Climate control
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 16 oktober 2011 07:20 PM

Hallo! Voor de eerste keer post ik hier in dit forum, eigenlijk omdat mijn 1.8 16v break série 2 ‘t gewoon altijd fijn doet. Zuinig (1:13), comfortabel, betrouwbaar etc.

Sinds enige tijd hapert echter met enige regelmaat de fan in de AUT stand. Best irritant. In de andere standen draait ze keurig, in de automatische modus staat ze met regelnaat even stil. Heeft iemand ervaring met deze klachten en weet een oplossing?

Dank!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 16 oktober 2011 08:14 PM
  [ # 1 ]

ja kijk hier maar eens:

blower probleem

suc6

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
harryh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 10-04-2006

- Xantia xantia 1.9SD
- Xantia 2.0 HDI break
Gepost: 16 oktober 2011 08:38 PM
  [ # 2 ]

de kans dat de transistors op de regelunit van de blower overleden zijn in erg aannemelijk.
Dit is een standaart Xant probleem
Een nieuwe kost rond de 165 ex montage.
Als je handig bent is het voor iets meer dan een tientje op te lossen met een soldeerbout, 2 transistors en wat koelpasta.

Kijk hier maar even:
http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?f=8&t=14858&p=260673&hilit=Transistor+kachel#p260673

Gr Harry

nu Xantia HDI break 10-2000 (117PK)orga 8705 KLH
voorheen Xantia 1.9D, ZX 1.9D, Visa 1.7RD, 205 1.8D, 306 1.9D break

Profiel  
 
CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 21 oktober 2011 02:27 PM
  [ # 3 ]

Ja Xantia’s hebben of krijgen het allemaal, zeggen ze. De mijne heeft er nog geen last van gelukkig. M’n broer heeft in die van hem een draadje op het contactslot door verbonden zodat tijdens het starten de spanning niet van de blower afgaat en dus er niet terug op “vonkt” dit zou volgens onze garagist DE oplossing van het probleem moeten zijn. Of je moet ‘m steeds als je ‘m uitzet op 0 zetten en als de motor loopt pas aan.

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 21 oktober 2011 05:30 PM
  [ # 4 ]

Ik had ongeveer dezelfde klachten maar hoefde niet zover te gaan om de blower transistoren te vervangen.

Ik heb de regelunit uitgebouwd, wat gepiel met kabels en draadjes, en daarna de sleepkontakten van de regelaars goed schoon gemaakt.

Meteen de lampjes vervangen en de boel werkt weer zoals het hoort.

Howto op xantiaclub.net

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 22 oktober 2011 11:15 AM
  [ # 5 ]

Ik zet denk ik in op de sleepcontacten. Even moed verzamelen…

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook