2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
water in radiateur
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 25 november 2005 09:30 PM
  [ # 16 ]

Ik doe er een liter bij, bedankt voor de hulp

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Gepost: 25 november 2005 10:01 PM
  [ # 17 ]

Doe dat, komt wel goed!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 26 november 2005 12:48 AM
  [ # 18 ]
Citroenbx schreef:

het belet het blok van bevriezen ja, maar echt mee rijden mag je niet doen, kan namelijk niet tegen de hoge temperaturen.
Gewoon koelvloeistof, maakt niet zoveel uit dewelke als het maar dient om niet te laten bevriezen.

Ook erg belangrijk: de anti-corrosieve werking van koelvloeistof.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Gepost: 26 november 2005 12:49 AM
  [ # 19 ]

Zeker! en ook geen kraantjes water ingieten, maar gedistileerd water, daar zit geen kalk in, anders slipt heel de boel toe!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 26 november 2005 06:54 PM
  [ # 20 ]

Volgens mij is het risico van bevriezing nihil, ook zonder toevoeging. Zeker bij deze temp, het enige is dat het water even goed vermengd moet worden met de KVS. Ipv - 38 zal het dan tot min 15 zijn ofzo. Rolling Eyes

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 30 november 2005 03:56 PM
  [ # 21 ]

hoeveel koelvloeistof gaat er eigenlijk in een bx?... ben namenlijk van plan om sowieso mijn gti te verversen voor de winter.

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
Gepost: 30 november 2005 08:38 PM
  [ # 22 ]

een 12-15liter dacht ik.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 01 december 2005 05:59 PM
  [ # 23 ]

sow, dat is dus best een duur grapje, koelvloeistof verversen.

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 december 2005 06:08 PM
  [ # 24 ]
Douwe schreef:

sow, dat is dus best een duur grapje, koelvloeistof verversen.

Uhh voorzover ik weet hooguit 10 liter (turbodiesel). Valt dus mee. T’is ook maar wat je duur noemt.

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 04 december 2005 09:41 PM
  [ # 25 ]
mpostma schreef:

- kachel open zetten (verwarming op heetste stand zetten)
- alle ontluchtingsnippels open draaien (ook radiateurdop los).
- onderste slang op de radiateur losmaken en dan komt alles er wel zo’n beetje uitgekolkt. Houd dus een emmer gereed. Emmer kan er in de hoogste stand meestal precies onder.

ontluchtingsnippels??? wat wordt hier mee bedoeld?

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 05 december 2005 12:18 AM
  [ # 26 ]

aan de rechterkant van je radiateur zit er één. Je hebt er in totaal 3 maar voor de andere ontluchtingsnippels moet je gewoon je koelslangen even volgen. Zwart plastic draaiknopjes zijn ‘t bij mij…
(en let op, een BX is een rotding om te ontluchten! Doorgaan totdat de kachel heet wordt en/of de koelfan aanslaat)

Kachel openzetten!!!

Profiel  
 
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 981
Geregistreerd: 18-10-2005

Gepost: 05 december 2005 12:57 AM
  [ # 27 ]

mijn koelvan draait constant Wink

maar dan als ik alles er uit heb wat doe ik dan als eerste.

eerst die slang der weer op, dan ontluchtingsnopjes weer dicht, dan de kachel uit en dan nieuwe kvs er in?

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 05 december 2005 01:07 AM
  [ # 28 ]

ontluchtingsschroefjes lekker open laten staan, de kachel ook pas dichtzetten als je er weer mee aan ‘t rijden bent!!!!! Slang erop, koelvloeistof erin, starten—> kvs niveau zal zakken. Meer kvs erin totdat ‘t uit de ontluchtingsschroefjes komt. Deze dan één voor één dichtdraaien en als laatste de dop erop. Dit doe je echter pas wanneer je merkt dat ook de kachel warmte gaat geven.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook