













































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, dat kan. Waar water naar buiten komt kan ook lucht naar binnen komen en luchtbellen in je koelsysteem koelen niet
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Duidelijk. Dan heb ik denk ik de oorzaak gevonden.
Waar zit dat waterhuis precies en hoeveel werk is het voor een garage om dit te vervangen?














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
welk waterhuis bedoel je? Hoe weet je dat het lekt als je niet weet waar het zit?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Stond als opmerking op mijn factuur van GdeJ: “waterhuis lekt”. Ik heb daar verder geen idee van, maar legde wel meteen een link met het koelsysteem en de overhitte motor afgelopen week.
Ben ook al aan het googelen geslagen, maar heb nog niks specifieks kunnen vinden. Vandaar even mijn vraag hier.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik denk dat ie het thermostaat huis bedoeld wat naast de nokkenaspouly links aan de kop zit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hm, ik ben al weer even aan het zoek op de term ‘thermosthaathuis’ maar kan niet veel vinden.
Met logisch redeneren kom ik erop dat de thermostaat in het thermostaathuis zit. En dat het de lekkage dus alles te maken heeft met het omhulsel waarin de thermostaat zich bevindt.
Is een lekkage aan het thermostaathuis te repareren of moet je (kan je) het gewoon vervangen? Wat kost zoiets?














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is eigenlijk niet te zeggen. Alles kan gemaakt worden, maar zonder te weten wat er nou precies lekt is het best lastig te zeggen wat dat kost.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Goed, morgen maar eens bellen met GdeJ. Ik moet toch nog meer zaken met ze afstemmen.
Ik heb in ieder geval een wat beter beeld van wat zij bedoelen met hun opmerking. Dank.
Edit: bericht gewist, verkeerde topic.
Ik zou echt vaker m’n topic moeten updaten…
Weer bijna vier maanden verder en het kachelhuis laat ik voorlopig voor wat het is. Volgens GdJ is er geen dringende reden om dit aan te pakken en er zijn andere zaken die wat mij betreft voorrang verdienen.
De afgelopen maanden zijn er wel weer wat dingen gedaan. Eind augustus is de jaarlijkse APK weer uitgevoerd en daarbij is de einddemper van de uitlaat vernieuwd. Ook is er een nieuwe kleine octopus geplaatst. Dit berustte op miscommunicatie, want ik had gevraagd de grote octopus, oftewel de retourbundel te vervangen. Maar het bleek dat de kleine octopus inderdaad ook dringend aan vervanging toe was, dus daar wil ik dan verder niet moeilijk over doen.
Verder is er een lullige achterschade hersteld, waarbij een andere bumper is gemonteerd (en gespoten natuurlijk) en het rechter achterscherm is uitgedeukt en gespoten. Helaas nu weer wat kleurverschil op de linkerzijde van de auto, maar het scherm is wel weer strak en de beginnende roestplekjes onder het zijruitje zijn ook meteen aangepakt.
Afgelopen zaterdag heb ik de auto bij Hydraulique gebracht om uiteindelijk ook de retourbundel te laten vervangen. Die was al twee keer provisorisch gerepareerd en ik wilde natuurlijk geen derde keer stil komen te staan. Meteen ook maar wat kleine klusjes uit laten voeren: dashboardverlichting vervangen, nieuwe mistlampen monteren en dimlichtrelais laten plaatsen. Allemaal klusjes waar ik te lui en de stuntelig voor ben.
De kundige blik van Sjors bracht meteen aan het licht dat één van mijn remblokjes LV ver ver ver versleten was, dus die heb ik ook meteen laten vervangen. Ik rijd al geruime tijd rond met een slepend geluid ergens linksvoor. Volgens GdJ was dat de keerring van het wiellager, wat hij ook al meerdere keren gesmeerd heeft. Maar het zou dus zomaar kunnen zijn dat het een remblokje was dat aanliep… De komende tijd zal ik eens goed opletten of het slepende geluid nu weg blijft.
En dan vandaag na lange tijd ook maar weer eens de airco geserviced, bij Airco Service Mijdrecht. Het mag ook wel, want de winter komt er weer aan. Het systeem is leeggehaald, gevacumeerd, nieuwe olie toegevoegd en gevuld met R437a. De temperatuur zakt tot 8,6°C. Lekker koud dus, ik ga maar vast een extra sjaal en muts kopen.
En om jullie te belonen voor het lezen van zo’n lap tekst, plaats ik ook maar weer eens een recente foto (met de oude mistlampen).
Volgende punt op de agenda: rondje bollen



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Goeie foto zeg. En een goed afgevinkt to-do lijstje natuurlijk Wat is de KM-stand van jouw CX eigenlijk?
Way out in the water, see it swimming.



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Goed bezig Jaco! Bij het rondje bollen heb ik een ander beeld dan het plaatje dat je hier plaatst.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nelis Infra schreef:Goeie foto zeg. En een goed afgevinkt to-do lijstje natuurlijk
Wat is de KM-stand van jouw CX eigenlijk?
Wat een hoop roest hè?
Kilometerstand is ruim 267.000.
Maar de grootste to-do schuif ik nog even voor me uit: de koppelingswissel. Druk aan het sparen.
hogervp schreef:Bij het rondje bollen heb ik een ander beeld dan het plaatje dat je hier plaatst.
Maar dat beeld hoef ik niet te plaatsen. Dat kan je zelf prima op je netvlies projecteren.



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
het is eigenlijk de teleurstelling die ik uit.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!