rondvragen bij de Amivereniging. Er rijden een paar leden in Supers rond. Misschien dat er vanuit die hoek ook wel interesse is.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
75-amitolee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 16-07-2008

Gepost: 11 oktober 2011 10:22 PM
  [ # 20 ]

Ook ik heb eventueel interesse voor in een Ami Super (1015 cc).
Ik meen me te herinneren dat deze pijpjes bij de Ami Super een iets kortere lengte hebben,Iets wat dus ook even uitgezocht/meegenomen in vragen naar Neunen moet worden.

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 11 oktober 2011 10:43 PM
  [ # 21 ]

De vlampijpen zijn bij een Super korter, maar de hotspotpijpjes zijn volgens mij gelijk aan een GS 1015. ik ga het uitzoeken.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 12 oktober 2011 06:02 PM
  [ # 22 ]
75-amitolee schreef:

Ook ik heb eventueel interesse voor in een Ami Super (1015 cc).
Ik meen me te herinneren dat deze pijpjes bij de Ami Super een iets kortere lengte hebben,Iets wat dus ook even uitgezocht/meegenomen in vragen naar Neunen moet worden.

Volgens mij is inderdaad enkel het uitlaatspruitstuk smaller, maar dit is natuurlijk iets wat je zelf kan uitzoeken. Lijkt me in elk geval niet iets om mee te nemen naar Nuenen. . .

Tof dat Mach2 je helpt het uit te zoeken!

Mocht het zo zijn dat er toch verschil is dan is het natuurlijk een eenvoudige ingreep om het pijpje op je vlampijp iets aan te passen zodat het wel past. Dan kunnen we ons concentreren op het reproduceren van een enkel type.

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 18 oktober 2011 01:09 PM
  [ # 23 ]

Ik ben vrijdag bij Smits in Nuenen geweest.
Het gesprek was goed, echter is het twijfelachtig hoeveel interesse er nu daadwerkelijk is.
Iemand heeft namelijk vorige week contact opgenomen met Fred van Smits LPG om aan te geven dat er een 10 tal mensen interesse hadden, ik heb het vermoeden dat dat iemand van dit topic/forum is geweest.
Misschien wil die persoon zich even kenbaar maken zodat we weten dat dit het geval is.

Mocht dat namelijk niet zo zijn dan zou het betekenen dan we al aan een kleine 20 man komen, iets wat natuurlijk goed zou zijn voor een eventuele reproductie.

We hebben het gehad over de prijs, over verbeteringen en over de minimale afname.

Punten van verbetering welke ik heb aangegeven zijn geweest:
-RVS uitlaatbuisje
-Een spiraaltje door het buisje voor nog betere warmte overdracht
-Minder ver uitstekende gas delen, en eventueel met een hoekje eraan om de gasslangen netter te kunnen aansluiten.

Het staat nog enorm op losse schroeven aangezien 10 stuks te weinig is om af te nemen. Hij gaat het intern allemaal nog eens doornemen en bekijken wat de mogelijkheden zijn. Zodra hij er meer duidelijkheid over heeft laat hij het me weten.

Het is handig om in elk geval hier even kenbaar te maken als je interesse hebt, zodat we er geen dubbele tellingen op nahouden.

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 21 oktober 2011 05:52 PM
  [ # 24 ]

Aangezien de eerder beschreven persoon via het forum geen reactie heeft gegeven is het mogelijk toch iemand van buiten dit topic.
Weet iemand wie “van Elzen” is?
En zo ja kan hij zichzelf hier even aankondigen, of hem met mij in contact brengen?
Dan kunnen we verder in het proces, bedankt alvast!

Profiel  
 
jelle de Haan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 28 oktober 2011 01:41 PM
  [ # 25 ]

voor die prijs (zo rond de honderd) heb ik belangstelling voor 3 stuks
daar wil ik me wel voor inschrijven, bij deze!
onlangs kwam ik in mijn magazijn nog 5 uitlaatstiften tegen en inderdaad 2 gietblokken van Smits uit
nuenen. punt is dat de het uitlaatmateriaal na al die jaren nogal verslechterd, maar koperleiding en gietblok in goede staat blijken

iets anders; wie heeft ervaring met een geschikt pompje (merk en prijs) om K V mee rond te pompen?

jelle

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 28 oktober 2011 02:38 PM
  [ # 26 ]

Hoi Jelle,

Dat is weer een mooie toevoeging, en meer reden om ze te produceren! Mijn ervaring was inderdaad ook dat het uitlaatpijpje van mindere staat is gebleken dan de rest.
We zijn nog steeds op zoek naar “van Elzen”, nu blijft het daar nog even op hangen. Zodra er nieuws is laat ik het hier horen!

“In mijn magazijn” dat maakt me toch wel nieuwsgierig!?

Profiel  
 
jelle de Haan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 28 oktober 2011 03:21 PM
  [ # 27 ]

ja mijn magazijn is wel het goede woord
al vanaf de jaren tachtig heb ik zeker in de aanvangsjaren van het virus tientallen Gs(a)s ontmanteld
er is dus vreselijk veel materiaal waarvan ik zelf ook vaak naar op zoek moet, en ook niet kan vinden
sinds een jaar zijn we aan het sorteren (GSa en CX onder-delen)
en nu kwamen er ook stiften en gietblokken tevoorschijn
ik zie het zo langzamerhand als een vorm van schatgraverij, temeer omdat (nu de kinderen wat groter
zijn) weer behept wordt door dat GS/CX virus

jelle

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 oktober 2011 03:37 PM
  [ # 28 ]

Nog interesse in een 1220 club om op te knappen of te slopen? Zit een nieuwe LPG installatie in met zo’n gasblok!

Waar zit je magazijn?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 28 oktober 2011 09:30 PM
  [ # 29 ]
pmd schreef:

Stukje in de Gazette, daar doe ik nog even niets mee, aangezien er nog te veel onduidelijke factoren in zitten wat betreft:

-Prijs
-Aantallen
-Minimale hoeveelheid
-Levertijd

Als ik jou was zou ik het toch even doen. Ik weet zeker dat je mensen bereikt die hier niet komen.
Scheelt je toch weer een aantal aanvragen. Sluitintermijn kopij is 1-11 volgens mij.

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
citrofielgsabreak
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 26-03-2006

Gepost: 28 oktober 2011 09:36 PM
  [ # 30 ]

Hallo , ik ben nu bezig om een gasinstallatie in te bouwen , was nog op zoek naar dit onderdeel.
Ik wil er ook wel 1 vastleggen.
Ik zie de vorderingen met spanning tegemoet.

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook