20 van de 52
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
Maus’ GSA - En we klussen weer verder… Pagina 52
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 oktober 2011 09:37 PM
  [ # 286 ]

Als je in 010 zit kan je net zo goed naar Civer gaan in Den Haag. Die kennen de GSA nog héél goed Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 11 oktober 2011 09:41 PM
  [ # 287 ]

Ik heb al een afspraak bij Renard, daar las ik ook goeie berichten over.
Civer ga ik onthouden, dank voor de tip!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 oktober 2011 09:44 PM
  [ # 288 ]

Civer is een TOP tent. Kennen de GSA heel goed en bestaan al 30 jaar. Hebben een eigen ontwikkeld veerbollen vul-apparaat en veel gebruikte bollen die ze op druk kunnen brengen als je eigen bollen te gaar zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 11 oktober 2011 09:50 PM
  [ # 289 ]

Wat word er eigenlijk gaar aan een bol? Het vlies tussen de olie en stikstof kant?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 oktober 2011 09:51 PM
  [ # 290 ]

Dat klopt. Dat membraan gaat stuk als de stikstofdruk te laag wordt en je blijft doorrijden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 11 oktober 2011 09:52 PM
  [ # 291 ]

Ik weet niet hoeveel druk er nu nog in zit. In de afgelopen jaren is er niets aan gedaan naar wat ik begreep..

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 12 oktober 2011 12:12 AM
  [ # 292 ]

Ik heb wel eens een doorgezaagde veerbol gezien, en dan begrijp je precies wat er stuk gaat. De stikstof zit opgesloten in de ‘bovenkant’ van de veerbol. Het membraan laat heel langzaam stikstof door. Als er veel te weinig stikstof in zit, komt het membraan tegen de vulnippel aan en raakt hierdoor beschadigd. Als je de veerbol dan vult, gaat hij kapot door deze beschadiging.
Als je bollen vult als er nog genoeg restdruk aanwezig is, is een gevulde bol net zo goed of zelfs nog beter dan een nieuwe; bij een nieuwe uit de doos kun je al verschil in druk links en rechts hebben, en gebruikte bollen kun je exact op druk brengen.
Bij Renard kunnen ze de restdruk meten, dan weet je van tevoren of de bollen nog goed genoeg zijn.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 12 oktober 2011 02:50 AM
  [ # 293 ]

Hoe dan ook, je wordt er gegarandeerd heel erg blij van als ie naar behoren veert!

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 15 oktober 2011 01:59 PM
  [ # 294 ]

Hmmm LHM lekkage. Fijn hoor..
Als je voor de auto staat, aan de linkerkant net achter de nokkenas. Daar gaat een hotspot van de uitlaat naar beneden, en tussen dat stuk uitlaat en een stuk metalen auto, lopen wat HD leidingen en een klein plastic slangetje, die lijkt gesmolten.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 21 oktober 2011 12:08 AM
  [ # 295 ]


Daar lijkt een veerbol te zitten ;D


Ja! Veerbol! ;D

Verder:

Roest…


Nog meer roest…


En de bekleding vanaf de onderkant bekeken ;D
Binnenkort maar eens laten lassen, dan de beginnende plekjes aanpakken en dan is ie erg hard verder Smile De garage was tevreden.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 21 oktober 2011 12:55 AM
  [ # 296 ]

Oei, dit is geen vliegroest meer… Ik zou meteen de aanval op die tectyllaag openen als ik jou was. Daar zit waarschijnlijk op meerdere plekken vocht achter. Wat op die plekken nu nog hard is, is dat over een half jaar niet meer…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 21 oktober 2011 12:56 AM
  [ # 297 ]

Hoe krijg je die rommel er goed af? Op veel plekken is het nog een zachte pasta..

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 21 oktober 2011 01:01 AM
  [ # 298 ]

Met een plamuurmes eraf steken waar het los zit en de rest die nog zacht is lekker laten zitten.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 21 oktober 2011 01:02 AM
  [ # 299 ]

Er lijkt hier en daar een wit laagje onder te zitten, al kan dit ook lak zijn natuurlijk.

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 21 oktober 2011 01:03 AM
  [ # 300 ]

Dat zou een anti-steenslag laag kunnen zijn die onder de tectyl zit.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
 
20 van de 52
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook