Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Hallo,
Ik heb hier een C5 Exclusive 3.0 V6 uit 2002. Nu heeft deze auto een raar probleem:
Soms werkt de stuurbekrachtiging op halve kracht. Vaak begint dit euvel na het starten en blijft dan zwaarder aanvoelen dan normaal, na de auto opnieuw starten is het weer goed.
Normaal gesproken zou je denken dat er iets met de electrische stuurbekrachtiging mis is, maar een V6 heeft een “normale” mechanische stuurbekrachtigings pomp. Verder zit er ook niet veel spannends tussen. Alleen een paar leidingen en het stuurhuis.
Nu is mijn vraag of iemand hier al eens ervaring in heeft gehad, en natuurlijk wat eventueel de oplossing was. Ik kan slecht lukraak de pomp of het stuurhuis gaan vervangen, het liefst zou ik eerder ervaringen van anderen willen weten.
Alvast bedankt!
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Je hydraulische olie nivo al eens gecontroleerd ?
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Ja, als eerste gechecked. Ik heb zelfs de LDS al een keer ververst. Gaf geen verschil helaas.
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wacht effe, de LDS heeft niets met de stuurbekrachtiging te maken hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Oh jawel hoor, de stuurbekrachting gebruikt de zelfde vloeistof als het veersysteem bij een C5 (phase 1). Er gaat rechtstreeks een slang van het LDS reservoir naar de SB pomp.
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
Dat van de LDS klopt inderdaad! pomp draait mee op lds!
Ik heb het zelfde gehad met m,n ex v6 en na lang zoeken bleek het de spanner en de multiriem te zijn!
Doordat die niet goed waren slipte de pomp en je merkt of hoort het niet!
Greetz Martijn
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik moet me toch eens opnieuw gaan verdiepen in die nieuwerwetse zooi
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-02-2009
- XM 2.0 Turbo CT Exclusive
Dit probleem heb ik ook
Is het de spanner van de pomp ?
Of is het iets ernstigger ?
Het is ook vooral in de winter als ie koud is
maar ook soms in de zomer als ie lang heeft stil gestaan (3 dagen)
Of al ik meteen start als ik instap.
Als Ik eerst het contact aanzet en mn gordel om doe, en wacht
totdat de computer is opgestart dan is er minder kans dat ie het heeft.
Vanaf 21 Dec 2016 weer in bezit van een XM 2.0 turbo CT 1998 automaat exclusive. Mijn derde XM.
voorheen:
turbo CT 1993
V6 12v 1995
C5 2002
Volkswagen Polo 2002
NU : Turbo CT 2.0 1998 exclusive
Je hebt het niveau van de LDS gecontroleerd?
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-02-2009
- XM 2.0 Turbo CT Exclusive
Ja het niveau staat precies tussen Max en Danger.
Vanaf 21 Dec 2016 weer in bezit van een XM 2.0 turbo CT 1998 automaat exclusive. Mijn derde XM.
voorheen:
turbo CT 1993
V6 12v 1995
C5 2002
Volkswagen Polo 2002
NU : Turbo CT 2.0 1998 exclusive