Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Van harte welkom Kees!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Met zo’n avatar zal niemand een Peugeotliefhebber achter je zoeken hoor Kees. Welkom inderdaad.
Dank allemaal voor de reacties, heb toch de avator waar ik achter het stuur zit van een traction
maar verwijderd, vond het een beetje onbescheiden, zag dat niemand dat hier deed.
Dus nu een afbeelding van een Hotchkiss getekend door niemand minder dan Thiery Dubois
waar ik onlangs een prachtig boek van kocht ´C´était La national 7´´ vol met mooie
tekeningen en nostalgische zwart/wit foto´s
* un losange à tout épreuve ! *
Hallo,
Ook ik zal me toch eventjes voorstellen.
Ik ben Ashwin, 20 jaar en woonachtig in Tilburg. A.s. zaterdag de 15e kan ik in Eindhoven mijn nieuwste aanwinst ophalen. Een Citroen Xsara Coupé uit 1998. 68.400 km op de teller en ook daadwerkelijk van een oud vrouwtje geweest! (wie weet ook zo mee gereden als het oma’tje in de niet-nader-te-noemen-merknaam bekende reclame)
Hoop hier informatie, eventuele onderdelen te kunnen krijgen. En uiteindelijk ook iemand te kunnen helpen als ik weer wat meer ervaring met de auto heb ^^
Groetjes.
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
ruit48 schreef:Mag ik mij als nieuwkomer op dit forum voorstellen:
Ik zit al 2 jaar op het Peugeotforum Lion d´Or
Hallo Kees,
Op het Peugeotforum kijk ik bijna elke dag even , welke mooie anzichtkaarten je hebt geplaatst.
Werkelijk prachtig die foto,s uit vervlogen tijden .
En dat boek over de RN 7 staat ook bij mij in de kast
Gr. Jan
Hallo , graag introduceer ik mijzelf hier.
Mijn naam is Serge ,34, en al op jonge leeftijd aan was ik gefascineerd door een CX van kennissen van mijn ouders.
Na het halen van mijn rijbewijs ( redelijk recent), heb ik eerst flink wat schade gereden in een volvo xc70 van mijn pa, tot ik erop gewezen werd dat ik toch maar eens mijn eigen auto moest gaan regelen.
Door het budget ( gering) kon ik bij een autohandelaar kiezen uit een Punto en een ZX.
Mijn minimale kennis en mijn gevoel kwamen samen tot de conclusie dat ZX toch echt meer biedt voor het geld .
Na wat afdingen heb ik een ZX 1.6i Avoriaz gekocht , 5deurs, met trekhaak, 139K op de teller en 4 fonkel nieuwe “Comet"banden.
Het uiterlijk was wat gehavend ( kleine deukjes aan beide kanten, vele krasjes, en butsen ),achterruitenwisser defect, linkerspeaker defect , “losse"voordeur ( zit geen “weerstand"in , dus blijft niet open staan ), en een “hangend” toerental bij koude motor vooral in de achteruit.
De linkerbuitenspiegel lijkt bijelkaar te worden gehouden bij de gratie van een vertikaal geplaatste houtschroef, en ook de achterbumber heeft bij het rechterspatbor een net zo aparte schroef…leuk doehetzelfwerk lijkt het wel..
Ik heb er nog niets aan gedaan ( ik heb em nu 3 weken ) ,maar het rijcomfort is grandioos!
Heerlijk strakke bochten , vurig acceleren en genadige veringen die zelfs niet zeuren bij kuilige landweggetjes.
Ik moet eerlijk zijn : de ZX heeft karakter ( zeker vergeleken bij de iets te gelikte VW Golf waar ik in gelest heb.
Het is weliswaar geen 2.5 liter Turbo ( waar ik de hele zomer mee heb gecrossed), maar ik ben er zeeer tevreden mee.
Na enkele posts op dit forum te hebben gelezen , en bij het uitblijven van roest ( wat wel vrij uniek is voor een 15 jaar oude auto , toch?) overweeg ik na de eerstvolgende APK ( juni) om er wat in te gaan investeren.
De te verhelpen kuurtjes waar ik aan denk om te doen :
- uitdeuken en overspuiten in originele blauwgroene metallic kleur.
- achterruitenwisser herstellen
- wat aandacht aan dat hangende gas te besteden
- nieuwe speakers, cd speler+ bekabeling installeren
- sportieve maar ingetogen velgjes erop
- nieuwe distributieriem ( kan nergens vinden dat deze ooit is vervangen)
- bougies+ luchtfilter vervangen
- de houtschroeven verwijderen en kijken of het ook “anders"kan.
De bedoeling is om nog minimaal 50K er mee te rijden, tenzij ik een minstens even krachtige 3 deurs ZX type 2 ga vinden ( vind de gedachte dat er airbags in een auto zitten wel erg prettig,.dat is nu niet het geval, en de 3 deurs vind ik er wel mooier uitzien.
Graag had ik in de omgeving Apeldoorn/Utrecht een “mentor"gevonden die mij tzt wil helpen om dit projectje te realiseren.
Ik heb geen enkele ervaring met het klussen aan autos , en wil het graag leren.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Welkom, Serge! Veel plezier met de ZX, die wagentjes hebben zeker karakter, ondanks dat velen het daar niet mee eens zijn Je vraag naar hulp voor het projectje zou je ook hier kunnen stellen.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 17-10-2011
- C4 (2004-heden) 1.6 Hdi 110 pk Exclusive
Hallo, ik ben davy 30j en trouwe citroËN liefhebber al vele jaren. Ik woon te Lubbeek (Belgie) . Alles eerste auto had ik een saxo vts (donker blauw) na paar jaar rijervaring opgedaan te hebben , had ik voorkeur voor iets grotere wagen. In 2004 een xsara coupe vtr 1.4 ( donkergrijs) gekocht. Na vele avonden op stap geweest te zijn met xsara , waren er van vorige jaar precies een paar paarden gaan lopen denk ik . Auto reed nog wel goed ,maar op autostrade was het toch dat niet meer. Dus dit jaar aan het zien geweest voor de nieuwe C4 , nieuw beetje duur. In sept naar automarkt ( voorstelling van nieuwe wagens te tienen geweest. Stond daar een demowagen C4 1.6 hdi 112 pk Hickory Exclusive met 20 km op teller. Na een week heb ik hem toch gekocht . Auto rijd heel goed , zal paar foto,s posten alles het lukt. De site en forum zitten heel goed ik elkaar , zou zegge doe zo verder. davy
Wil mij voorstellen. Ben Johan, 39 jaar, woon in de Hoeksche Waard. Kom al lang op Cifo, zelfs ooit nog meegedaan aan 1 of ander online ruimtespelletje wat erg verslavend was. Toen een andere nick, ik geloof wannabe ofzo.
Het forum heeft mij altijd geholpen mijn Citroen CX GTI Turbo op de weg te houden. Terwijl ik dit schrijf spreek ik gelijk met mijzelf af om 25 euro in de pot te storten, eigenlijk nog een schijntje met alle tips en tricks die ik hier weggehaald heb mbt de CX en andere Citroenen. Heb altijd zelf aan de hand van de topics diagnose kunnen stellen. Het forum, of eigenlijk de gebruikers, hebben altijd gelijk. Er zit hier zoveel Know How, hele bedrijven draaien erop. Deze CX nu drie weken geleden verkocht, na 6,5 jaar. Toch wel een gemis, maar het leven gaat verder. De koper was in ieder geval erg enthousiast, dat is een prettig gevoel.
Waarom de CX weg? Zijn verhuisd, de vriend waar ik kon stallen is ook elders gaan wonen en ook behoefte aan een auto waar je makkelijk spullen mee kan vervoeren.
De turbo was mijn “mooie” auto reed eigenlijk alleen zomers.
In de winters alle “meuk” die ik kon vinden. afspraak is met mijn vriendin; In ieder geval 1 min of meer bedrijfszekere auto voor haar en ik mag hobbien.
Aan afschrijving doe ik niet; een auto mag 100 euro in aanschaf per maand kosten. 500 euro is vijf maanden rijden, 1000 euro 10 maanden. Deze regel houdt tot nu stand. Meestal heb ik nog mazzel omdat ik bij verkoop wat overhoud en de maandprijs gedrukt wordt. Langsgekomen als “winterauto” en soms langer: Een CX GTI automaat, een turbo prestige 2, een XM 3.0 V6 12 klepper (ook via het forum gekocht), AX, nu nog 1 met inmiddels 260 K op de teller (een 1.0 ongehoord, ze is uitgewoond maar rijdt echt prima. Dat was een goede koop trouwens voor 300 euro en rij en inmiddels 18 maanden in mijn bezit. Aan onderhoud denk ik ook maar iets van 300 euro uitgegeven. Onderhoud zit toruwens niet bij de 100 euro regel. Maar de AX levert geld op:).
Heb de XM (na een half jaar een niet te volgen electronisch probleem + al ietsvan 295K op de teller) naar de sloop gebracht. De Prestige, ook in het achterhoofd als donor voor mijn andere Turbo aangeschaft, met een geklapte koppakking voor onderdelen naar een bedrijf gegaan.
Mijn vriendin heeft gereden in een bedrijfszeker AX dieseltje (van een medeforummer gekocht) waar we dik 60K zonder problemen mee hebben gereden. Daarna een Saxo diesel (niet via forum), dat was een drama, eigenlijk mijn eerste slechte ervaring met een Citroen, alles wat defect ging ook, terwijl wel al het onderhoud was gedaan. Uiteindelijk bij nog geen twee ton op de teller verkocht, maar 20 k meegreden.
Mijn eerste auto was trouwens een Visa 2 cilinder, van mijn grootvader, geweldig, jammer genoeg bleek deze bij de eerstvolgende APK verrot te zijn.
Het heden;
Inmddels oud geworden:), we wonen in een buitengbied, vervoersbehoefte wordt anders, verleden jaar zelfs een nieuwe Fiat Panda aangeschaft (schaam, maar toch echt een hele leuke auto, wij vonden hem leuker dan de C1, sorry) Inmiddels ook al weer 25K meegereden en afgelopen perdiode de CX GTI Turbo, die dit jaar ook 25 werd, als alternatief voor de mooie ritten. Maar goed met redenen als eerder omschreven, andere wensen:
Dacht eerst laf aan een VW Caddy of Seat Inca ofzo. Bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. Toen ik mijn Turbo naar de nieuwe eigenaar bracht, kwam ik tot de conclusie toch weer een Citroen te willen. Dus op zoek: C15…is een optie, maarrr niet HP geveerd, CX Break, klinkt al beter, maar de roest, niet doen zonde, binnen 2 jaar is ze hier weggerot, wilde dat ook de Turbo besparen, woon echt aan het Haringviet. De elementen krijgen grip, welke antiroestbehandeling dan ook. Dan wordt het dus “jong”.
Hoe jong? Erg jong voor mijn doen: Ga deze week naar mijn nieuwe avontuur kijken, in principe al een overeenkomst met de verkoper, nu nog kijken of de auto klopt met de indruk van de advertentie en de gesprekken met de verkoper. Ik weet; zo moet je dus nooit een auto kopen. Maar zoals ik al zei het bloed kruipt zoals het kruipt. Wat het (hopelijk) wordt: Een XM 3.0 V6 24 kleppen automaat, o ja Break natuurlijk, uit 2000. Maar goed ben benieuwd, ga ook vooral het XM forum volgen als het een GO wordt.Heb al wat V6 ervaring maar ben me gelijk weer even goed aan het inlezen. En misschien start ik mijn eigen topic, als ik de XM inderdaad aanschaf. Heb echt het gevoel “dat het iets kan zijn”. Wil er ook wat langer mee gaan rijden. En ooit, de ultieme droom, tsja een SM uit 71, zwart met bruin leer:)
groeten Johan
Net nieuw hier, Nic is de naam, 51 jaar oud. Ooit samen met ex echtgenote met enorm veel lol een 2cv6 via via aangeschaft en opgeknapt. (Nieuw chassis, bodemplaten en weet ik veel nog meer).
Lang mee gereden, totdat er behoefte was aan iets meer snelheid en dat werd een Saab 900.. Al 28 jaar oertrouwe Saab rijder maar vanwege het feit dat mijn huidige partner en ik op het punt staan naar Frankrijk te verhuizen, omgekeken naar iets dat op elke straathoek te repareren is. Dat is dus een 2007 C8 2.0 HDI geworden, aangezien we met de Saab 9-5 2.2 TiD wat meer vraagtekens stelde bij het vinden van een garage in de buurt van waar we zullen gaan wonen. Dus die 9-5 eruit en de C8 erin. Er zijn nog een tweetal Saabs 900, die wat meer gekoestert gaan worden.
De C8 bevalt prima, verbazingwekkend rap voor zo een gevaarte, lekker zuinig en een formidabele reiswagen. Zijn een aantal zaken die nog opgelost mogen gaan worden, maar op de ene of andere manier wen je verschrikkelijk snel aan de ruimte. Ben maar eens dit forum aan het doorlezen, zijn een aantal zaken die ik nog wil (laten) inbouwen zoals handsfree etc. We hebben bij aankoop veel bekeken en gelezen, ons ervan verzekerd dat we die probleempjes die er zouden kunnen zijn, zoveel mogelijk zouden vermijden. Dus distributie gedaan, en nog een aantal zaken.
Betty de bus zoals ze is genoemd, zal mij vergezellen op alle zakelijke reizen die ik door Europa maak, we gaan het meemaken. Eerst maar eens een 4tal winterbanden eronder.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ben Johan, alsnog officieel welkom dan maar!
Nic, jij ook natuurlijk van harte welkom en veel succes met je aankomende avonturen!
Het gaat precies snel met de nieuwe leden, allen welkom.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Lees al een tijdje mee hier, nu maar even voorstellen!
Ik ben Daniël, ik ben 21 en woonachtig in Alkmaar (noord Holland). Momenteel rijd ik in een Volvo 850, maar doordat ik pas uit huis ben gegaan (samenwonen) ga ik zo langzaam aan op zoek naar een goedkopere auto.
Citroën is er bij mij met de ‘paplepel’ ingegoten, mooiste herinneringen heb ik aan de BX GT die mijn vader destijds reed. Prachtig om als klein mannetje te wassen of helpen sleutelen op zaterdag.
Genoeg geneuzeld, mijn idee is dus om een goedkopere auto aan te schaffen, en daarbij toch nog een klein beetje comfortabel te kunnen rijden. Ik denk aan een ZX, vind het zelf niet een van de fraaiste Citroen’s maar wel betrouwbaar en goedkoop.
Of een xsara die zitten ook in dezelfde prijsklasse.
Welkom.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Hmmm, de eerse storingen zijn er al. Betty de bus heeft last van een check engine lampje. Ken dat uit de saab 900, maar daar gaat het vanzelf uit. Betty heeft de neiging dan geen vermogen meer te hebben. Oplossing is de motor uitzetten en heel even wachten. Opnieuw starten en hopla, weer volop vermogen. Garage verdenkt EGR klep, maar navraag bij een goede vriend met een Peugeot 407 me hetzelfde blok leert ons dat hij hetzelfde probleem kent! Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn?