7 van de 15
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
De avonturen van Moby Dick! =Gered van de sloopkogel!
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 18 oktober 2011 01:54 AM
  [ # 91 ]

Zo. Vandaag zijn we flink opgeschoten. En wel zodanig dat de eerste proefrit (terug naar Den Haag) een keikard feit is Smile. Morgen schijnt de proefrit een vervolg te krijgen naar Utrecht (via Rotterdam). Geen truttig rondje over de dijk dus, maar een heuse Dauerprüfung. Vooralsnog lijkt het alsof madame er zin in heeft!

CEE-IKS heeft de buikspieren eens flink kunnen trainen onder de auto. De uitlaat gaf zich niet 123 gewonnen en de montage bleek minder hemels dan de rijeigenschappen die de GS worden toegedicht. Maar: ook hier geldt dat de aanhouder altijd wint. Vervolgens de drukregelaar erop gemonteerd, het front verder afgebouwd, de koplampen en de knippers erin gemonteerd, wieltjes eraangeschroefd, motorkapje erop gedaan en…. rijden!

De carbu hikt en bokt af en toe nog wat; daar is ook nog niks aan gedaan. Wellicht dat de verkeerde bobine oorzaak is dat ie bij hard optrekken nog wat sputtert. CO moet ook nog preciezer worden afgeregeld. Details allemaal; dat komt allemaal nog wel.

Belangrijkste is dat de auto weer bijzonder goed remt (zonder smering tussen blok en schijf Smile ), NIET LEKT, en dat de motor lekker mals loopt. Dat mag ook wel; het blokje heeft een halve revisie ondergaan.

Last but not least: de boîte de vitesses schakelt boterzacht en heeft de malle actie zonder enige schade doorstaan.

Vive la GS, vive le kiné(sithérapeute)!


(in bijlage: een nachtelijke GS, ergens in een straatje in DH rond 22.30)

Afbeelding Bijlagen
2011-10-17 23.01.11_600x600_499KB.jpg2011-10-17 23.02.14_600x600_499KB.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 18 oktober 2011 03:00 AM
  [ # 92 ]

well done heren! Natuurlijk nu het afstellen en waarschijnlijk nog een halve waslijst afwerken maar goed om te horen dat de GS weer rijdend is!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 18 oktober 2011 04:09 AM
  [ # 93 ]

gooi very good

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 18 oktober 2011 09:40 AM
  [ # 94 ]

Te gek! Gefeliciteerd!

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 18 oktober 2011 10:06 AM
  [ # 95 ]

Fantastisch! Weer een stukje rijdend erfgoed terug op de weg.

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 18 oktober 2011 10:08 AM
  [ # 96 ]

Goed werk hoor!

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 18 oktober 2011 11:00 AM
  [ # 97 ]

Hartstikke goed mannen! clap Ik had het graag live gezien, maar zo is het ook leuk om te volgen.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 18 oktober 2011 09:04 PM
  [ # 98 ]

Ik heb hem zojuist nog horen lopen: mooi werk mannen!  very good

Profiel  
 
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 19 oktober 2011 12:54 AM
  [ # 99 ]

Wat een eer! De GS(A) vereniging is sinds 16 oktober te volgen op twitter en in de derde tweet wordt zowaar al over ons draadje getwitterd tongue rolleye .

De GS heeft de eerste Dauerprüfung/testrit naar Utrecht glansrijk doorstaan. Eerder werd al gesproken over het befaamde lijstje van “dingen-die-nog-gedaan-moeten-worden”. Naar aanleiding van de proefrit de volgende bevindingen. Voor zover mogelijk is het euvel reeds verholpen door CEE-IKS (ere wie ere toekomt!)

- De carterontluchting is een wezenlijk onderdeel. Rijden zonder deze slang is een aanslag op de gezondheid.
—> inmiddels gefixt met behulp van restanten koelslang

- De dynamo is niet OK. Bij de eerste rit naar Den Haag terug was de laadspanning al laag. De  
  spanningsregelaar is inmiddels al vervangen, maar daar zit het euvel niet in.
—> mocht je een OK dynamo hebben liggen en deze willen verkopen, graag even een PM’metje!

- Carburateur stond afgesteld op standje Saoudie-Arabië.
—> CEE-IKS heeft CO bijgesteld

- Door de nieuwe (andere) bobine loopt de motor nog mooier Smile

- Ook het rubber van de achterklep blijkt een vrij wezenlijk onderdeel te zijn: zelfs bij hoge snelheden
  weten uitlaatgasdampen een tegengestelde richting te volgen in de cabine Confused
—> iemand nog een exemplaar/oplossing?

- Door de veranderde afstelling en de nieuwe bobine trekt de auto als een lier.


Alle reden dus om eerdaags aan de slag te gaan met schuurpapier, plamuur en andere toebehoren om de auto te voorzien van een nieuw laagje “blanc roulé” en er een heuse service auto van te maken! Ook alle reden om lid te worden van de GS(A) club natuurlijk.

Zoals u wellicht weet delen CEE-IKS en ondergetekende niet alleen de GS Break, maar ook een prachtige 2CV AZ uit 1962 ((http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/206884/). CEE-IKS is destijds lid geworden van het EEEC, ik ga lid worden van de GS club!

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 19 oktober 2011 01:01 AM
  [ # 100 ]

Dat tweetje is niet meer dan terecht toch? De ‘redding’ van deze GS is een goed voorbeeld en dat verdient navolging. Dat stimuleert de vereniging natuurlijk graag. Wink
Ennuh, welkom als lid natuurlijk.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 19 oktober 2011 01:13 AM
  [ # 101 ]

Goed bezig! Ik ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat van het nieuwe uiterlijk, is er al een dessin gekozen of gaan jullie al doende artistieke beslissingen nemen?

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
mcmlxxiv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010

- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Gepost: 19 oktober 2011 01:24 AM
  [ # 102 ]

@ Melchior: Zojuist heb ik me per mail aangemeld bij de GS/GSA vereninging Smile

@ MiGS: Eerst maken we de GS strak en wordt ie egaal wit (blanc roulé/meije). De bedoeling is nog altijd om er een Citroën Service auto o.i.d. van te maken. Of een “dépannage” ding. Iets quasi authentieks. Over eventuele bestickering is destijds wel wat mailverkeer geweest met CEE-IKS; geen idee wat de status nu is.  Eerst maar eens zorgen dat het dubbel-vla-idee verleden tijd is en dat ie egaal wit wordt.

Je suis ZEN dans ma Citroën Smile

Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 19 oktober 2011 10:20 AM
  [ # 103 ]

Hoe staat het met de bollekes?

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 19 oktober 2011 10:33 PM
  [ # 104 ]

Fantastisch werk! Vooral knap van die versnellingsbak. Volgende week heb ik weer een beetje tijd, ga als het een beetje meezit de motor in mijn GSpécial Break terugschroeven.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 22 oktober 2011 11:23 PM
  [ # 105 ]

Achterkleprubber van een BX is van precies hetzelfde profiel als van de GSA

Profiel  
 
 
7 van de 15
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook