Hallo
Afgelopen weekend wilde ik de remblokjes vervangen (achteras).
Dit is niet gelukt omdat de nieuwe erniet in wilde… (kwam 2 mm te kort)
Ik heb al de klemmetjes verdwijdert, de metalen houder die de buitenste blokjes op hun plaats houden is verwijdert (sleutel 17). En aan de achterkant heb ik 2 bouten (sleutel 19) losser gezet zodat ik meer speling kreeg om de nieuwe blokjes er tussen te doen.
Dit is echter niet gelukt. De remzuiger krijg ik ook niet terug naar beneden. Nu dus de oude blokken weer gemonteerd.
Wat doe ik verkeerd? Moet de handremkabel soms los? Is er een manier om de remzuiger naar beneden te krijgen?
Groeten
Geoffrey
controleer eens dat je de juiste blokjes hebt (even voor alle zekerheid ) en controleer de afmetingen ook als er daar een fout in zit moet je niet verder zoeken.
handremkabel moet bij mijn weten hier niet los voor.
Je kan een proberen met een goede grijptang wel met een blokje tussen de tang en de houder om eventuele beschadigingen te voorkomen.
Als dit een niet werkt kan je de handremkabel eens een beetje losser proberen te zetten en zien wat er gebeurt.
Bedankt voor je reactie. De remblokken die zijn goed, had de oude meegenomen naar de automaterialenzaak. Het enige wat iets verschilt is het rondje wat in de remzuiger geklemt hoort te zitten, deze is iets korter. Er staat ook op het doosje voor Peu en Cit. Afmetingen zijn verder helemaal hetzelfde.
Ik las ook ergens dat je de remzuiger moet draaien zodat hij verder naar binnen valt?
Wacht je zegt dat het rondje wat in de remzuiger anders is. Het is goed mogelijk dat je ze daardoor niet geplaatst krijgt.
ik zend je even in pm een schema
Thanks! ik ga het weekend weer proberen je hoort het
Totaal aantal Berichten: 119
- AX AX 14 TZX U9
- AX AX 1.1i SPOT
- AX AX 1.1i Volcane
- Saxo Saxo 1.6i VTS
- Xsara Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- Saxo Saxo 1.6i VTS 8v
- 2CV 2cv6
- Xsara Berline 1.6i 16V
- C1 1.0i 12V Ambiance 5drs
- AX 1.1i Spot
- ZX 1.9i Volcane U9
Moeten de remzuigers niet ingedraaid worden? Garage heeft daar een speciale tool voor geloof ik!
Citroën AX: 8x, Citroën ZX: 2x, Citroën Xsara: 4x, Citroën Saxo: 2x,
Citroën 2cv: 2x, Citroën C8: 1x, Citroën C1: 1x