31 van de 34
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
Rogier’s 2400ie - verkocht!
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 18 oktober 2011 09:08 AM
  [ # 451 ]

+1 = 3 Smile

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 18 oktober 2011 09:23 AM
  [ # 452 ]

Even voor mijn beeldvorming, om welk gaatje gaat het dan?

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 18 oktober 2011 09:43 AM
  [ # 453 ]

Okay, ik geloof jullie en zal er nog x euro tegenaan smijten voor ik alles terugbouw. Voor de beeldvorming DIT zou dus een goede pomp moeten zijn?
- no airco
- no dented belt
- 1 normal belt (alleen extra poelie voor dynamo)
Plus een pakking natuurlijk, en wat vloeibare pakking om de papieren pakking op het pomphuis vast te plakken. Dure grap trouwens zo’n 1-belt pomp, de versies na 1980 zijn bijna de helft goedkoper lijkt het zipper

En als ik een nieuwe pomp erop zet, krijg ik “dus” wel met het uitlijningsprobleem te maken zoals in de vraagbaak vermeld? Is het speciale tooltje dan echt nodig of doe je dat uitlijnen dan eerst op het oog?

En dan zeker ook meteen nieuwe snaren voor zowel de pomp als de dynamo, als we toch bezig zijn?

Allemaal weer bedankt hier!

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 18 oktober 2011 10:00 AM
  [ # 454 ]

Rogier,

de link naar de pomp werkt niet, en die snaren goed = goed lijkt me.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 18 oktober 2011 10:02 AM
  [ # 455 ]

Link fixed, thx Mark. Goed = geen draden zichtbaar, zeg maar? Tis idd wel het minste werk die snaren, dat klopt.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 oktober 2011 10:12 AM
  [ # 456 ]

ik schrik ervan,wel wat durder dan een paar tientjes.
maar in ieder geval susses.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 18 oktober 2011 12:02 PM
  [ # 457 ]

kijk eens bij CTA-service in Zeeland [ brabant]
volgens mij is ie daar een 85 euro goedkoper als het dezelfde is ?

Profiel  
 
Gepost: 18 oktober 2011 12:17 PM
  [ # 458 ]

Een ‘nieuw’ type van Valeo zoals waar Freek het over had kost € 140 incl. BTW, dus zoveel duurder is dat nu ook weer niet.
Is gewoon het nadeel van oude types CX met zeldzame(re) onderdelen die niet meer in grote getalen gemaakt worden.  huh

En V-riempjes kosten een tientje per stuk (letterlijk) dus ik zou ze maar mooi vervangen. Is de moeite niet!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 18 oktober 2011 03:48 PM
  [ # 459 ]
waterman schreef:

O ja, Rogier: let op dat je de goede pomp krijgt. Er zijn pompen met kleine en grote beluchtingsgaten. Neem je oude pomp mee om te vergelijken.

Ik begin te begrijpen wat je bedoelt, Waterman.

Op mijn pomp staat een id-nummer: 5457905
CTA heeft: 7 5530141 (pomp incluis pakking)
CX-basis heeft als 1-belt: 7 5457904 of 7 5522427 (degene die ik dacht nodig te hebben, 1-belt 2000/2200/2400 maar met te kleine achteraansluiting (26mm is kleiner dan de binnendia bij mijn pomp)).

Eens even nadenken hoe dit te regelen, iets met het bos niet meer zien nu ff Wink.
Citroën 1978: leuker kunnen we het niet maken, wel lastiger huh

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 18 oktober 2011 05:17 PM
  [ # 460 ]

kijk nog even hier
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/196824/P405/#1148788

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 18 oktober 2011 08:54 PM
  [ # 461 ]

Heb ik gezien, merci Smile

Bij de Muppet gaat er uiteindelijk weer een gebruikte pomp op, en dan vraag ik me altijd af “hoe lang zoiets goed gaat”. Maar ja, als nieuw niet meer te krijgen is heb ik weinig keuze Wink

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 18 oktober 2011 11:24 PM
  [ # 462 ]

Rogier,

bij mijn motorrevisie van afgelopen jaar heb ik nog een pomp overgehouden die van mijn blok afkwam. Ik heb die van mij toen gelijk vv voor een nieuwe en de oude was toen lekvrij.

Het is iig een pomp modeljaar 78 maarja dat zegt ook niet alles ik zal morgen eens kijken of het een is met groot of klein gat en als het de juiste is.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 18 oktober 2011 11:38 PM
  [ # 463 ]

Dank je Mark, wie weet!

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 oktober 2011 11:56 PM
  [ # 464 ]
Rogier 1975 schreef:

Heb ik gezien, merci Smile

Bij de Muppet gaat er uiteindelijk weer een gebruikte pomp op, en dan vraag ik me altijd af “hoe lang zoiets goed gaat”. Maar ja, als nieuw niet meer te krijgen is heb ik weinig keuze Wink

Op de muppet is gewoon een nieuwe pomp gegaag. Kijk maar eens goed naat de foto’s Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 19 oktober 2011 12:08 AM
  [ # 465 ]

Ow dus ook een nieuw, passend pomphuis erop als ik het goed begrijp?

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
 
31 van de 34
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook