13 van de 35
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
MWH.C’s BX 19 GT
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 09 oktober 2011 06:47 PM
  [ # 181 ]

Dat is de juiste plaats…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 09 oktober 2011 06:48 PM
  [ # 182 ]

Ga ik daar ook eens langs als ik wel een camera tot mijn beschikking heb… Bedankt voor de tip!

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 10 oktober 2011 10:01 PM
  [ # 183 ]

Vandaag vond ik dat de Bix na een weekje stilstand wel weer wat beweging verdiend had, dus ik ben lekker naar de campus gereden, waar ik de RRX naast deze dame kon parkeren.

Ik merk wel dat het nu kouder is. Het choke-probleem wordt daarbij veel merkbaarder en vervelender. De automatische choke grijpt niet meer meteen in, de motor moet eerst een beetje warm worden voordat de choke lijkt los te komen. Zo leek het althans eerder. Maar vandaag had hij er helemaal moeite mee, toen ik dacht dat de choke los was en hij stationair 1400 toeren draaide, viel hij ineens terug toen ik op wilde trekken bij een stoplicht. Ik gaf gas bij om dat te compenseren, maar dat hielp niet, hij viel echt bijna uit. En ineens pakte hij weer volle bak op om na een halve seconde weer weg te vallen, weer op te pakken en daarna weg te rijden alsof er niets is gebeurd. Dit gebeurde ook weer op de terugweg. Mij deed het haast denken aan vapour lock zoals ik dat een keer in de Trax meemaakte, maar na 400m rijden lijkt dat me sterk. Wink

Die choke stond al op de to-do-list, maar is nu omhoog geschoven. Volgend weekend ga ik voor het eerst in ruim een maand weer naar mijn ouders, dan zal ik met mijn vader wel even kijken hoe het zit. Eerder is me al aangeraden om een revisiesetje voor de carburateur te kopen, én een vacuüm-rubber-klep-dingetje. Wink Die laatste zou voor de choke zorgen en vaak kapot zijn. Die trekken we er dan iig even uit om te kijken.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 11 oktober 2011 12:10 PM
  [ # 184 ]

Is een handchoke ook nog een optie? of zijn die ombouwsetjes niet meer te verkrijgen?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 11 oktober 2011 04:30 PM
  [ # 185 ]

Mijn vader heeft destijds op zijn 19TRS met dezelfde problemen inderdaad een handchoke laten bouwen. Het werkt, maar voor hem verpestte dat het ‘luxe’ karakter van de auto zo dat hij hem heel snel heeft weg gedaan. Ik wil het eigenlijk ook niet. Om die reden, en om de reden dat ik hem gewoon origineel wil…

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 11 oktober 2011 06:26 PM
  [ # 186 ]

Er is veel over te lezen hier op het forum,een aantal voorstanders, maar veelal tegenstanders van de aut. choke.
Het gebrek aan luxe wat een handchoke betreft duurt nooit zo lang, je kunt hem na een paar km al uitdoen tongue wink

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 11 oktober 2011 06:32 PM
  [ # 187 ]

Ik heb een handchoke. Maar daaromheen zit een al wat oudere auto, dus wat dat betreft past het wel. Tsja, als je nou een luxe C5 hebt met handchoke….

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 11 oktober 2011 06:34 PM
  [ # 188 ]
MWH.C schreef:

Ga ik daar ook eens langs als ik wel een camera tot mijn beschikking heb… Bedankt voor de tip!

Anders vraag je mij toch even. Wink Smile

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 oktober 2011 07:51 PM
  [ # 189 ]
MWH.C schreef:

Mijn vader heeft destijds op zijn 19TRS met dezelfde problemen inderdaad een handchoke laten bouwen. Het werkt, maar voor hem verpestte dat het ‘luxe’ karakter van de auto zo dat hij hem heel snel heeft weg gedaan. Ik wil het eigenlijk ook niet. Om die reden, en om de reden dat ik hem gewoon origineel wil…

Ik geef je groot gelijk, het is toch leuk om het proberen werkend te houden zoals het hoort Wink

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 11 oktober 2011 10:16 PM
  [ # 190 ]

Ik vind deze auto te mooi om aan te passen en zeik zelfs al dat ik er een cassettespeler in wil i.p.v. deze veel te moderne CD-speler. (hoewel dat soort extra maatregelen momenteel op een laag pitje staan om budgettaire redenen) Dan begrijp je dat een handchoke helemaal een stap te ver is. Razz

@Bossinkje: Oh ja, die shoot! Hopelijk wordt het deze maand nog eens fatsoenlijk weer, dan is er nog een kansje. Eind deze week lijkt het weer beter, maar ik ben deze week even druk. En de GT is ook nog vreselijk goor. Razz

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 oktober 2011 10:18 PM
  [ # 191 ]
MWH.C schreef:

Mijn vader heeft destijds op zijn 19TRS met dezelfde problemen inderdaad een handchoke laten bouwen. Het werkt, maar voor hem verpestte dat het ‘luxe’ karakter van de auto zo dat hij hem heel snel heeft weg gedaan. Ik wil het eigenlijk ook niet. Om die reden, en om de reden dat ik hem gewoon origineel wil…

Tot je er achter gaat komen dat ie van de winter toch écht 1 op 6 loopt door die “luxe” autochoke…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 11 oktober 2011 10:30 PM
  [ # 192 ]

Mijn vader had het probleem in de winter en dat is helemaal ondoenlijk rijden trouwens. Het verbruik dus blijkbaar ook. Maar voor mij is dat niet van toepassing, ik hoop hem voor de eerste pekel veilig in een schuur te hebben staan.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 12 oktober 2011 03:13 PM
  [ # 193 ]
MWH.C schreef:

Mijn vader heeft destijds op zijn 19TRS met dezelfde problemen inderdaad een handchoke laten bouwen. Het werkt, maar voor hem verpestte dat het ‘luxe’ karakter van de auto zo dat hij hem heel snel heeft weg gedaan. Ik wil het eigenlijk ook niet. Om die reden, en om de reden dat ik hem gewoon origineel wil…

Eensch. Wat je beschrijft lijkt erg op wat ik ook heb gehad en dat had niets met de automatische choke te maken, maar met onjuiste afstelling van stationair en mengselverhouding. En meestal krijgt de choke daar inderdaad de schuld van terwijl die het dan gewoon (te) goed doet. Wat ook nog van invloed kan zijn, is dat luchtslangengebeuren van ‘t blok richting luchtfilter dat altijd kapot gaat en of de luchtthermostaatklep (zit in dat huis waar die luchtslang op zit) wel werkt, ben ik onlangs achter gekomen.

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 12 oktober 2011 03:24 PM
  [ # 194 ]

Oh jakkes, afstellen. Zal ik dit weekend anders even langs rijden? Razz

Bedankt voor de tips, het zou vervelend zijn het verkeerde te beschuldigen/vervangen. Maar waarom doet hij dit dan alleen bij een koude start, waar dus de choke actief is?

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 12 oktober 2011 03:38 PM
  [ # 195 ]

Dat gebeurt met onjuiste mengselafstelling alleen bij de koude start omdat ‘ie dan (als de choke dus goed funtioneert) naar verhouding minder lucht en meer benzine krijgt (wat op zich de bedoeling is van de choke), waardoor hij verzuipt, zeker als je gas geeft.

Zodra de chokeklep dan een beetje open gaat, wat meestal al vrij snel is, krijgt ‘ie meer lucht en kun je weer normaal gasgeven. Vanwege deze ongein werd er ook vaak een gat in de choke-klep geboord, als dat er niet al in zat.

Voor afstelling moet je helaas niet bij mij zijn, ik wou dat ik het kon. Wink Dan moet je de Co ‘s af laten stellen bij een garage die nog met carburateurs om kan gaan.

Profiel  
 
 
13 van de 35
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook