Hallo,
Ik reed laatst op de snelweg en toen hoorde ik ineens pieeeeuww en telde hij af van 150 naar 0 geen vermogen meer. Wat bleek de nokkenAs in 3 stukken gebroken, Nu hebben we er een nieuwe in gezet en nieuwe db riem. Maar nu tikt hij en doet hij tikke takke tikke takke op een hoger toerental loopt hij wel redelijk als ik gas geef. Bij een laag toeren tal wilt hij steeds uit vallen. Zijn mijn kleppen krom of is er meer aan de hand?
Ps: De nokkenas is gesprongen om dat de multieriem is geknapt deze is tussen de db riem gekomen vermoeden we.
Mvg
Enkele kromme kleppen is de meest waarschijnlijke diagnose , inderdaad.
Het verbaast me eigelijk dattie uberhaupt nog loopt….
Hoe kom ik daar achter?
Mvg
Kop eraf en kleppen eruit…..
Een snelle methode is daar niet voor.
Nieuwe kleppen erin , kan je meteen de rest stellen, altijd nuttig bij een DW8
Hallo
Moet je er veel verstand van hebben om de kop eraf te halen? en hoelang duurt het om hem eraf te halen?
hij start wel ook gewoon maar wilt uit vallen en loopt op hoger toeren tal wel goed aan de motor te horen en op stationair hapert en tikt die
Mvg
Met een uurtje kan ie eraf liggen , maar dat is als alles meezit, het is gewoon een kwestie van alles wat aan de kop zit losschroeven en daarna de kopbouten in de goede volgorde….
Zoiets is onderhevig aan Murphy’s law , dus er zit altijd wel wat tegen.
Gezien de voorgeschiedenis en de symptomen kom je er helaas niet onderuit.
Bij een distributie die in de soep loopt mag je voor 100% zeker aannemen dat er schade is in de vorm van
-Nokkenas kapot of tuimelaars
-Kromme kleppen , zeker bij de nokkenas, dat duidt op geweld, bij gebroken tuimelaars (heeft een DW8 niet) kan het zijn dat de kleppen nog goed zijn.
Ik hebt het ook een keer gehad (nokkennas gebroken) , maar dat was tijdens het starten, de motor sloeg niet aan en de kleppen waren toen nog goed.
Hallo,
De nokkenas is vervangen maar hij gaat wel gewoon aan ik denk dan de kleppen toch?
MVg
Kan bijna niet anders.