mbender schreef:Hoi Barbare,
Om je ventilatie capaciteit wat te verbeteren kan je natuurlijk altijd de originele accessoire monteren de luchthapper die je op de motorkap kan zetten. Hierdoor pak je veel meer rijwind en heb je zelfs ventilatie als je de kachel op stand 0 zet. De ventilatie is dan zeker niet geweldig maar wel beter.
De ventilatie hoort niks te zijn als je kachtel uit staat, tenminste bij serie 1, bij serie 2 weet ik niet. de klep hoort dan dicht te staan wat wordt geregeld via een motortje aan de zijkant van de luchtunit. alleen die minimale ventilatie kan door 2 dingen ontstaan, 1 de rand die zorgt dat de klep helemaal gesloten is is verdwenen(verteerd) of 2 het motortje sluit de klep niet meer af.

Totaal aantal Berichten: 82
- CX 25 TRD Turbo (série I) MANB
Met de weersvoorspellingen (regen) in het vooruitzicht en ondanks alle respons en toegestuurde foto’s het afwateringsysteem nog niet geheel begrijpend, gisteren toch maar even als noodoplossing de kitrand tussen voorspatbord en “onderliggende beplating” opnieuw gelegd. Opdat de voorspelde buien later in elk geval niet voor lekkages zouden zorgen en ik mezelf meer tijd kon gunnen om het basisprobleem te ontleden en te doorgronden en daarmee dus een meer structurele oplossing voor het probleem te kunnen vinden.
Al met al toch nog even een klusje, want om een goede kitrand te kunnen leggen, moest toch, met hulp van de overbuurman, de motorkap er even af.
Maar het was toch snel gepiept en met een gerust hart kon ik de voorspelde regen tegemoet zien!
Eén moment van onbezonnenheid, en je hebt er een handenbindertje bij. Dat die fase z’n leven lang niet zal ontgroeien…

Vandaag aan het eind van de ochtend, toen het zonnetje weer scheen, opende ik vol vertrouwen het bestuurdersportier… En zag ik tot mijn verbazing wederom een behoorlijke plas water in de voetenbak staan. Goed, aan die kitrand lag het dus niet, zoveel is nu tenminste wel duidelijk.
Maar waaraan dan wel…!!!??? Hopeloos!
Het water lijkt overigens HIER (zie pijl foto) naar binnen te lekken, onder de mat vandaan die tegen het schutbord “geplakt” zit…
Eén moment van onbezonnenheid, en je hebt er een handenbindertje bij. Dat die fase z’n leven lang niet zal ontgroeien…

Totaal aantal Berichten: 7586
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat bootje! Dit is ook best wel een plaats waar een voorruitrubber water kan lossen ...

edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
<OK mod, understood…>
Ach ja, multifunctioneel kinderspeelgoed…
Voorruitrubber… Hmmm… Zó veel water…!!?? zou me bevreemden…
Auto links voor maar ‘ns afplakken met vuilniszakken en dan met de tuinslang testen of er lekkages optreden… Ga ik doen!

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
sorrie, maar ik moest even lachen, met dat bootje in het water !!
nu terug naar het probleem…...
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
zo’n lekkage is hier al eens eerder uitgebreid voorbij gekomen volgens mij. Als ik het me goed herinner werd toen een (rotte) plek tusen het buiten en binnenscherm verdacht. Je voetenbak ziet er trouwens nog keurig uit (het lekt blijkbaar nog niet zo lang)

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
in post nr 102 en 103 staan wat foto’s van mijn en Frank.
je kan die grootste holle ruimte (waar die draadjes uithangen voor het zij-knipperlicht) die naast het LHM vat zit gericht vullen met water vanuit de motor-ruimte, dan kijken of dat binnen verschijnt.
vanuit het interieur kan je aan de zijkant die ronde (ventilatie??) openingen zien. dan kan je kijken of het daar naar binnen komt.
zo veel water binnen via een goed raamrubber is minder waarschijnlijk… je kan een krokante ruitsponning hebben, maar dat lijkt niet het geval….
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Barbare schreef:Vandaag aan het eind van de ochtend, toen het zonnetje weer scheen, opende ik vol vertrouwen het bestuurdersportier… En zag ik tot mijn verbazing wederom een behoorlijke plas water in de voetenbak staan. Goed, aan die kitrand lag het dus niet, zoveel is nu tenminste wel duidelijk.
Maar waaraan dan wel…!!!??? Hopeloos!Het water lijkt overigens HIER (zie pijl foto) naar binnen te lekken, onder de mat vandaan die tegen het schutbord “geplakt” zit…
links op je dorpel en links in het hoekje is dat roest? Vreemde plek om te roesten op een verder harde auto. Als het voorruit rubber niet de oorzaak is vermoed ik een probleem met je deur rubber. Even zonder gekheid je kan het roost spoor volgen naar de lekkage toe.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Links op de dorpel en links in het hoekje lijkt de originele anti-roest bescherming van Citroën… Het is een soort “mastiek” of coating dat men daar gesmeerd/gespoten heeft, waarschijnlijk op een lasnaad van de dorpel? En het is (origineel) gespoten in de kleur van de auto.
Dus nee, dat is geen roest… Een “roestspoor” volgen is dan ook geen optie, gelukkig of helaas…!?
En deurrubber verdenk ik niet direct: dan zou het water niet bij de pijl naar binnen komen. En dat heb ik dus live kunnen constateren toen ik met de tuinslang beszig was gisteren…

freek schreef:zo’n lekkage is hier al eens eerder uitgebreid voorbij gekomen volgens mij. Als ik het me goed herinner werd toen een (rotte) plek tusen het buiten en binnenscherm verdacht. Je voetenbak ziet er trouwens nog keurig uit (het lekt blijkbaar nog niet zo lang)
Freek, mocht je een link hebben naar het betreffende draadje, houd ik me aanbevolen… Heb natuurlijk al wat gezocht, maar kan niet écht veel vinden anders dan inderdaad rottende delen waar ik nog even niet aan wil denken. Ook omdat de staat van de rest van de auto dat niet écht héél waarschijnlijk maakt.

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Links op de dorpel en links in het hoekje lijkt de originele anti-roest bescherming van Citroën… Het is een soort “mastiek” of coating dat men daar gesmeerd/gespoten heeft, waarschijnlijk op een lasnaad van de dorpel? En het is (origineel) gespoten in de kleur van de auto.
Dit is geen anti roest bescherming.
Dit is dus het punt samen met je schutbord waar je binnen scherm tegen aan zit.
Als die kit en rotzooi er niet op zit is de cunstructie in waterend.
En neem nu maar aan dat het water hier vandaan komt 99 % kans.
Haal anders je hydroliek vaatje maar een weg en houd hier zoals Jim al zij je tuinslang in/ op
Wat je ook nog effe kunt / moet doen aan de wielkant in het verlengde van je dorpel zit een plastic dop haal die er effe af en kijk of daar geen rotzooi zit want alle water wat er aan de boven kant je binnen scherm in loopt moet er via je dorpel weer uit ( dit is echt een k t constructie van citroen.)
Succes.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
F.SvM schreef:https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110512235314?feat=directlink
Hier kun je mooi zien aan de roest sporen hoe het water loopt
6 de foto
Barbare het is niet moeilijk ,kijk nu eens naar de zesde foto,dan is het toch duidelijk.
Trek anders je bekleding er effe af kun je het zien?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
er was ook iemand die een gaatje geboord heeft onderdaan het voorscherm, zeg maar onderaan. toen liep er een plas water uit…... weet niet of jij dat ook gelijk moet doen, maar het is dus een afwateringsprobleem.
de constructie is niet optimaal zoals Frank al op opmerkte.
LHM vat hoeft niet weg om te proberen, je kan er ws. net langs met een slang in dat gat
en inspectie via die dop kan ook info geven
Frank, is dat een dop vanuit de wielkast (zit er daar ook niet een, een metalen ??), of vanuit de deurstijl, thv de scharnieren (een rubberen??) ??

F.SvM schreef:
Wat je ook nog effe kunt / moet doen aan de wielkant in het verlengde van je dorpel zit een plastic dop haal die er effe af en kijk of daar geen rotzooi zit want alle water wat er aan de boven kant je binnen scherm in loopt moet er via je dorpel weer uit ( dit is echt een k t constructie van citroen.)
OK, gedaan. Laarzen aan en rubberen stop (wielkast) eruit getrokken: niets… Zit ook geen rotzooi in. Wel hing er een droge draad stof in de holle ruimte erachter wat toch suggereert dah het er vooral droog is… En dat is, zoals ik begrijp, niet geheel de bedoeling…
Vanuit foto 6 van Frank begrijp ik inderdaad wat wél de “bedoeling” is, qua afwatering. Inderdaad niet zo’n heel fijn design… Ga later vandaag even met de tuinslang aan de slag. Ceres komt eten, dus…
Maar ja, als al dat water via dat gat bij het LHM vat inderdaad naar binnen komt, is dat een constatering maar geeft het nog geen antwoord op de vraag waarom de afwatering niet werkt zoals dat oorspronkelijk bedacht was…! Maar goed, eerst testen, dan verder mekken…