Bart-Ebben is er ook zo eentje, alleen liggen zijn prijzen een stuk hoger
Ik zat zelf te denken om er eentje in Frankrijk te gaan zoeken, de kans is groter dat ik daar een exemplaar vind met een lage km-stand. Niet dat ik speciaal hiervoor naar Le France wil gaan, maar gewoon als ik een keer ga shoppen.
ZX1.4i schreef:Bart-Ebben is er ook zo eentje, alleen liggen zijn prijzen een stuk hoger
Ik zat zelf te denken om er eentje in Frankrijk te gaan zoeken, de kans is groter dat ik daar een exemplaar vind met een lage km-stand. Niet dat ik speciaal hiervoor naar Le France wil gaan, maar gewoon als ik een keer ga shoppen.
Gaat dit niet een beetje off-topic? Volgens mij hadden we het in je Xantia draadje al uitgebreid gehad over die rammelbak van je…. waarbij het misschien alleen maar de drukgroep is die rammelt.
oldenhage schreef:ZX1.4i schreef:Ah
Ik vroeg dit omdat ik vroeg of laat op jacht wil gaan naar een andere bak, omdat de huidige rammelt, daar hebben we een keer tel. over gesproken. Nou zijn er bakken genoeg die passen onder mijn Xantia1.9D, ik wil echter dezelfde verhoudingen omdat ik niet wil inleveren aan acceleratie, zoals het nu is vind ik het prima.
effe Bart Ebben bellen,
ik zou juist jou opbellen om naar desbetreffende nummers /code’s te vragen hihi.
groetjes wupke. PS de kop zit erop CX beest rijd (na een algehele revisie)
nog bedankt voor je tip
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
kreazyV8wuppo schreef:oldenhage schreef:ZX1.4i schreef:Ah
Ik vroeg dit omdat ik vroeg of laat op jacht wil gaan naar een andere bak, omdat de huidige rammelt, daar hebben we een keer tel. over gesproken. Nou zijn er bakken genoeg die passen onder mijn Xantia1.9D, ik wil echter dezelfde verhoudingen omdat ik niet wil inleveren aan acceleratie, zoals het nu is vind ik het prima.
effe Bart Ebben bellen,
ik zou juist jou opbellen om naar desbetreffende nummers /code’s te vragen hihi.
groetjes wupke. PS de kop zit erop CX beest rijd (na een algehele revisie)
nog bedankt voor je tip
kan het ook opzoeken, maar dan graag via een pb.
heb daar wel de nummers van de bak voor nodig.
maar waar gaat net nu om, CX of Xantia?
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:kreazyV8wuppo schreef:oldenhage schreef:ZX1.4i schreef:Ah
Ik vroeg dit omdat ik vroeg of laat op jacht wil gaan naar een andere bak, omdat de huidige rammelt, daar hebben we een keer tel. over gesproken. Nou zijn er bakken genoeg die passen onder mijn Xantia1.9D, ik wil echter dezelfde verhoudingen omdat ik niet wil inleveren aan acceleratie, zoals het nu is vind ik het prima.
effe Bart Ebben bellen,
ik zou juist jou opbellen om naar desbetreffende nummers /code’s te vragen hihi.
groetjes wupke. PS de kop zit erop CX beest rijd (na een algehele revisie)
nog bedankt voor je tipkan het ook opzoeken, maar dan graag via een pb.
heb daar wel de nummers van de bak voor nodig.maar waar gaat net nu om, CX of Xantia?
deze draad gaat om het samenvoegen verbouwen van een CX bakje of 2, en dat xant verhaal is van ZX1,4
groetjes wupke.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
maar wat wil men nu weten, CX bak?
onderdelen overzetten van een CX bak wordt een drama, zeker het dif. Ook de afstelling is lastig, en hebben we ooit niet geleerd dat je beide tandwielen moet vervangen…. nou vergeet dat dan maar. Er zijn zat bakken te vinden en de meeste, zeker van de 2.0 en de 2.2 zijn in een goede staat en zo weer te gebruiken. Let alleen goed op het gedeelte waar de as in schuift, de vertading wil wel een een beetje versleten zijn.
(truukje montage met overdadig loctite)
Als het om een bak van een xantia gaat; ik las heel even snel rammelen, vreemd wat dat doen Xantia bakken eigenlijk nooit, maar ok begin dan eens met verse olie.
excuseer me als ik iets roep wat al geroepen is, ik heb niet het hele draadje gelezen.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
het in bezit hebben van een Vbak van een CX beide gelijk.
de ene doet moeilijk op het diff de andere op het schakelen.
in mijn optiek is het dan mogenlijk om van de slecht schakelende bak de synchro’s over te zetten uit de goed schakelende, daarmee het diff verhaal te omzeilen.
wupke
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
kreazyV8wuppo schreef:het in bezit hebben van een Vbak van een CX beide gelijk.
de ene doet moeilijk op het diff de andere op het schakelen.
in mijn optiek is het dan mogenlijk om van de slecht schakelende bak de synchro’s over te zetten uit de goed schakelende, daarmee het diff verhaal te omzeilen.
wupke
alles is te doen, oefening baart kunst, maar ook de geoefende (hobby) sleutelaar strand meestal bij de CX bak. De vijf is goed te doen, maar de rest….
(gebrek aan kennis, gereedschap, geduld en netheid)
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:maar wat wil men nu weten, CX bak?
onderdelen overzetten van een CX bak wordt een drama, zeker het dif. Ook de afstelling is lastig, en hebben we ooit niet geleerd dat je beide tandwielen moet vervangen…. nou vergeet dat dan maar. Er zijn zat bakken te vinden en de meeste, zeker van de 2.0 en de 2.2 zijn in een goede staat en zo weer te gebruiken. Let alleen goed op het gedeelte waar de as in schuift, de vertading wil wel een een beetje versleten zijn.
(truukje montage met overdadig loctite)Als het om een bak van een xantia gaat; ik las heel even snel rammelen, vreemd wat dat doen Xantia bakken eigenlijk nooit, maar ok begin dan eens met verse olie.
excuseer me als ik iets roep wat al geroepen is, ik heb niet het hele draadje gelezen.
Gaat om een CX bak blijkbaar, laat mijn Xantia bak er maar buiten dat gaat blijkbaar of-topic
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
ZX1.4i schreef:oldenhage schreef:maar wat wil men nu weten, CX bak?
onderdelen overzetten van een CX bak wordt een drama, zeker het dif. Ook de afstelling is lastig, en hebben we ooit niet geleerd dat je beide tandwielen moet vervangen…. nou vergeet dat dan maar. Er zijn zat bakken te vinden en de meeste, zeker van de 2.0 en de 2.2 zijn in een goede staat en zo weer te gebruiken. Let alleen goed op het gedeelte waar de as in schuift, de vertading wil wel een een beetje versleten zijn.
(truukje montage met overdadig loctite)Als het om een bak van een xantia gaat; ik las heel even snel rammelen, vreemd wat dat doen Xantia bakken eigenlijk nooit, maar ok begin dan eens met verse olie.
excuseer me als ik iets roep wat al geroepen is, ik heb niet het hele draadje gelezen.
Gaat om een CX bak blijkbaar, laat mijn Xantia bak er maar buiten dat gaat blijkbaar of-topic
de kop is van twee bakken een maken…. kan bij de Xantia makkelijker dan bij een CX, alhoewel ik een goeie gebruikte als een beter optie zie.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:kreazyV8wuppo schreef:het in bezit hebben van een Vbak van een CX beide gelijk.
de ene doet moeilijk op het diff de andere op het schakelen.
in mijn optiek is het dan mogenlijk om van de slecht schakelende bak de synchro’s over te zetten uit de goed schakelende, daarmee het diff verhaal te omzeilen.
wupkealles is te doen, oefening baart kunst, maar ook de geoefende (hobby) sleutelaar strand meestal bij de CX bak. De vijf is goed te doen, maar de rest….
(gebrek aan kennis, gereedschap, geduld en netheid)
is als ik me niet vergis (geen zin om terug te scrollen ) een 2 of 2,2 ltr bak.
en moi is bekend met de 5 bak van de CX ook de borg warner heb ik aan mogen sleutelen, maar da’s een automaatje.
groetjes kV8