












Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Dank voor jullie reacties
En denkwerk zit er hier nog wel in, al is dat zeker niet alleen aan mij. Tis háár auto nu vooral en die moet gewoon betrouwbaar kinderen naar zwemles, opa/oma e.d. brengen. En voor de winter moet er dan eigenlijk toch ook iets anders komen, die rationele gronden veranderen niet door een (inderdaad) lekkere vakantie.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooi GSA-tje kopen?
Citroen!
Damn, wat een plaatje is het toch Rogier…We hadden een 79ér GS special in die kleur… zucht…
Goed dat je gewoon vertrokken bent!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Goed, je moet niet met een toch al overspannen hoofd een bezoek brengen aan een vriendje van je dochtertje in een ziekenhuis geloof ik. Dan mis je een sterk rvs hek dat nog om de wel geziene lantaarnpaal staat en kop je met achteruit inparkeren een fijn deukje in je CX.
En ja, waarom is zo’n stom hek ook nog zo hoog dat ‘ie ruim bóven je bumper komt?
Ik mag van de verzekering zelf een schadeherstelbedrijf zoeken om offerte te laten maken voor wel/niet repareren (wel) en wel/niet claimen (weet ik nog niet). Iemand een goed adres in omgeving Eindhoven die ook met oude roestbakken om kunnen gaan?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
damnn..
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 08-05-2006
- XM 2.0i 8v comfort break
- XM V6 12V Ambiance.
- CX CX 25 prestige aut
Jammer van de schade.
Maar heb wel goede ervaringen met ATB schadeherstel in Maarheeze.
Groetjes Jeroen.













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Eerste inschatting bij een ASN-filiaal in Veldhoven, hier 10min om de hoek: EUR 750 ex btw. Is dat niet wat véél voor één deukje, zelfs met spuitwerk erbij!?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Kan je dat deukje niet zelf eruit drukken? Kan je achter het deukje komen?
Citroen!













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Kom er wel bij, maar deukje loopt over vouw in carrosserie heen en is dus nogal sterk. Zit nu te dubben:
- alleen voor dit deukje eens de casco-verzekering aanspreken (al vind ik 750eur nogal veel, blijkt ook “nieuwe sierlijst want dat doe ik liever dan hergebruiken, helemaal nieuw” in te zitten, en ik vind het niet fair om een goedkope klassiekerverzekering van 2-300 euro per jaar met onnodige kosten op te zadelen) - maandag meer plaatwerkers af dus
- als ik dat doe, laat ik meteen op eigen kosten een paar oude gebruiksdeukjes van vorige eigenaren meepakken (1 vergelijkbare linksachter en 1 hopelijk uitdeuken-zonder-spuiten in de linkerflank), zitten er al jaren maar als de CX dan toch bij een goed adres staat…
- of twijfel: eigenlijk is de laklaag niet zo best meer, moet ik het dan meteen groootsch aanpakken: alle lijsten, bumpers e.d. eraf en een nieuwe laag Brun Scarabée aan de buitenkant laten aanbrengen?
Want: gezien onzekerheid over werkomstandigheden ga ik voorlopig helemaal geen auto’s verkopen of kopen. De CX mag dus blijven, voorlopig
Was donderdagavond, toen ik als wist dat Madame mocht blijven, wel leuk om een oud-collega erin te laten rijden. Die is niet wars van klassiekers (MGA) maar reageerde na een stukje sturen met “nu begrijp ik pas dat je met zo’n oud hok gewoon naar Frankrijk tuft, wat een comfort en wat rijdt dat modern!”.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Shit Rogier… ook dat nog!
Als je het simpel wilt houden:
Ik heb goede ervaringen met deze jongens: http://www.dshrepair.nl/ komen bij je thuis de deuk eruit halen - indien haalbaar. Ze zijn ook altijd op die forum-treffens. Maar je zou ze eerst een foto kunnen emailen.
Het minuscule stukje lak dat eraf is zou daarna wel kunnen worden bijgewerkt for the time being…
Oké niet de allermooiste oplossing, maar wel economisch.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Dank voor de steun en tips. Arjan: dat applausje is vast voor het vakkundig indeuken van het spatbord ?
Nog wel donderdag lekker gepoetst (oh wat was dat hok vies na weken buiten staan en vakantie met wisselend weer). En nog eens goed naar de deurrubbers voor gekeken, want ondanks de extra CX-basisrubbers blééf het maar hommeles:
Linksvoor een hard ruisend geluid rond de A-stijl. Nu had ik vóór de extra CX-basisrubbers al geëxperimenteerd met de dunne aquariumslang rondom in het bestaande rubber en met dikke, slappere slang achter rondom achter het bestaande rubber: maar dan waren de deuren nauwelijks meer dicht te krijgen. Nu heb ik alléén bij de A-stijl een zacht stuk slang achter het bestaande rubber geklemd, want daar kwam de herrie vandaan en leek het originele rubber zo dun gesleten dat het CX-basisrubber ook geen contact maakte.
Rechtsvoor zat een irritante fluittoon bovenaan de B-stijl, heel fijn voor een bijrijder. Hier zag ik dat het CX-basisrubber wellicht te strak zat in die hoek: te grote radius en dan landt dit rubber in het niets. Losgehaald en met krappere radius (dus beter in het kleine hoekje geforceerd) vastgezet.
Links is het nu in ieder geval beter, rechts moet ik nog mét passagier bevestigd krijgen
Morgen eens door richting schadeherstellers.
Léo: heb jij misschien nog een Pallasstrips zoals op de foto staan liggen? Linksachter zit al jaren een (veel kleinere) erfenis op het achterscherm, die wil ik meteen mee laten nemen…
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Zo, de CX is alweer een maandje (voor een veel schappelijker bedrag) door een bedrijf op De Hurk hier uitgedeukt, zodanig dat ik mijn verzekering er niet voor heb aangesproken (eigen risico, 1 jaar hogere premie betalen, notitie in schadeverleden, hm, toch maar niet).
Nu wel weer een probleem: bij het laten balanceren van de wielen aan de wagen (Profile Dassen) zagen we opeens koelvloeistof druppelen. Komt bij de pomp vandaan
Nu heb ik al veel los:
a. De V-snaren en de bescherming hiervan
b. De 7 moeren van de waterpomp
c. De aan- en afvoerslang
Maar: ik krijg die pomp er niet uit!?!?. De achterste slangaansluiting ramt bij het wegschuiven van de pomp over de 7 draadeinden net 1-2mm de nokkenaspoelie. En doordat je over 7 draadeinden schuift is “ff wrikken” er niet bij.
Hoe hoort dit te gaan bij een 2400ie zonder airco? Ik heb al geprobeerd of de draadeinden los zitten in het waterpomphuis, of juist verder het motorblok ingedraaid kunnen/horen, maar zonder resultaat
Ook al bij Pieter gekeken, maar daar ging de pomp zo te lezen makkelijker los. En om een nieuwe pakking te monteren moet de boel toch echt eraf…
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eén of meerdere draadeinden moeten het waterpomphuis uit… anders gaat ie niet…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Ah dus toch Waterman, merci, dit is dus weer ‘s “normaal” voor een CX . En hoe die draadeinden eruit te krijgen, richting motor tikken (met hamer en bot voorwerp) of draaien (twee moeren tegen elkaar op de draadeinden)?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005