zo…das minder…
die van mij loopt nog, maar word wel minder, dus helaas.. hij gaat uit elkaar.
het is in ieder geval een stuk minder sleutelen dan de DS
tegen de tijd dat het zo ver is zal ik het wel posten met de nodige foto’s
sloopkogel schreef:oja, mijn dynamo doet het zeer slecht, en ik zit er voer te denken om de handel over te bouwen naar 12v
Ik heb het afgelopen half jaar bijna dagelijks (en ja ook ‘s avonds en heel veel in de regen)gereden met de 6 volt instalatie en moet zeggen dat als e.e.a in orde is het goed te doen is. De dynamo eens laten reviseren kost veel minder tijd en geld dan alles ombouwen.
En hier en daar een ledlampje scheelt ook al flink in het verbruik.
Succes met de motorrevisie!
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Helemaal mee eens. Met een goede startmotor, bedrading, dynamo, accu en regelaar is 6 volt geen probleem.
Je moet natuurlijk niet alleen korte stukjes ‘s avonds in de regen rijden want dan heb je misschien wel een probleem.
met andere woorden, als de dynamo vervangen word, het spul gewoon op 6V laten.
dan gaan we dat doen.
momenteel is het zo dat de dynamo alleen levert als je flink doorrijd, en dan ook alleen als de lampen uit zijn.
ik ben vorige week met vrienden uit eten geweest, de terug rijs moest hij aangeduwd worden omdat de accu leeg was..
dat is wel goed gekomen, maar was wel erg vervelend, de accu was zo leeg, als ik de claxon gebruikte, sloeg de motor af..
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zou wél overstappen op een 6v wisselstroom dynamo met elektronische regelaar. Dat laadt namelijk ook bij lage toeren gewoon ok. Verder is het belangrijk dat je de koplampen, dimlicht/grootlicht, met een relais gaat schakelen. 6 volt systemen zijn erg gevoelig voor verlies in de bedrading/schakelaars dus een relais zal de lichtopbrengst zeker verbeteren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Laat ik het zo stellen, mijn 6V installatie met relais geeft meer licht dan de 12V installatie in de auto van Ree. Wat dat aanduwen betreft, nog nooit de foto’s van opengebarsten differentielen als gevolg van aanduwen of -slepen gezien? Daar kan een trax dus duidelijk niet zo goed mee overweg…
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Mocht je een wisselstroom dynamo gaan gebruiken zorg dan voor een degelijke bevestiging en zorg dat de poelies in lijn liggen. Ik heb al verschillende voorbeelden gezien van afgebroken steunen en kapotte waterpomplagers.
ik ga zeker over op een wisselstroom dynamo, voorlopig heb ik eerst even geen tijd om met de trax aan degang te gaan.
ik heb een bouw tekening ingediend om mijn huis te vergroten, als dit door gaat, en de bank is mijn vriend, dan komt er een stuk van 15 X 7m bij mijn huis aan, zodat ik een garage krijg van 11X7 en een hobby ruimte van 4X7mtr (modelvliegen) hier kan ik dan naar hartenlust aan de restauratie van de Eend en de Trax werken.
volgend jaar op vakantie..
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Prachtige combinatie, maar waarom zo’n nieuw kenteken met gele plaat?
Tegenwoordig krijg je bij de RDW automatisch een oud kenteken.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Kijk eens goed naar dat kenteken, volgesn mij is dat een grijs kenteken. Als ik het hele topic goed gevolgd heb is Sloopkogel nog steeds niet naar de RDW geweest met zijn machine…
dat klopt!!
ik heb er gewoon weg geen tijd voor gehad, en ik moet nog steeds de fusee hoezen doen.
het kenteken is van mijn bedrijfs- auto, een Dodge ram pickup.
de aankomende tijd heb ik het rustig, en zal ik er ook werk van maken om hem op kenteken te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Daar hoef je toch heel die fuseehoezen niet voor te doen? APK is niet nodig, alleen maar een identiteitskeuring.
dat is wel een probleem want zoals eerder al aangegeven, omdat ik er geen franse papieren ibj heb, moet ik een aankoop bewijs, een productie datum (middels een boekje) aanleveren EN hij moet APK waardig zijn.
het is een ander verhaal als je er wel franse papieren bij hebt. dan volstaat een schouwing.