bogaard77 schreef:Bij de ds rijd je zo door de handrem heen
Yep, is mijn vrouw een keer overkomen, en je merkt het inderdaad nauwelijks als je hem niet keihard ingetrapt hebt….
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ik gebruik m’n handrem en laat ‘m in zijn vrij staan. Ik woon in een rustige straat op vlak terrein, dus hoef niet bang te zijn dat ze wegrolt of heftig wordt aangereden, in onze straat kun je nauwelijks harder dan 20 km/h. Waarom de handrem? Omdat op die manier de boel een beetje gangbaar blijft, en om dezelfde reden maak ik zeer regelmatig een forse stop als ik bijv. eens van de snelweg afkom. Zo blijft mijn reminstallatie een beetje in conditie. Heb met mijn Visaatje destijd een wat rare ervaring gehad dat eea vernieuwd moest worden omdat er te weinig gebruik van werd gemaakt….
Maar als ik in bergachtig gebied ben gaat ‘ie in de 1e versnelling of in de achteruit, afhankelijk van de situatie. En met starten natuurlijk altijd koppeling ingetrapt. En remmen los als de boel nog warm is (bijv. parkeerplaats wegrestaurant). Ik heb er dus eigenlijk geen vaste gewoonte voor..
Re: Parkeren
M&M schreef:Tja , geen van bovenstaande opties ... in stand P zonder handrem
Dito. Poll aanpassen?
De enige auto’s waarin ik de handrem gebruik zijn m’n DAFs. Die hebben geen P op de pientere pokenbak zitten. En in de winter pleur ik wel een straatklinker voor/achter het wiel.
Daffodil31LE schreef:M&M schreef:Tja , geen van bovenstaande opties ... in stand P zonder handrem
Dito. Poll aanpassen?
De enige auto’s waarin ik de handrem gebruik zijn m’n DAFs. Die hebben geen P op de pientere pokenbak zitten. En in de winter pleur ik wel een straatklinker voor/achter het wiel.
Trek dan een steen uit je straat en parkeer daar een wiel in
Schijt aan originaliteit.
Die zitten nogal vast van het rijdende en parkerende verkeer. En m’n koevoet is nog krom van die keer dat ik een stomme Opel moest openbreken die voor m’n deur stond.
Slopel openbreken ? Gewoon een touwtje er aan knopen en er een andere auto voor zetten.
Schijt aan originaliteit.
Het was een Vauxhall en daar zitten wat extra laklagen op wegens het zeeklimaat in Engeland
Ik parkeer altijd in AR,
omdat mijn handrem kapot is geweest en ik die zelf heb hersteld
Handrem doe ik er wel als extraatje bij.
Ik kan je zeggen dat het handig is dat je handrem werkt.
Toen deze nog stuk was liet,
en ik even binnen ging, liet ik de motor draaien om de accu wat te laten laden (was een pas nieuwe occasie) terwijl ik een blok zocht voor achter het wiel.
Het zag er niet echt hellend uit, maar je weet maar nooit.
Ik kon hem niet in versnelling zetten want de motor draaide nog.
Blijkbaar was het daar “vals-plat” want toen ik een blok vond en me omdraaide kon ik m’n eend gaan tegenhouden.
Gelukkig wegen die dingen niets en heb je wel wat houwvast op een DAKAR-bumper
Mambo schreef:Daffodil31LE schreef:M&M schreef:Tja , geen van bovenstaande opties ... in stand P zonder handrem
Dito. Poll aanpassen?
Idem ... Poll aanpassen
Heb ik net gedaan…...
Bram schreef:
Heb ik net gedaan…...
Braaf modder-etertje….
Ik was van de 205 gewend om hem in de versnelling te parkeren (handrem blijft nl vaak hangen en dat piept zo onderweg).
Toen ik eens bij een klant de Xantia voor de deur op een hellinkje parkeerde in de 1 en vervolgens de deur op slot deed (had hem een week) wist ik niet hoe snel ik de deur weer moest openen om de auto weer stil te zetten. ops:
Je moet hem “tegen de helling in” in versnelling zetten…
heb je dat dan ook?
Inmiddels heeft een andere moderator de Baksteen er nog bijgezet.
Nog meer wensen ?
* Ik zet hem altijd in een kuil(tje) met een wiel.
* Wat is dat….een Handrem ?
* Ik houd niet van Remmen….ik geef alleen maar Gas
* Ik heb geen handrem…maar een voetrem
enz….
* Ik heb geen auto maar post hier toch…..
* tegen een andere auto aan laten rollen en hopen dat ie niet weg is voordat jij weg bent….
* illegaal parkeren zodat hij een veilig waterpas plaatsje bij de politie krijgt.