Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Tja, ik beken met de Xsaar rij ik best door.. De Xsaar nodigt het min of meer uit voor een sportieve rijstijl ..
Op de snelweg wil ik vaak rondt de 140/150 km/h rijden. En op de provincialewegen (80?) wil ik ook wel eens de 100 aantikken..
De karakterbak (BX Digit) is een andere verhaal, dat is een auto waar ik totaal een andere rijstijl op na houdt.. Het klinkt gek, maar hier in rij ik erg relax en hou ik me netjes aan de snelheid.. Tijd zat als ik hiermee op de weg zweef..
2 auto’s 2 totale verschillende rijplezier….
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
ik heb maar één auto, de Xantia 2.1Td, op weg naar en terug van werk rond de 115, dan is ie lekker rustig en het verbruik valt mee, met af en toe een uitschieter naar de 160 om treintjes auto’s voorbij te rijden. Ik trek wel snel op bij het invoegen, als ik de a7 op rij dan kan ik al tegen de 130 rijden en de cruise control aanhebben voor ik de invoegstrook verlaten heb
Ik probeer niemand te hinderen, ik heb alleen niet zo’n boodschap aan mensen die het niet leuk vinden als ik met 130 (140 op de teller) een vrachtwagen inhaal en dat ik dan niet snel genoeg ben voor ze. Ik denk dat dat meestal mannen zijn met héle kleine geslachtsorganen die ietwat gefrustreerd zijn.
Ik vind het dus wél prachtig als een serie 1 CX mij met 160 voorbijvliegt!
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
Met de ds zo,n beetje tussen 120 en 150(is max) met de C4 gewoon 130 ongeveer daarboven zit ik echt liever in de DS
Greetz Martijn
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Met de saxo 120-130; met de sm 140-150.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Als het kan in NL: 130 (= 3500 toeren). In DE kan het 4000 toeren worden, daarboven alleen in noodgevallen.
Vind ik ook wel genoeg voor een blok met 300k op de teller, het is nog olie en waterdicht en dat wil ik toch even zo houden.
Een paar jaar geleden reed ik meestal Vtoel. + 15 km/h. Maar dat ging me toch teveel geld kosten. Dus nu is het Vtoel. + 5 km/h en geen last meer van Apeldoorn.
Bij een ritje met 3 fietsen op het dak en 2 achterop naar Bretagne, dacht ik: 135 km/h (GPS) op de Autoroute moet kunnen. Maar toen ging hij 1 : 7 lopen.
Blazen op de Autobahn is natuurlijk wel verleidelijk en 223 km/h (GPS) aangetikt. Er zat nog een klein beetje in, maar tenzij je zondagmorgen vroeg rijdt, moet je toch regelmatig van het gas af door medeverkeer om het veilig te houden. Wat opvalt is dat het windgeruis > 200 km/h sterk toeneemt. Ik dacht echt (ten onrechte) dat de bestuurdersdeur niet goed dicht zat.
Adri
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Altijd standaard veel te hard, auto waar ik in rij maakt niet uit .... Vmax + 40
Behalve in de bebouwde kom, dan hou ik de Vmax redelijk in acht
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
In de eend altijd volgas en dus topspeed, en dus afhankelijk van de wind.
In de cx op de snelweg altijd maximaal 130Km/uur, voor hogere snelheden komt mijn radio vermogen tekort.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tijd voor audio upgrade dus
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Nou tsja… ik ben eigenlijk wel gehecht aan mijn Phillips-speakertjes op mijn hoedenplank.
Ik heb ze al een mooi aantal jaren, ze klinken echt goed maar hard gaan ze niet. Misschien eens iets erbij prikken? Ach… 130Km/uur is eigenlijk ook wel prima. (als ik harder wil dan pak ik straks die andere CX wel! )
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Met mijn C3 uit 2003 reed ik de laatste jaren spreekwoordelijk als een oude man.
Dit meer omdat de auto wat verder verlaagd was dan eigenlijk comfortabel.
-/- 8cm met de schroefset (rondom)
demping op zijn hardst (rondom)
maar vaak was het rond de 120-130km
nu met de DS3 Racing wil ik nog wel eens wat verder doortrekken. (180-190km)
daarna zak ik vaak toch weer terug naar de 130km
comfort was wel gewenst bij de aanschaf
Rond de 135km/u. Op langere afstanden autostrade rij ik 145km/u en op tijd toegoeien voor flitspalen natuurlijk
.
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 16-01-2010
- CX Limousine Turbo 2
Met de CX T2 120-140 km/h. Soms sneller, maakt wat geluidsniveau betreft niet veel uit, de diesel is stiller dan het windgeruis. Verbruik blijft rond de 1:15. De top in Duitsland gereden: waarschijnlijk zo’n 190 km/h (niet gechecked met GPS), rijdt dan nog zeer koersvast en vering lijkt beter te worden met hogere snelheden.
cx limousine T2
galant/legnum
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik houd me altijd redelijk aan de snelheid of ik rijd met het verkeer mee. 130 Vind ik een fijn snelwegtempo.
Op rustige landweggetjes vind ik het soms wel even lekker om met 100 km/u door bochtjes en over bultjes te gaan. Da’s echt leuk in een GS/A.
De break (club) is tot 100 km/u de comfortabelste van de drie. Daarboven wordt de bak een beetje huilerig. Hooguit een beetje irritant, niet oorverdovend. Ik heb er een paar keer rond de 150 mee gereden, ondanks een versleten koppelingsplaat. Voor het motortje en de constructie is dat geen enkel probleem. Radio luisteren/gesprek voeren gaat bij die snelheden ook nog prima. Brek ligt nu trouwens uit elkaar ivm blok droogmaken + nieuwe koppelingsset. Als ik zin en tijd heb ga ik misschien ook nog wel met de bak bezig.
Geesk (basis/special) is vooral in d’r element op landweggetjes. Erg comfortabel rijden tot 110 km/u. Daarboven wordt het allemaal wat onrustiger, al gaat 130 nog best. Ik vond indertijd het verschil qua geluid met de BX niet opvallend groot. De radio heeft er geen moeite mee en je kunt ook nog goed met elkaar praten. Hoogste gereden snelheid is ongeveer 150. Het motortje kan zulke snelheiden gemakkelijk aan maar wind- en bandenruis (vredestein) neemt boven 110 nogal toe. Daardoor is het wat minder relaxed snelwegrijden dan in Brek en Draak. Ze werd ook altijd wat minder koersvast bij hoge snelheden maar sinds de achterbollen vervangen zijn is dat over. Nu nog eens een setje Michelins eronder hangen, kijken wat dat nog doet…
De Draak (basis/special) is op haar best rond 90 km/u op landweggetjes. Maar ook 130 op de snelweg is nog redelijk comfortabel, ondanks de vierbak en het lichte 1129 blokje. Uiteraard is ze dan wat minder rustig dan de 1299’jes met 5-bakken maar heel dramatisch is dat verschil niet. De radio blijft er bovenuit komen. Met de Draak heb ik de hoogste snelheden gereden. Al een paar keer de klok boven 160 km/u gehad en zelfs bij die snelheden blijft het leuk rijden in die wagen. In de hogere toeren klinkt dat blokje het mooist.
Kortom: GS/A’s zijn super voor landweggetjes en, zeker voor die tijd, ook nog best comfortabel bij hogere snelheden.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Omdat er in onze directe omgeving overwegend 80 k.m. geldt en zelfs 60 ~
gecombineerd met veel flitspalen hou ik me aan de voorgeschreven snelheid
met zowel de BX als de 404
Ga ik de snelweg op dan rij ik rond de 100-110 met de BX met de 50 jarige 404
rond de 90/100 Heb geen haast die tijd is gelukkig voorbij.
* un losange à tout épreuve ! *