Bosch is echt wel de top als je het over ontsteking hebt, duccelier werkt ook goed als ze nieuw zijn daarna hebben ze snel te leiden onder vocht en zo meer
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
@Handjes: Ducellier is idd k$dt.. met peren. Met name met biksies met 150 motor zijn het volstrekt wispelturig werkende storingsveroorzakers.
Visa is met 109 motor van hetzelfde laken een pak.
De ene keer draait het motortje als een naaimachientje, de volgende dag een waardeloos rijdende stotterende bok. Weet niet of dat bij deze Visa echt het probleem is, maar het is wel de moeite waard het in de overweging mee te nemen.
Met TU motoren weet ik iegenlijk niet: heb nu de 3e BX met TU motor en ik heb nooit ook maar 1 x omgekeken naar de onsteking van een TU motor (heb er toch bij elkaar 40.000 kms gereden met TU motoren) en ook nog nooit iets mee gehad.
@visapowerrr: Nog lekker geschaatst?
mpostma schreef:@Handjes: Ducellier is idd k$dt.. met peren. Met name met biksies met 150 motor zijn het volstrekt wispelturig werkende storingsveroorzakers.
Ik snap inderdaad ook niet hoe Handjes erbij komt dat dit allemaal zo perfect is! Ik ben bij m’n BX 1.4e met ontstekingsmodule 3 bezig!! (m’n 3e duccelier, kom ze gewoon niet anders tegen ) Dat zal bij een Visa toch zeker niet anders zijn??
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Ik schrijf nergens dat het allemaal perfect is. Ik heb gewoon zelf nog nooit last gehad van een haperende ontstekingsmodule bij Visa’s. En ik heb er aardig wat gekend… Kan ook toeval zijn misschien.
We hebben het over deze he?
Handjes schreef:Ik heb gewoon nog nooit last gehad van een haperende ontstekingsmodule bij Visa’s. En ik heb er aardig wat gekend… Kan ook toeval zijn misschien.
We hebben het over deze he?
Jazeker, maar dit is ook een Bosch. Jammer eigenlijk dat zo’n van nature betrouwbare oplossing (geen contactpuntjes meer) door die rottige onstekingsmodule alsnog weer problemen geeft.
Re: hik visa als het koud is
Handjes schreef:Bougies, bougiekabels, verdeelkap en rotor vervangen. En ook kleppen stellen.
Ik heb mijn bx 14 (1987) precies hetzelfde probleem, ook bogies, verdelerkap en rotor allemaal vervangen, maar het probleem blijft.
de kleppen zijn niet gestelt… Zou het dan toch dat zijn?
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: hik visa als het koud is
Bekend probleem. Kleppen stellen is uitermate lastig bij deze motoren (achterovergekanteld waardoor je slecht bij de uitlaatkleppen kunt). Toch gaf kleppen stellen bij mij een grote verbetering. Maar op de een of andere manier zit er altijd wel een hikje in dit type motor.
och, ‘t loopt toch eigenlijk best wel lekker hoor. Ik heb ook zo’n 1.4tje, daar is eigenlijk helemaal niks mis mee. Hikje zit er volgens mij ook niet in hoor, tikje wel…