Toch zou het ook aan een mengselprobleem kunnen liggen, in plaats van allerhande elektriekproblemen..
Slecht mengel = niet rond lopen en te laag (of te hoog) toerental stationair = rode lampjes & afslaan…
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Robin schreef:Toch zou het ook aan een mengselprobleem kunnen liggen, in plaats van allerhande elektriekproblemen..
Slecht mengel = niet rond lopen en te laag (of te hoog) toerental stationair = rode lampjes & afslaan…
ik gooi er ongelood 95 rotzooi in, me pa zei dat ik een keer op een volle tank loodvervanger er in moest gooien, heb ik nog niet gedaan. kan dat ook wat helpen?
EvelienBX schreef:Robin schreef:Toch zou het ook aan een mengselprobleem kunnen liggen, in plaats van allerhande elektriekproblemen..
Slecht mengel = niet rond lopen en te laag (of te hoog) toerental stationair = rode lampjes & afslaan…
ik gooi er ongelood 95 rotzooi in, me pa zei dat ik een keer op een volle tank loodvervanger er in moest gooien, heb ik nog niet gedaan. kan dat ook wat helpen?
het zal je portemonnee in ieder geval eerder leeg helpen…
Je kunt er wel een keer een flesje van die reinigerzooi in gooien, dat wil nog wel eens helpen (te koop bij de meeste tankstations, zo rond de 7 euro).
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
EvelienBX schreef:ik gooi er ongelood 95 rotzooi in, me pa zei dat ik een keer op een volle tank loodvervanger er in moest gooien, heb ik nog niet gedaan. kan dat ook wat helpen?
Loodvrij is geen probleem. 95 wel afhankelijk van de motorisering. Ik zou eens checken. “ze” zeggen dat S6 motoren (die kode vind je terug op het kentekenbewijs) in principe op 95 ongelood moeten kunnen lopen. Loodvrij was eigenlijk nooit een probleem met deze motoren.
Edoch, mijn eigen eerste 87er BX 14 E S6 liep altijd op 98. Op 95 benzine ging ie pingelen. Maar da’s een probleem dat hier los van staat.
Wat Robin bedoelt met mengselafstelling is gewoon je carburateurafstelling. Meja, t’ blijft gissen op een afstand.
mpostma schreef:EvelienBX schreef:ik gooi er ongelood 95 rotzooi in, me pa zei dat ik een keer op een volle tank loodvervanger er in moest gooien, heb ik nog niet gedaan. kan dat ook wat helpen?
Loodvrij is geen probleem. 95 wel afhankelijk van de motorisering. Ik zou eens checken. “ze” zeggen dat S6 motoren (die kode vind je terug op het kentekenbewijs) in principe op 95 ongelood moeten kunnen lopen. Loodvrij was eigenlijk nooit een probleem met deze motoren.
Edoch, mijn eigen eerste 87er BX 14 E S6 liep altijd op 98. Op 95 benzine ging ie pingelen. Maar da’s een probleem dat hier los van staat.
Wat Robin bedoelt met mengselafstelling is gewoon je carburateurafstelling. Meja, t’ blijft gissen op een afstand.
hij pingelt niet, nog niet gehoord.
maar wat kan je doen met de carburateur afstellingen?
EvelienBX schreef:
hij pingelt niet, nog niet gehoord.
maar wat kan je doen met de carburateur afstellingen?
Pingelen zal hooguit een probleem zijn bij hoge belasting. Als je rustig aan doet, zul je er minder snel last van hebben. Ik denk zellf niet dat het aan de carburatie ligt. Eigenlijk moet je eerst de onsteking als probleemoorzaak kunnen uitsluiten voordat je aan de carburatie gaat (laten) rommelen.
mpostma schreef:EvelienBX schreef:
hij pingelt niet, nog niet gehoord.
maar wat kan je doen met de carburateur afstellingen?Pingelen zal hooguit een probleem zijn bij hoge belasting. Als je rustig aan doet, zul je er minder snel last van hebben. Ik denk zellf niet dat het aan de carburatie ligt. Eigenlijk moet je eerst de onsteking als probleemoorzaak kunnen uitsluiten voordat je aan de carburatie gaat (laten) rommelen.
en hoe kan je iets aan de ontsteking doen?
EvelienBX schreef:mpostma schreef:EvelienBX schreef:
hij pingelt niet, nog niet gehoord.
maar wat kan je doen met de carburateur afstellingen?Pingelen zal hooguit een probleem zijn bij hoge belasting. Als je rustig aan doet, zul je er minder snel last van hebben. Ik denk zellf niet dat het aan de carburatie ligt. Eigenlijk moet je eerst de onsteking als probleemoorzaak kunnen uitsluiten voordat je aan de carburatie gaat (laten) rommelen.
en hoe kan je iets aan de ontsteking doen?
Nja, wat al gezegd is: onstekingsmodule vervangen, alle stekkertjes checken, afstelling controleren. Het lastige is dat als je hem wilt controleren, dat het het handigst is als ie dan ook slecht loopt. Maar helaas zijn dit soort problemen vaak erg wispelturig waardoor je op het moment dat wilt gaan controleren het wel weer goed werkt en er dus niks te controleren valt.
oke… nou dan moet dat maar eens gecontroleerds worden dan,
één ding heb ik nog niet gelezen.. Stationair toerental kan ook gewoon te laag staan volgens mij..
Verder: Als ‘t een 150 blokje is (achterover gekanteld) plaag ‘m dan niet met euro 95 maar gooi er 98 in!! Kost een paar cent meer maar hij loopt er een stuk lekkerder op! (heb ook zo’n ding)
Ontstekingsmodule is inderdaad een rotding, preventief vervangen kan echt geen kwaad, zo duur zijn ze nou ook weer niet!
Brandstoffiltertje vernieuwen is altijd goed, gewoon doen!
En Caro: als de accu zo leeg is dat de ontsteking er last van zou krijgen dan krijgt ze de auto volgens mij ook nooit meer op kracht van die accu aan de gang! Dit kan ‘t dus volgens mij niet zijn, toch?
Maarre, ik doe ook maar een gooi hoor, ben ook niet zo’n techneut..
Succes!!!!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tsja, door fluctuaties in de boord spanning krijg je in die ducellier modules allerlei rare effecten.
Ik zou eerst kijken of er geen vocht in de bougie schachten zit, dan eens een uurtje op de snelweg hard gaan rijden. dan het stationair toerental checken en de accu spanning stationair meten. ( digitaal met een goede meter).
Beetje carbu reiniger in je benzine kan ook wonderen doen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
stationair toerental is ook te controleren met één of ander pulsmetertje op een bougiekabel toch? (misschien heeft vaders zoiets nog in een stoffig hoekje liggen)
Accuspanning bij stationair toerental zou ongeveer 13,8V moeten zijn dacht ik zo..
Vraag van mij: Hoe zou er vocht in de bougieschachten moeten komen? (bedoel je dan water van buitenaf? Dat komt daar toch nooit?? En als ‘t er wel komt verdampt ‘t door de hitte v/d motor toch?)
Uurtje lekker toeren maken is een prima advies, kan ze ook nog eens van d’r BXje genieten
Vergeet ook niet de vacüumslangen te controleren! Dat heeft bij mij ongeveer vergelijkbare problemen opgeleverd. En dat is heel goedkoop te repareren.
Ik heb dan wel injectie maar volgens mij kan een carburateur daar net zo goed last van hebben?
In ieder geval succes ermee! Ik weet zelf dat het niet alleen zeer irritant is maar ook gevaarlijk! Ik had bij het opdraaien van de weg een keer niet in de gaten dat de auto afgeslagen was. Stond ik daar half op de weg gas te geven met een afgeslagen motor. En ik heb nog wel eens de neiging om ff snel voor een andere auto de weg op te schieten… ops:
had ergens gelezen dat er al eens iets over de vacuumslangen was gezegd door de vader van Evelien. Was volgens mij in ‘t off topic draadje..
Kan volgens mij inderdaad ook bij een carb…
Het is inderdaad een 150 blokje.
Verder is al aan stationair gesleuteld. Wat ik zo kon horen klonk ie op een gegeven moment bijna als onze 205, op het oor misschien zelfs wat hoger.
En er staat me iets bij van een Xantia, startkabels en dergelijke bij het starten zaterdag.
Nou weet ik natuurlijk niet hoe Evelien vanochtend is weggereden.