Pleur op slot….einde discussie daar…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
René van Maren schreef:Pleur op slot….einde discussie daar…
Sorry?????
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ops:
Foutje….verkeerde topic….
Slordigheidje van me…
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
oke, we zijn nu op het punt dat we zeggen CX verliest het op het ciruit omdat deze (vooral aan de voorkant) te zwaar is.
we hebben de Xantia en XM V6 al genoemd.
maar zou een Xsara VTS ook niet aardig meedoen op een ciruit :
gegeven VTS vs BX 16V:
de VTS heeft iets meer vermogen en flink wat meer koppel.
en weegt maar 120 kg meer.
hoewel de BX 0.1 sec sneller is op papier met de sprint verwacht ik dat de VTS op het ciruit het heel goed doet
arjan_verkade schreef:
de VTS heeft iets meer vermogen en flink wat meer koppel.
en weegt maar 120 kg meer.hoewel de BX 0.1 sec sneller is op papier met de sprint verwacht ik dat de VTS op het ciruit het heel goed doet
Klopt. De VTS heeft idd een veel fijnere koppelkrome dan de BX 16V (oud en nieuw). De BX 16v type 1 heeft niks onderin en alles bovenin, de BX 16V type 2 heeft het wat egaler verdeeld maar dan mis je toch wat bovenin. De Xsara VTS maakt dat helemaal goed. Dat extra gewicht kan wel wat roet in het eten gooien, maar ik verwacht niet al teveel. De Xsara zal het ook op het circuit goed doen (mits je weet om te gaan met het venijnige kontje).
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mpostma schreef:arjan_verkade schreef:
de VTS heeft iets meer vermogen en flink wat meer koppel.
en weegt maar 120 kg meer.hoewel de BX 0.1 sec sneller is op papier met de sprint verwacht ik dat de VTS op het ciruit het heel goed doet
Klopt. De VTS heeft idd een veel fijnere koppelkrome dan de BX 16V (oud en nieuw). De BX 16v type 1 heeft niks onderin en alles bovenin, de BX 16V type 2 heeft het wat egaler verdeeld maar dan mis je toch wat bovenin. De Xsara VTS maakt dat helemaal goed. Dat extra gewicht kan wel wat roet in het eten gooien, maar ik verwacht niet al teveel. De Xsara zal het ook op het circuit goed doen (mits je weet om te gaan met het venijnige kontje).
ik kan met ook niet anders voorstellen als een VTS het eigenlijk zou moeten winnen.
ik denk dat er beter remmen op zitten (ook standaard ABS dit maakt het ook makkelijker)
verder zal het bochtenwerk van de VTS ook niet verkeerd zijn.
ik heb in beide auto’s nooit gereden, maar het zou me niets verbazen als de VTS 1 van de snelste of misschien wel de snelste Citroën op het circuit is
arjan_verkade schreef:
ik kan met ook niet anders voorstellen als een VTS het eigenlijk zou moeten winnen.
ik denk dat er beter remmen op zitten (ook standaard ABS dit maakt het ook makkelijker)
verder zal het bochtenwerk van de VTS ook niet verkeerd zijn.ik heb in beide auto’s nooit gereden, maar het zou me niets verbazen als de VTS 1 van de snelste of misschien wel de snelste Citroën op het circuit is
BX GTI 16V heeft standaard ABS (zowel type 1 als 2). Ik heb in alle 3 gereden (VTS, BX 16v type 1 en 2) en ik ben abosoluut het meest geimponeerd door de VTS (2.0). Xsara heeft idd ook veel zwaardere remklauwen. Allebei geventileerd, maar de Xsara heeft een grotere diameter schijven.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mpostma schreef:arjan_verkade schreef:
ik kan met ook niet anders voorstellen als een VTS het eigenlijk zou moeten winnen.
ik denk dat er beter remmen op zitten (ook standaard ABS dit maakt het ook makkelijker)
verder zal het bochtenwerk van de VTS ook niet verkeerd zijn.ik heb in beide auto’s nooit gereden, maar het zou me niets verbazen als de VTS 1 van de snelste of misschien wel de snelste Citroën op het circuit is
BX GTI 16V heeft standaard ABS (zowel type 1 als 2). Ik heb in alle 3 gereden (VTS, BX 16v type 1 en 2) en ik ben abosoluut het meest geimponeerd door de VTS (2.0). Xsara heeft idd ook veel zwaardere remklauwen. Allebei geventileerd, maar de Xsara heeft een grotere diameter schijven.
oke, ik wist niet dat de BX standaard ABS had, weer wat geleerd
heb je overigens in een 1ste of 2de serie VTS gereden, 2de serie is namelijk nog iets sneller
arjan_verkade schreef:oke, ik wist niet dat de BX standaard ABS had, weer wat geleerd
heb je overigens in een 1ste of 2de serie VTS gereden, 2de serie is namelijk nog iets sneller
Alleen de 16v uitvoeringen van de BX hebben standaard ABS.
De Xsara VTS waarin ik heb gereden was een serie 1. Kenteken begon met een T. Dus iets Tx-xx-00
Hmm.. serie 2 nog sneller Cool
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mpostma schreef:arjan_verkade schreef:oke, ik wist niet dat de BX standaard ABS had, weer wat geleerd
heb je overigens in een 1ste of 2de serie VTS gereden, 2de serie is namelijk nog iets sneller
Alleen de 16v uitvoeringen van de BX hebben standaard ABS.
De Xsara VTS waarin ik heb gereden was een serie 1. Kenteken begon met een T. Dus iets Tx-xx-00
Hmm.. serie 2 nog sneller Cool
ja, dat er geen ABS op een BX 1.4 zit wist ik wel hoor
ging me idd om de 16v
2de serie Xsara doet volgens de cijfers 0.7 sec korter om de 100 te halen.
overigens is later de 167PK motor vervangen door een 137 PK deze is maar 0.1 sec sneller als serie 1
Bron:
Citroen Xsara Coupé 2.0i 16V VTS serie 1
Citroen Xsara Coupé 2.0i 16V 167pk VTS serie 2
Citroen Xsara Coupé 2.0i 16V 137pk VTS serie 2
ik denk dat je 167pk serie 2 een goede troef in handen op het ciruit
en dat je bij de sprint ook nog aardig mee kan komen
Arjan,
Op het circuit is het afhankelijk van de berijder, ik heb met de Sport ook weleens 5 seconden onder de tijd gezeten van een VTS 167pk. Potentie heeft de VTS zeker maar ligt er zeer zeker aan wie er stuurt.
Ik zie je de 23e denk ik
Ajeto!!!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mike schreef:Arjan,
Op het circuit is het afhankelijk van de berijder, ik heb met de Sport ook weleens 5 seconden onder de tijd gezeten van een VTS 167pk. Potentie heeft de VTS zeker maar ligt er zeer zeker aan wie er stuurt.
Ik zie je de 23e denk ik
uiteraard is dat zeer belangrijk onderdeel
laten we er dan vanuit gaan dat dezelfde bestuurder met de verschillende auto’s een tijd moet neerzetten
wat is er welke 23ste? ops: