puffel schreef:Harrogate- Fleetwood is voor evt. doorreizen naar Ierland ideaal, maar dat is off topic. Van Fleetwood gaat een ferry naar Larne, Noord Ierland, boven Belfast. Stena Line.
Ik denk inderdaad wat off topic omdat het wel een mijl op zeven is voor deze trip richting. Maar toch, suggesties blijven welkom. Het kan de gedachten met betrekking tot de te nemen boot aanscherpen. Als plaatselijk tamelijk bekende zijn je suggesties meer dan welkom Puffel. Peter opperde het idee te onderzoeken of de Yorkshire Dales zijn in te passen Daar loopt een route doorheen die ook al ‘ns in Top Gear te zien is geweest voor het testen van als ik het me goed herinner een Aston Martn met de Hamster achter het stuur. Mooie glooiende wegen heb ik op het netvlies. Klopt dat ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 1595
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Dat klinkt interessant!
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Robin Visser schreef:puffel schreef:Harrogate- Fleetwood is voor evt. doorreizen naar Ierland ideaal, maar dat is off topic. Van Fleetwood gaat een ferry naar Larne, Noord Ierland, boven Belfast. Stena Line.
Ik denk inderdaad wat off topic omdat het wel een mijl op zeven is voor deze trip richting. Maar toch, suggesties blijven welkom. Het kan de gedachten met betrekking tot de te nemen boot aanscherpen. Als plaatselijk tamelijk bekende zijn je suggesties meer dan welkom Puffel. Peter opperde het idee te onderzoeken of de Yorkshire Dales zijn in te passen Daar loopt een route doorheen die ook al ‘ns in Top Gear te zien is geweest voor het testen van als ik het me goed herinner een Aston Martn met de Hamster achter het stuur. Mooie glooiende wegen heb ik op het netvlies. Klopt dat ?
Yorkshire Dales mag je echt niet missen mijns insziens. Verwacht geen snelheids tests daar op die weggetjes trouwens!
Wat betreft die Ierse route, bij de 2cv meeting in Kelso in 2005 had ik 70(zeventig)... Finnen op bezoek die ‘ff Ierland’ aan deden nu ze toch in de buurt waren. Een kans om niet te missen dussss maarre, ik doe dat nu niet meer hoor, welkom heten voor zovelen!
Ik heb wat mailtjes uitgestuurd naar want Engelsen voor tips.
Totaal aantal Berichten: 10302
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Kan iedereen nog even in de poll kijken om de vraagtekentjes weg te werken?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
puffel schreef:
Yorkshire Dales mag je echt niet missen mijns insziens. Verwacht geen snelheids tests daar op die weggetjes trouwens!
Hebben we gedaan met de SM meeting in 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album=YG7JERLD
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 17403
- CX 2400 Super
Mooie foto’s! Rotterdam/Brugge > Hull > York > Yorkshire Dales > Harrogate, dat kan een gedenkwaardige reis worden. Of hebben de fans van IJmuiden > Newcastle ook zulke mooie routesuggesties?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
wbogaerts schreef:Hebben we gedaan met de SM meeting in 2007
RensKorevaar schreef:Mooie foto’s! Rotterdam/Brugge > Hull > York > Yorkshire Dales > Harrogate, dat kan een gedenkwaardige reis worden. Of hebben de fans van IJmuiden > Newcastle ook zulke mooie routesuggesties?
Wellicht is Walter ook te porren voor een vertrek vanaf Rotterdam, gewoon als mogelijkheid. Nu staat alleen Zeebrugge als startplek. Verzamelen bij de SS Rotterdam envan daaruit richting ferry, dat zou toch een mooie toevoeging in het programma zijn !
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Robin Visser schreef:
Na dit berichtje van Robin, ga ik in hoofdlijnen de route beschrijven die ik nu in mijn hoofd heb:
Van Hull naar de stad York rijden en in York een leuke stop vinden. Dan zouden we, om op te schieten, wat motorway kilometers kunnen maken naar het noorden om daarna via Richmond de Yorkshire Dales binnen te rijden. Van Jaap (Puffel) hoorde ik dat Richmond een heel leuk stadje is, een bezoekje waard (lunch!).
In de Dales nemen we de B6270 en vervolgens de zogenaamde ‘Buttertubs Pass’ rijden van Thwaite naar Hawes. Deze weg wordt door Jeremy Clarkson genoemd: “England’s only truly spectaculair road” en is de weg waar hij een paar jaar geleden in Top Gear de Jaguar XK testte.
Voor de oudere jongeren onder ons: In Hawes bevindt zich de pub waarin de opnames gemaakt werden van de James Herriot tv-serie ‘all creatures great and small’ (1978-1990). Ook info van Jaap! In die omgeving (Wensleydale) werden de meeste opnamen van deze serie geschoten.
Mochten we de pub nog uit komen , dan rijden we in het zuiden van de Dales er uit en zetten naar koers zetten naar Harrogate. In Skipton, net onder de Dales, staat een fraai kasteel, Skipton Castle, wat we aan het einde van de middag kunnen bezoeken.
Een rondje van naar schatting 280 km. Sinds die Top Gear beelden heb ik altijd al een keer die weg willen rijden. Lijkt me prachtig om dat met een grote groep zwevers te doen!
Deze route is ook te rijden als we landen in Newcastle, alleen moeten we dan een alternatief voor de stad York vinden, want dat ligt dan buiten bereik van de route.
Graag jullie reacties op deze route! Alle tips zijn welkom!
- CX 2400 Super
Alleen al de beschrijving England’s only truly spectacular road maakt mij enthousiast! Kees “Visa GTI 115” noemde het treinmuseum in York. Dat is een optie, maar met een zo vol programma zouden we ook gewoon aan de voet van de kathedraal koffie kunnen drinken. Die is namelijk ook truly spectacular.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Houd ook dit forumdeel: http://www.citroen-forum.com/forums/viewforum/169/
Op de internationale editie in de gaten. In principe zet Mick Popka daar ook alle wetenswaardigheden op.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
par eXeMple! schreef:Graag jullie reacties op deze route! Alle tips zijn welkom!
Mooi uitgangspunt
Wie zet de doodlelijst nog meer als onderschrift bij zijn naam Dat is goed voor de aandacht. Leuk trouwens dat de interesse al beter loopt dan het begin van 37 jaar CX in Parijs. Datr belooft wat
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
geen idee weer hoe je dat doet weer, helaas. Maa ik heb geboekt alvast.
Leuke route, op de SS Rotterdam kun je trouwens ook leuk overnachten en eten, voor diegenen die daar tijd voor willen maken, dagje Rotterdam kan ook best leuk zijn.
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
geen idee weer hoe je dat doet weer, helaas. Maa ik heb geboekt alvast.
Leuke route, op de SS Rotterdam kun je trouwens ook leuk overnachten en eten, voor diegenen die daar tijd voor willen maken, dagje Rotterdam kan ook best leuk zijn.
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ga naar ‘mijn cfnl’ dan naar ‘profiel’ en klik op ‘wijzig signature’
- CX 2400 Super
Zoals sans-pareil reeds opmerkte, geeft Mick Popka van de ICCCR-organisatie in het citroen-forum.com tips over de aanreisroute. Als inwoner van York spreekt hij een voorkeur voor de route via Hull uit, hoewel hij ook Newcastle niet slecht vindt voor wie veel tijd heeft.