7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 

CX 25 TRD 1 van Barbare - Waterlekkage voetenbak bestuurderszijde
Barbare
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82

- CX 25 TRD Turbo (série I) MANB
Gepost: 16 oktober 2011 08:58 PM
  [ # 91 ]

Ja, nog meer gedaan hoor..!

4) Uitlaat vervangen (voorste demper + pijp naar achterdemper) onder gebruikmaking van brug bij PB te Epe: werkt toch écht een stuk praktischer dan voor de deur op straat! En zonder zijn hulp (acatyleenbrander…) had ik die voorste demper ook echt nóóít uit het daarvoor liggende stuk gekregen.

Toen ik vervolgens wegreed en PB te E. de tent had gesloten, merkte ik dat de uitlaat tegen de onderzijde van de auto aan rammelde; is de ene rammel, veroorzaakt door een noodreparatie aan die uitlaat, verdwenen, heb ik er een (nog veel érgere) rammel voor terug! En wat is dat een geklooi zeg, om te zorgen dat het nergens “aanloopt” tijdens bedrijf: millimeterwerk! Maar uiteindelijk gelukt en nu dus een rammelvrije uitlaat.
Maar ja, nu gaan andere rammels natuurlijk weer storen, zoals dat lawaaai van de kilometerteller/snelheidmeterkabel (die er overigens gezamenlijk tijdens mijn terugrit vanuit Epe naar Amsterdam t.h.v. Baarn geheel de brui aan hebben gegeven…). Hoera, weer iets extra’s te doen dus…!  Smile

5) Afgelopen vrijdag enorme condensvorming in de auto na een week met behoorlijk wat regen. Ramen drooggemaakt, auto een paar uur in het zonnetje en wederom “dweilen”! Tapijt bestuurderszijde blijkt doorweekt dus stoel eruit en tapijt eruit. Toch een minpuntje aan deze CX ontdekt: losgelaten kitrand (die er niet hoort) tussen linker voorspatpord en plaatwerk onder voorruit. Heb er op dit forum wel eens iets over gelezen dat er ergens op een onbereikbare plek een afwatering zou moeten zitten, maar voor nu zal ik het maar even opnieuw kitten… Rechtsvoor is e.e.a. conform originele specificatie en geen problemen.Als iemand mij hier een waardevolle hint kan geven: graag!
Gelukkig is de voetenruimte zelf nog wel onaangetast en in goede staat, maar ja, lekkages zou ik toch liever bij de bron aanpakken dan met silliconenkit…  Sad

Tot zover mijn acties en nieuwe bevindingen m.b.t. de niet afnemende en telkens weer met nieuigheden aan te vullen T0-Do list. Hopelijk volgend weekend distributieriem vervangen en z.s.m. die aandrijfashies RV die ook nog steeds hoog op het prioriteitenlijstje staat…

Afbeelding Bijlagen
Gedeeltelijk weggesneden kitrand spatbord LV.jpgAchterbevestiging nieuw uitlaatdeel.jpgLekkage voetenbak.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Eén moment van onbezonnenheid, en je hebt er een handenbindertje bij. Dat die fase z’n leven lang niet zal ontgroeien…

Profiel  

Barbare
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 oktober 2011 09:12 PM
  [ # 92 ]
cx25gtit2 schreef:

hoe goed koelt je airco met dat R437a goedje ??  koel of ijs- en ijskoud ?

De koelcapaciteit is qua airco prima in orde en theoretisch met R437a zelfs iets beter (ofschoon dat nauwelijks praktisch merkbaar zal zijn) dan met R12. En ik heb me er inmiddels behoorlijk in verdiept, dus je mag dat van me aannemen.

Probleem is de capaciteit van het CX ventilatiesysteem, ofwel het “debiet” van de kachelaanjager: op stand 3 bij mij nog steeds niet meer dan een tamelijk licht geforceerd briesje. Ik moet nog eens op zoek naar een oplossing daarvoor, want een verhoging van de geforceede luchtaanvoer in het interieur zou zowel de capaciteit van het verwarmingssysteem als van de airco enorm helpen!
Uit de zijroosters is bij mij op stand 3 van de ventilator bijvoorbeeld nog steeds nauwelijks voelbaar dat er überhaupt lucht uitstroomt… OK, rechts ligt de slang los in het handschoenkastje (met airco aan dus een héél modern, gekoeld, dashboardkastje zoals bij sommige moderne auto’s!) maar links lijkt ie toch echt gewoon op de uitstroomopening aangesloten…!
Maar ja, dat soort dingen staat momenteel toch even wat lager op het prioriteitenlijstje…!

Evenwel zijn ook hier alle verdere tips & tricks welkom natuurlijk!

Eén moment van onbezonnenheid, en je hebt er een handenbindertje bij. Dat die fase z’n leven lang niet zal ontgroeien…

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 16 oktober 2011 10:20 PM
  [ # 93 ]

dat zwarte is kit ??
dan heb je daar misschien een roestgat.
op deze CX is het buitenspatbord verwijderd. er zit daar geen naad oid op het niveau van die kit bij jou. je ziet een fabrieksdot kit zitten op die hoek meer naar buiten. dat is een plek waar je niet goed bij kan…..

Afbeelding Bijlagen
IMG_4485 (Medium).jpgIMG_4486 (Medium).jpg

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 16 oktober 2011 10:21 PM
  [ # 94 ]

deze bijlage is een plaatje wat ik “geleend” heb van een andere CX project.
niet om je bang te maken, maar je kan daar best roest hebben hoor…..

Afbeelding Bijlagen
IMG_4077.jpg

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Barbare
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 oktober 2011 11:23 PM
  [ # 95 ]

@ cx25gti2

Opbeurende plaatjes! Nee, zonder gekheid: vooral de eerste 2 zijn zeer verhelderend, al weet ik nog niet precies waar ik het moet zoeken. Gezien de staat van de rest van de auto, denk ik niet dat het plaatje in je laatste post van toepassing is… Althans, dat mag ik hopen van niet… Anders hebben we toch iets over het hoofd gezien daar in Avignon…

En nee, er zit geen “naad” indien het buitenspatbord is verwijderd: die naad ontstaat na montage van dat buitenspatbord…! En die heeft men dus dichtgekit! En daar waar je dat “gat” of die sleuf ziet in mijn foto (“gedeeltelijk weggesneden kitrand spatbord LV.jpg”) hoort dus geen kitrand te zitten!
Het ziet er op dat plaatje inderdaad uit als een enorm roestgat, maar het hoort gewoon een open verbinding te zijn in de naad tussen binnenspatbord, buitenspatbord en, ja, hoe noem je dat, “firewall” of “paravanne” of zoiets? (plaatwerk onder voorruit)?

Nou ja, ik ga nog even op jouw plaatjes studeren, die geven wel een hoop opheldering omtrent hoe het er daar van binnen uitziet, maar vrees toch dat ik er op termijn niet onderuit kom om dat buitenspatbord eraf te halen…! En ofschoon ik graag álles zelf wil doen, is dit soort plaatwerk-achtige dingen (nog) even niet mijn ding…! OK, eraf halen natuurlijk wel, maar dan weer in ere herstellen… Da’s toch weer even wat anders…!  shut eye

Maar ja, er moet toch cosmetisch nog e.e.a. gebeuren aan de buitenzijde van deze auto; kunnen ze dit gelijk meenemen. Kwestie van weer wat extra geld investeren…  sleep

p.s.: dat gaatje uiterst rechts op de foto’s, dat eruit ziet als een onbedoeld gat, met een stukje plaat dat daar haaks (of in elk geval onder een hoek) opstaat… Is dat een afwatering ergens naartoe…? Het ziet er, zelfs op jouw foto’s met al dat nieuwe plaatwerk, een beetje zorgwekkend uit…! Die kitrand bij mij is precies daar gelegd, zeg maar ter weerszijden van dat “deukje” onder het raamrubber dat je op die 2 eerste foto’s ziet. En dan wel bij gemonteerd buitenspatbord, dus een halve centimeter onder het raamrubber…

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 oktober 2011 11:34 PM
  [ # 96 ]

Hèt water dat naar binnen loopt komt uit je binnen scherm.
Dus daar zit ergens een gaatje verstopt en loopt het water niet naar buiten maar naar binnen.
Het komt binnen langs de À stijl .

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

Barbare
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 oktober 2011 11:41 PM
  [ # 97 ]

Frank,

Hoe weet je dat zo zeker? Ik zag het water, als ik de tuinslang op het gewraakte punt zetten, naar binnen lopen langs de linkerzijde van de bekleding die gemonteerd is boven het tapijt van de voetenruimte aan bestuurderszijde, dus echt réchts náást de A-stijl… Maar zal zeker nog eens kijken naar verstopte gaatjes in het binnenscherm…

Toevallig nog leuke plaatjes daarvan…? Waar ik moet zoeken/prikken, zeg maar? Want inderdaad, misschien is e.e.a. wel volledig onnodig afgekit en heeft men de bron der ellende maar op deze manier proberen uit te sluiten…! Zou een welkome oplossing zijn!

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 oktober 2011 11:45 PM
  [ # 98 ]

Aan de linker kant waar dat bolle gedeelte zit ,dat is je binnenscherm.
Maar dat wist je al alles wat links zit is je binnen scherm die loopt door tot aan het schanier van je deur.
Dus als je je tuinslang boven het gat houdt loopt het naar beneden op het eerste schotje van je binnen scherm dan het tweede en dan naar binnen.

De boer is troef
Après cette énième cx

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten

- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 oktober 2011 11:55 PM
  [ # 99 ]

Goede avond.
Vanavond eindelijk het binnen scherm vast gelast.
Het was nog wel effe werk voor ik alles pas had,dit kwam omdat ik stukje waar het dashbord kastje aanhangt ook vervangen heb en dit dus niet helemaal pas had.
dus alles weer uitelkaar stukjes verder in en uitkloppen passen,weer uitelkaar passen
en ga zo maar door.
Daarna alles weer inelkaar aftekenen voor de prop lassen en weer uitelkaar.
Gaten boren en dan voor altijd samen voegen en vast lassen.
Morgen alles schuren en in de primer zetten.
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110528234749?feat=directlink
vriendelijke groet frank
Heb het meeste verstand van andermans auto

Effe gekopieerd uit mijn toppic. Heer zie je het scheve schotje dat voor de ellende zorgd.

Gaat dus om de foto’s

De boer is troef
Après cette énième cx

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 16 oktober 2011 11:58 PM
  [ # 100 ]

ik heb van deze donor auto diverse foto’s gemaakt. als iemand die wil, grote resolutie, PB je email adres maar, zorg ik voor een wetransfer link.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 oktober 2011 12:04 AM
  [ # 101 ]

Frank, jij hebt het daar nog wat verder uit elkaar liggen…..
dus in die holle ruimte (voor waar de scharnieren zitten), en dan via 1 van die 2 ronde gaten (naast elkaar) stroomt ‘t naar binnen…. ?

kan je die gaten niet sealen vanuit de cabine ? dan stroomt ‘t niet meer naar binnen, maar verder naar beneden ?

dan nog kijken waar ‘t verkeerd gaat…..

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten

- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 oktober 2011 12:24 AM
  [ # 102 ]

https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110512235314?feat=directlink

Hier kun je mooi zien aan de roest sporen hoe het water loopt

6 de foto

De boer is troef
Après cette énième cx

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 oktober 2011 12:40 AM
  [ # 103 ]

bij jouw serie 1 loopt het altijd naar achteren via dat gaatje ?
bij deze serie 2 loopt het naar opzij (vanuit die holle ruimte waar die 2 draadjes uit hangen). dat gaatje lijkt er bij jouw niet te zitten…..

Afbeelding Bijlagen
IMG_4488 (Medium).jpg

Profiel  

mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1481

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 17 oktober 2011 05:24 AM
  [ # 104 ]

Hoi Barbare,

Om je ventilatie capaciteit wat te verbeteren kan je natuurlijk altijd de originele accessoire monteren de luchthapper die je op de motorkap kan zetten. Hierdoor pak je veel meer rijwind en heb je zelfs ventilatie als je de kachel op stand 0 zet. De ventilatie is dan zeker niet geweldig maar wel beter.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten

- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 oktober 2011 06:59 AM
  [ # 105 ]

Laatste opmerking, Sorry Barbare?
Die gaten zitten bij mij uiterst rechts.
Het is volgens mij de bedoeling , dat er geen water komt.
Maar als er dan tocht iets water komt,dat dit over je wielkuip naar beneden door de kokerbalk naar buiten loopt

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx

Profiel  

7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook