Ik doe er een liter bij, bedankt voor de hulp
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Doe dat, komt wel goed!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:het belet het blok van bevriezen ja, maar echt mee rijden mag je niet doen, kan namelijk niet tegen de hoge temperaturen.
Gewoon koelvloeistof, maakt niet zoveel uit dewelke als het maar dient om niet te laten bevriezen.
Ook erg belangrijk: de anti-corrosieve werking van koelvloeistof.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Zeker! en ook geen kraantjes water ingieten, maar gedistileerd water, daar zit geen kalk in, anders slipt heel de boel toe!
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Volgens mij is het risico van bevriezing nihil, ook zonder toevoeging. Zeker bij deze temp, het enige is dat het water even goed vermengd moet worden met de KVS. Ipv - 38 zal het dan tot min 15 zijn ofzo.
hoeveel koelvloeistof gaat er eigenlijk in een bx?... ben namenlijk van plan om sowieso mijn gti te verversen voor de winter.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
een 12-15liter dacht ik.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
sow, dat is dus best een duur grapje, koelvloeistof verversen.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Douwe schreef:sow, dat is dus best een duur grapje, koelvloeistof verversen.
Uhh voorzover ik weet hooguit 10 liter (turbodiesel). Valt dus mee. T’is ook maar wat je duur noemt.
mpostma schreef:
- kachel open zetten (verwarming op heetste stand zetten)
- alle ontluchtingsnippels open draaien (ook radiateurdop los).
- onderste slang op de radiateur losmaken en dan komt alles er wel zo’n beetje uitgekolkt. Houd dus een emmer gereed. Emmer kan er in de hoogste stand meestal precies onder.
ontluchtingsnippels??? wat wordt hier mee bedoeld?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
aan de rechterkant van je radiateur zit er één. Je hebt er in totaal 3 maar voor de andere ontluchtingsnippels moet je gewoon je koelslangen even volgen. Zwart plastic draaiknopjes zijn ‘t bij mij…
(en let op, een BX is een rotding om te ontluchten! Doorgaan totdat de kachel heet wordt en/of de koelfan aanslaat)
Kachel openzetten!!!
mijn koelvan draait constant
maar dan als ik alles er uit heb wat doe ik dan als eerste.
eerst die slang der weer op, dan ontluchtingsnopjes weer dicht, dan de kachel uit en dan nieuwe kvs er in?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
ontluchtingsschroefjes lekker open laten staan, de kachel ook pas dichtzetten als je er weer mee aan ‘t rijden bent!!!!! Slang erop, koelvloeistof erin, starten—> kvs niveau zal zakken. Meer kvs erin totdat ‘t uit de ontluchtingsschroefjes komt. Deze dan één voor één dichtdraaien en als laatste de dop erop. Dit doe je echter pas wanneer je merkt dat ook de kachel warmte gaat geven.