Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Klachten over de sportstoelen van de DS3? Ik kan me bijna niet voorstellen dat er fijnere stoelen in een dergelijke auto geleverd worden. Zelf ben ik 1.90m., zit maximaal naar achteren (al is dat helemaal niet nodig, ik vind het gewoon lekker) en heb de stoel op de laagste stand. De keren dat ik vermoeid uit de auto stap heb ik gewoon niet goed geslapen
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Zit inderdaad heerlijk (1.87m hier), maar stoplichten zien valt in de praktijk vies tegen. Helemaal als je vooraan staat en het stoplicht boven je hangt. Daarvoor moet ik echt naar voren leunen.
jev schreef:Marien schreef:van mij hadden ze wel wat meer naar VAG mogen kijken qua stoelen.
Dolblij dat ze dat niet gedaan hebben… persoonlijk vind ik de VAG stoelen zijn allesbehalve super. Veel te smal bovenin (mijn schouders staken altijd over de kuipwangen van de stoelen in de golf), slecht verstelbaar en ze zakken al door als je er alleen nog maar naar kijkt in de showroom.
Als ze ergens anders naar hadden moeten kijken waren het de Zweedse zetels, die van Volvo en die van Saab. De stoelen in de C30 van mijn vriendin zitten redelijk en die in mijn oude 9-3 zaten waren helemaal super. Daarin reed je makkelijk van Amersfoort naar Rome en stapte daar nog zonder een centje pijn uit. Bij de golf was een rit naar Brussel al voldoende om je een avond lang een ouwe knar met een boggel te voelen.
Maar met mijn 1.72m zit ik eigenlijk ook prima in de DS3 “sport"stoelen in de THP. Beetje weinig lendesteun, maar verder geen problemen. Ik rij er fluitend mee van Amersfoort naar Parijs…
VAG stoelen sluiten bij mij aan. Stoelen van de ds3 weer niet. Is maar net of je wat breder of dunner bent, dus in feite is het nooit goed. Ja.. Als de fabrikanten gewoon 2 breedtes aanhouden waar je uit kan kiezen voor stoelen. Kleine moeite. Meer prijs best wel waard. Maar gebeurd het? nee…
Ik weet niet of mijn opmerking onder deze kop thuis hoort maar ik ben benieuwd of andere forumlezers ook problemen ondervinden met de cd speler in de DS3.
De cd’s , gebrand, of origineel, worden te pas en te onpas uitgeworpen.
Het ligt volgens mij niet aan hobbels e.d in weg, soms gaat het een uur goed maar het komt ook voor dat ie weigert om de paar nummers.
Uiteraard zal dit wel onder de garantie vallen, maar toch ben ik benieuwd of andere gebruikers dit
herkennen.
ct schreef:cd speler in de DS3.
Euh… nee, dat is geen bekend euvel. Maar ik denk dat je ook niet veel DS3 rijders zal vinden die nog CD’s in de auto gebruiken…
Ik heb dit elders vaker gelezen.
Zelf heb ik een MP3 cd erin gestopt, die naar behoren werkt (meerdere zelfs)
Ik ben zo’n zeldzame die nog wel eens gebruik maakt van..
(Andere opties is blijven luisteren naar het gezeik op de radio zenders, omdat de Myway geen USB heeft)
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
jev schreef:ct schreef:cd speler in de DS3.
Maar ik denk dat je ook niet veel DS3 rijders zal vinden die nog CD’s in de auto gebruiken…
Waarom niet? Aangezien veel mensen navigatie hebben en USB dan niet werkt zijn (MP3) CD’s de enige manier om eigen muziek af te kunnen spelen.. Of via de aux natuurlijk maar dit vind ik zelf maar vervelend en gebruik ik in de praktijk nooit, weer een los apparaat aanzetten/aansluiten wat je ook niet kunt bedienen via de auto.
ik gebruik 90% van de tijd de cd speler mp3 cds, en deze spelen altijd goed af, gooit ze er nooit uit. Ik heb de myway uitvoering btw
Geen probleem, gebruik zo nu en dan de CD speler, meestal mijn Ipod met de aux aansluiting
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
om even terug te komen op de stoelen van de DS3.
ben eerlijk gezegt blij dat mijn vriendin het pack perfo heeft verkozen en niet de standaard stoelen.
verder ben ik zeer tevreden met de sport stoelen.
Zowel in de E-hdi als in de Racing.
kwa cd’s ben ik ook nog een CD gebruiker. (nog wel)
en dan van alles nog wel. Orgineel, Kopie, MP3 echt alles
zit er aan te denken als de audio er bij mij inzit er een harddisk speler in te gooien en dan daar alle muziek op zetten.
Vanmiddag heen en weer over de afsluitdijk, volgas. Constateringen:
1. Andere weggebruikers gaan opzij voor aanstormende DS3
2. Wind mee tikt ie 180 aan
3. Het is qua rijgeluiden relatief stil op die snelheid
4. Wind tegen met moeite 170 op de teller
En last but not least: de DS3 is niet uit elkaar gerammeld, wat gezien mijn historie met deze auto voor mij als mentale overwinning geldt
Verder een kleine samenvatting na 13.000 kilometer:
- veel problemen met flinke rammels en resonanties gehad. Volgens de dealer veroorzaakt door verlagingsset die ze nota bene zelf verkopen en onder demo auto hadden…verlagingsset het probleem? My ass…echt niet. Gewoon een maandagochtend auto.
- Stoelen zijn best goed, zitpositie vind ik slecht (met 1.78 meter ben ik toch vrij gemiddeld), vooral het stuur staat te ver weg.
- wegligging is redelijk, maar als ik het vergelijk met mijn Focus mist de wegligging ‘vertrouwen’. Voor woon-werk verkeer volstaat het wel, maar niet meer dan dat.
- motor vind ik een prima ding, geen bijzonderheden
- versnellingsbak is er een van, naar mijn idee, enkele generaties terug. Dit kan echt niet meer in zo’n premium auto.
- mooi interieur, leer van stoelen blijft strak en netjes.
- het plastic van het dashboard kraakt met regelmaat. Hiermee vergaat het premium gevoel toch wel enigzins.
- start/stop systeem is toch wel erg goed. Ik heb zakelijk ook nog een Ford Ka rijden met start / stop, maar dat functioneert een stuk minder soepel.
- aangezien ik detailing-hobbyist ben let ik op de lak. En daar heb ik weinig op aan te merken.
- uiterlijk: ik hoopte na een oranje Focus ST iets minder op te vallen… Is niet gelukt
De dealer:
In het begin bleek Auto Klaver zeer bereidwillig de rammels en resonanties op te lossen. Na de zesde keer (dacht ik, ben de tel kwijt) veranderde die houding. De voorlaatste keer hebben zij de verlagingsset aan de achterkant verwijderd en het origineel teruggezet. ‘Probeer zo maar even…’ was de strekking.
Voorkant dus nog verlaagd, achterkant niet. En dat is geen rijden! Na enkele weken het aangekeken te hebben weer langsgereden voor een afspraak om de auto in originele staat terug te brengen, want zo blijven rijden is geen optie en gaf de dealer toen nog voordeel van de twijfel mbt de problemen door de verlaging.
En toen kwam enkele weken(!) daarna de rekening van 300 euro in de bus… Wat een malloten! Eerst iets verkopen voor vele malen teveel geld (850 euro voor een HB verlagingsset, wtf!?) en vervolgens de klant een rekening sturen om het probleem te verhelpen, nota bene veroorzaakt door iets wat zij zèlf als optie meeverkopen.
Uiteraard gebeld met de dealer. Veel ge-jamaar en ‘kan ik niet bij Citroen declareren’....Nou èn?! Dat is niet het probleem van de klant. Heb hem verteld dat het mij niet om het geld gaat, dat interesseert mij niet. Het is het principe. Uiteindelijk hebben we gemiddeld en de kosten door midden gedaan. Per slot van rekening hebben ze me voorheen wel goed geholpen.
Conclusie: ik heb serieuze twijfels of deze auto bij mij de 20.000 kilometer gaat halen en wat de volgende koper nog mee gaat maken. Het is een leuke auto om te zien, maar Kwalitatief Uitermate Teleurstellend, positieve punten daargelaten. Maar het gaat om het totaalplaatje, het gevoel wat je bij een auto hebt. Inmiddels heb ik prive een nieuwe Focus ST Wagon gekocht, maar zakelijk moet ik nog even zien. Misschien een Peugeot RCZ met diesel. Prachtige auto en niet door PSA zelf gebouwd, dus dat durf ik wel aan.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Wat ik opvallend vind, is dat je best kritisch bent, maar de lak dan wel van goede kwaliteit vind. Ik heb de auto tot nu toe altijd zelf gewassen en zie toch her en der fijne krasjes, echt vreselijk dun en en kwetsbaar lijkt de lak wel. Nu ben ik ook wel een zeur op dat gebied, maar als je ziet hoe ik er mee om ga qua lak mag dat ook wel.
Eens met Poekoek, met toevoeging dat het dan alleen de lak op het dak betreft voor zover dat een afwijkende kleur is vand e rest vand e auto: die laag is echt flinterdun!!!
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Klein tipje nog voor de mensen die problemen met (MP3) CD’s ondervinden. Het kan helpen om de brandsnelheid lager te zetten. Probeer eens in Nero (of waar je ook mee brand) dit te verlagen en op deze manier een CD te fikken.
Even over de banden; ik krijg sterk de indruk dat mijn voorbanden flink aan het slijten zijn. Aangezien het een leaseauto is zal het me jeuken (te weinig profiel = vervangen die handel), maar het is iets wat me gewoon opvalt. Kan het nog niet onderbouwen met cijfers (heb geen profielmeter), maar als ik het zo voel met mijn vinger, voel ik al een flink verschil met mijn achterbanden. Krijg de indruk dat het koppel en wellicht mijn rijstijl nu al zijn tol beginnen te eisen haha.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
NeufegliseThierry schreef:Eens met Poekoek, met toevoeging dat het dan alleen de lak op het dak betreft voor zover dat een afwijkende kleur is vand e rest vand e auto: die laag is echt flinterdun!!!
Ik heb dit niet alleen op mijn dak, maar ook in het rood zie ik het al her en der.
@ deluxious: mijn banden (weliswaar andere banden) beginnen ook al aardig te slijten. Volgens mij is dat bij mij vooral door het nogal enthousiast nemen van snelweg-doordraaiers