Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010
- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Zo. Vandaag zijn we flink opgeschoten. En wel zodanig dat de eerste proefrit (terug naar Den Haag) een keikard feit is . Morgen schijnt de proefrit een vervolg te krijgen naar Utrecht (via Rotterdam). Geen truttig rondje over de dijk dus, maar een heuse Dauerprüfung. Vooralsnog lijkt het alsof madame er zin in heeft!
CEE-IKS heeft de buikspieren eens flink kunnen trainen onder de auto. De uitlaat gaf zich niet 123 gewonnen en de montage bleek minder hemels dan de rijeigenschappen die de GS worden toegedicht. Maar: ook hier geldt dat de aanhouder altijd wint. Vervolgens de drukregelaar erop gemonteerd, het front verder afgebouwd, de koplampen en de knippers erin gemonteerd, wieltjes eraangeschroefd, motorkapje erop gedaan en…. rijden!
De carbu hikt en bokt af en toe nog wat; daar is ook nog niks aan gedaan. Wellicht dat de verkeerde bobine oorzaak is dat ie bij hard optrekken nog wat sputtert. CO moet ook nog preciezer worden afgeregeld. Details allemaal; dat komt allemaal nog wel.
Belangrijkste is dat de auto weer bijzonder goed remt (zonder smering tussen blok en schijf ), NIET LEKT, en dat de motor lekker mals loopt. Dat mag ook wel; het blokje heeft een halve revisie ondergaan.
Last but not least: de boîte de vitesses schakelt boterzacht en heeft de malle actie zonder enige schade doorstaan.
Vive la GS, vive le kiné(sithérapeute)!
(in bijlage: een nachtelijke GS, ergens in een straatje in DH rond 22.30)
Je suis ZEN dans ma Citroën
Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
well done heren! Natuurlijk nu het afstellen en waarschijnlijk nog een halve waslijst afwerken maar goed om te horen dat de GS weer rijdend is!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Te gek! Gefeliciteerd!
Fantastisch! Weer een stukje rijdend erfgoed terug op de weg.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Goed werk hoor!
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Hartstikke goed mannen! Ik had het graag live gezien, maar zo is het ook leuk om te volgen.
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ik heb hem zojuist nog horen lopen: mooi werk mannen!
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010
- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Wat een eer! De GS(A) vereniging is sinds 16 oktober te volgen op twitter en in de derde tweet wordt zowaar al over ons draadje getwitterd .
De GS heeft de eerste Dauerprüfung/testrit naar Utrecht glansrijk doorstaan. Eerder werd al gesproken over het befaamde lijstje van “dingen-die-nog-gedaan-moeten-worden”. Naar aanleiding van de proefrit de volgende bevindingen. Voor zover mogelijk is het euvel reeds verholpen door CEE-IKS (ere wie ere toekomt!)
- De carterontluchting is een wezenlijk onderdeel. Rijden zonder deze slang is een aanslag op de gezondheid.
—> inmiddels gefixt met behulp van restanten koelslang
- De dynamo is niet OK. Bij de eerste rit naar Den Haag terug was de laadspanning al laag. De
spanningsregelaar is inmiddels al vervangen, maar daar zit het euvel niet in.
—> mocht je een OK dynamo hebben liggen en deze willen verkopen, graag even een PM’metje!
- Carburateur stond afgesteld op standje Saoudie-Arabië.
—> CEE-IKS heeft CO bijgesteld
- Door de nieuwe (andere) bobine loopt de motor nog mooier
- Ook het rubber van de achterklep blijkt een vrij wezenlijk onderdeel te zijn: zelfs bij hoge snelheden
weten uitlaatgasdampen een tegengestelde richting te volgen in de cabine
—> iemand nog een exemplaar/oplossing?
- Door de veranderde afstelling en de nieuwe bobine trekt de auto als een lier.
Alle reden dus om eerdaags aan de slag te gaan met schuurpapier, plamuur en andere toebehoren om de auto te voorzien van een nieuw laagje “blanc roulé” en er een heuse service auto van te maken! Ook alle reden om lid te worden van de GS(A) club natuurlijk.
Zoals u wellicht weet delen CEE-IKS en ondergetekende niet alleen de GS Break, maar ook een prachtige 2CV AZ uit 1962 ((http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/206884/). CEE-IKS is destijds lid geworden van het EEEC, ik ga lid worden van de GS club!
Je suis ZEN dans ma Citroën
Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.
Dat tweetje is niet meer dan terecht toch? De ‘redding’ van deze GS is een goed voorbeeld en dat verdient navolging. Dat stimuleert de vereniging natuurlijk graag.
Ennuh, welkom als lid natuurlijk.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Goed bezig! Ik ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat van het nieuwe uiterlijk, is er al een dessin gekozen of gaan jullie al doende artistieke beslissingen nemen?
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010
- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
@ Melchior: Zojuist heb ik me per mail aangemeld bij de GS/GSA vereninging
@ MiGS: Eerst maken we de GS strak en wordt ie egaal wit (blanc roulé/meije). De bedoeling is nog altijd om er een Citroën Service auto o.i.d. van te maken. Of een “dépannage” ding. Iets quasi authentieks. Over eventuele bestickering is destijds wel wat mailverkeer geweest met CEE-IKS; geen idee wat de status nu is. Eerst maar eens zorgen dat het dubbel-vla-idee verleden tijd is en dat ie egaal wit wordt.
Je suis ZEN dans ma Citroën
Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.
Hoe staat het met de bollekes?
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Fantastisch werk! Vooral knap van die versnellingsbak. Volgende week heb ik weer een beetje tijd, ga als het een beetje meezit de motor in mijn GSpécial Break terugschroeven.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Achterkleprubber van een BX is van precies hetzelfde profiel als van de GSA