Marien schreef:Ik blijf wel kloten met die stoel. Tot nu toe nog geen houding/positie gevonden die ik aan heb gehouden. Het is of een te rechte actieve houding, of een net te ver naar achteren leunend. Behoorlijk vervelend. En dat voor de sportievere stoelen….
Had gewoon even een draaischijf toegevoegd net zoals ieder ander auto merk… kan je op de mm die stoel instellen.
Citroen is nooit scheutig geweest met die draaiknoppen.
Jammer.
Ik heb gekozen om de stoel in de hoogte te corrigeren i.c.m. de stand van het stuur om tot een bijna goede houding te komen.
Voordeel is dat dan met de hoogte hendel de finetuning gedaan kan worden naar mijn smaak en vermoeidheid van de dag (en rugpijn)
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Ben nu eigenlijk wel gewend om op z’n laagst te zitten, je kunt die stoel echt absurd hoog zetten met je hoofd tegen het plafond…
maar goed, ik ga maar eens verder prutten.
Het stuur had ook nog wel een tal centimeters dichterbij gemogen…
Tja, die stoel, daarover heb ik hier al eerder wat geschreven. Ik zou de stoel graag nog wat lager zetten. Misschien dat ik nog eens laat kijken of het frame van de stoel aangepast zou kunnen worden.
Totaal aantal Berichten: 28
- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk Airdream So Chic
Ik dacht dat ik de enige was die de stoel toch nog te hoog vindt.
Voor mijn gevoel zit ik constant tegen de binnenspiegel aan te kijken en mis ik daardoor een stuk zichtveld naar voren.
De zithouding is inderdaad niet heel best. Ik kan ook niet de zithouding vinden om het wat langer dan een uurtje uit te houden. De stoel moet lager en het stuur dichterbij. Dat het stuur zo ver weg zit had ik bij mijn Peugeot 207 cabrio en 206 cabrio ook. Misschien hebben die Fransen naast lange tenen ook gewoon lange armen…
De niet echt fijne zithouding zorgt er in elk geval voor dat sportief rijden een stuk minder makkelijk is
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Hoe hebben jullie dan de proefrit ervaren? Ik neem aan dat je dan ook juist op de zitpositie let.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ach, maar in weinige auto’s vind je een perfecte zitpositie. Dus het is een compromis…. Ik heb trouwens alleen proefgereden in een DS3 met normale stoelen.
Leon75 schreef:Ach, maar in weinige auto’s vind je een perfecte zitpositie.
Ik heb anders in een BMW of VW (in Highline uitvoering) prima zitposities gehad. Praat je over wagens die een keer zo duur zijn (of meer), maar het kan wel degelijk
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Tja, dat heb ik al eerder geschreven. Ik heb zelf 2 BMW’s gehad en daar zat ik ook prima in. Een 1-serie (zij het gebruikt) stond ook wel op mijn verlanglijstje…maar de belastingvoordelen (en n nieuwe auto ipv een gebruikte) hebben toch de doorslag gegeven voor de DS3. Waar ik overigens prima tevreden mee ben. Als de stoel nog een centimeter of 5 naar beneden zou kunnen dan zou ik denk ik in de DS3 ook goed zitten. Ik ga er een keer naar kijken…misschien verlies ik dan de hoogteverstelling van de stoel..maar dat maakt mij niet uit, ik rij er alleen zelf in en groeien doe ik niet meer
hogervp schreef:Hoe hebben jullie dan de proefrit ervaren? Ik neem aan dat je dan ook juist op de zitpositie let.
Proefrit van een half uurtje?
In een proefrit waarin je alles op je in laat werken merk je alleen de echt hele negatieve dingen gelijk op. In dit geval was dat niet de stoelen. Er was maar weinig echt negatief, ja alle knoppen achter het stuur. MAar daar ben ik inmiddels aan gewend.
Moet toegeven dat ik toen in leer reed en dit zat wat zachter, wat meer als een zachte bank.
Maar het is ook niet zo zeer de comfort van de stoelen, die zijn prima.
Het is het vinden van de juiste houding. cq tov van het stuur, maar ook de hoogte en de hoek.
Het stuur moet iets meer naar je toe kunnen en de stoel moet ietjes beter instelbaar zijn.
Leon75 schreef:Ach, maar in weinige auto’s vind je een perfecte zitpositie. Dus het is een compromis…. Ik heb trouwens alleen proefgereden in een DS3 met normale stoelen.
Die zijn helemaal belabberd.
Michel_v_O schreef:Ik dacht dat ik de enige was die de stoel toch nog te hoog vindt.
Voor mijn gevoel zit ik constant tegen de binnenspiegel aan te kijken en mis ik daardoor een stuk zichtveld naar voren.
Viel mij ook al de eerste seconden op dat ik er in reed. Je zit met je hoofd bijna tegen de spiegel aan.
VW Polo rijders hebben er ook last van blijkt.
Inmiddels heb ik maar gebruik gemaakt van de hoogteverstelling, ik blijf daar een beetje mee prutten.
Voor de rest ben ik prima tevreden over de auto, maar van mij hadden ze wel wat meer naar VAG mogen kijken qua stoelen.
Mijn Peugeot had een 2x zo hoge voorruit (ff overdrijven) waardoor de spiegel een stuk hoger (ook verder weg) zat.
Dus keek ik er niet zo prominent tegenaan als bij de DS3.
Ik ben 1 meter 70 klein/groot en kan een redelijke zitpositie vinden. (nagenoeg de laagste stand van de sportstoel)
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
174 hier, spiegel went wel. alleen hij zit wel erg dichtbij, wat er voor zorgt dat als je wat anders zit qua positie, dat je dan gelijk niets meer ziet in je spiegel. Stond de spiegel wat verder weg dan heb je dat minder.
Marien schreef:van mij hadden ze wel wat meer naar VAG mogen kijken qua stoelen.
Dolblij dat ze dat niet gedaan hebben… persoonlijk vind ik de VAG stoelen zijn allesbehalve super. Veel te smal bovenin (mijn schouders staken altijd over de kuipwangen van de stoelen in de golf), slecht verstelbaar en ze zakken al door als je er alleen nog maar naar kijkt in de showroom.
Als ze ergens anders naar hadden moeten kijken waren het de Zweedse zetels, die van Volvo en die van Saab. De stoelen in de C30 van mijn vriendin zitten redelijk en die in mijn oude 9-3 zaten waren helemaal super. Daarin reed je makkelijk van Amersfoort naar Rome en stapte daar nog zonder een centje pijn uit. Bij de golf was een rit naar Brussel al voldoende om je een avond lang een ouwe knar met een boggel te voelen.
Maar met mijn 1.72m zit ik eigenlijk ook prima in de DS3 “sport"stoelen in de THP. Beetje weinig lendesteun, maar verder geen problemen. Ik rij er fluitend mee van Amersfoort naar Parijs…