Houten spoiler? Heb ik daar over gelezen of schreef je er nog niet over?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Kijk goed links naar de foto, onder de Cibies zie je een in zilverkleur gespoten houten
(maranti)lijst en lijkt dus van ALU.
Aluminium zou de voorkeur hebben maar dat heb ik niet voor handen.
Hij zit er al op vanaf het moment dat ik met de VISA GTI 115 rondrij.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Je bedoelt die Dtm lip? Als het werkt, waarom niet, in de racerij gebruikt men toch meer hout dacht ik om wegcontact wat zachter te maken.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Of het helpt dat zal wel, maar het oog wil ook wat, het staat wel aardig.
Als je je E mail stuurd dan zal ik je mijn Matra verhaal sturen.
Onlangs was er in Montlhery een Avantime meeting ben je daar ook geweest, in ieder geval een mooi bezit.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Nee de Avantime is nog niet goedgekeurd voor de weg, heb er geen haast mee alleen voor 31/12 moet hij wel ingeschreven zijn vermits hier in Belgie op 1/1 een nieuwe inschrijvingstaks in voege komt.
Nu zondag is er in Nederland een Avantime meeting in Haarzuilens om precies te zijn.
Wat betreft die Dtm lip, ja het oog wil ook wat, zeker omdat voor de rest het plaatje ook klopt.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
De Starmotor.
Van de week uit het westen een nieuwe startmotor voor de VISA opgehaald.
Een dag later hebben we deze weer gemonteerd en de helft van de achterste steun gebruikt, de ontluchtslangen zitten
weer onder op de motor en ook het nieuwe oliefilter zit er weer blinkend op.
De radiateur gaat er in en dan ontdek ik dat een van de koelmotoren wat aan de zware kant loopt..!
We monteren een andere koelmotor en ook dit koelframe zit er weer voor, de aangepaste bumperbalk en de aangepaste
bumper die zijn ook klaar maar laten we liggen tot het laatste.
De motor moet eerst lopen zodat ik de werking van de beide koelmotoren kan conroleren, ik kan er nu nog makkelijk bij.
Eerst wat anders… ik heb op diverse plaatsen info ingewonnen t.a.v. het monteren van een dikkere stabilisator stang.
Dat werd me afgeraden en zou het gewenste resultaat niet opleveren.
Om het hellen wat in te dammen heb ik direkt twee speciale gele Koni’s sportdempers besteld en ontvangen.
Deze kan je voor montage zelf eerst instellen.
Effe monteren is er ook hier niet bij, de oude schokdemper staat al sinds 1988 in het fusseeblok en zit goed vast en
wil er niet zo maar uit.
Het gevolg is dat de hele bende er Liks en Rechts voor af moet.
Toch lijkt me dit de beste oplossing en kan je alles op de werkbank oplossen. We zijn reeds begonnen…
De schroefveren moeten ingespannen worden om de schokbrekers te ruilen.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Het is gelukt om met twee 5 mm draadeinden plaatjes en moeren de veren te spannen, om zodoende de
twee gele Koni Sport Schokbrekers te vervangen.
Dat hebben we dus op de werkbank gedaan, in beide schotels zaten hiervoor speciaal de gaatjes.
Dat ging nou niet bepaald vlot maar het is gelukt en daar gaat het om.
Ze zitten er ook al weer onder, nou niet bepaald een klusje dat vraagt om herhaling.
We gaan hem nu weer verder afbouwen zodat we de motor weer kunnen starten en de koelmotoren
kunnen laten draaien. Overal zijn foto’s van gemaakt. Maar hier op zetten..!!
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik zal ze er even voor je bijzetten
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Dat kun jij ook Kees, kijk maar eens op http://www.mijnalbum.nl
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Ik weet dat ik er slim uit zie, maar dat wil niet zeggen dat ik dat ben.
En zeker niet op dit gebied.
Maurice bedankt.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
In ruil daarvoor ben jij mijn telefonische helpdesk
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Die gele dempers zijn er ook voor de gewone Visa.
Dus de dempers voor een Peuk 104 ZS zijn gelijk aan de Visa Chrono.
Verstellen dat kan niet meer als ze eenmaal zijn gemonteerd, inderdaad jammer, die bestaan wel
maar zijn zeer kostbaar en dan zal je ook andere veren moeten gebruiken. In dit geval heb ik ze eerst vast gezet en
daarna 180 graden ofwel 1 een hele omwenteling los gedraaid. Dan zullen ze inderdaad heel stijf zijn maar dat is ook
de bedoeling. Opnieuw de sporing stellen hoeft volgens mij niet, maar is zo na te meten en eventueel
zo te stellen.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Maurice van Mourik schreef:
Dat kun jij ook Kees, kijk maar eens op http://www.mijnalbum.nl
Mooi klusje! Kan niet anders zeggen dan; Kees je bent er goed mee bezig!
Hoe bevalt het rijden nu?
Goed bezig.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Vandaag maar eens wezen kijken. Mooie plek hoor, ideale sleutelruimte.
Jammer dat ik je vandaag gemist heb Kees, ik moest wachten op Niels die nog stage aan het lopen was. De BX staat er nu in elk geval.”