Lekkage
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 18 oktober 2011 06:06 PM

Helaas,

afgelopen weekend vrijwel geen remdruk meer!
Een lekke achterremleiding.

Gezien de algehele staat van de remleidingen (en van de auto!) wil ik nu alle leidingen van voor naar achter vervangen.

Weet iemand de lengtes van die leidingen? dan kan ik die alvast maken alvorens de oude troep onder de auto weg te trekken. Dat zou het een stuk aangenamer maken!

Bedankt weer!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 oktober 2011 06:11 PM
  [ # 1 ]

Heb je niet te maken met dunne en dikke? Ik zou het exact op de oude pas maken!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 18 oktober 2011 07:13 PM
  [ # 2 ]

Bij mij hetzelfde aan de hand. Een geknapt leidinkje was het begin van een grote operatie. Alles is trouwens dezelfde dikte, maar de lengtes verschillen natuurlijk wel. Ik heb het subframe er onderuit gehaald en daarna haal ik de leidingen er één voor één los en maak dan een nieuwe op lengte, ik zet de rubbertjes over etc. Er ligt nu al een heel bundeltje klaar om te laten felsen.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 18 oktober 2011 08:25 PM
  [ # 3 ]

Dit is wel de manier, alles er onder uit halen en op maat maken. Er is maar 1 dikte maar verschillende lengte’s.

Profiel  
 
Renko
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 10-12-2008

Gepost: 19 oktober 2011 09:44 AM
  [ # 4 ]

en natuurlijk bij zo’n operatie wel de rubbertjes vervangen voor andere, kan nare verassingen voorkomen. De rubbertjes kosten echt bijna niks

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 oktober 2011 10:47 AM
  [ # 5 ]

Felsen kan ik voor je doen PMD!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 19 oktober 2011 11:30 AM
  [ # 6 ]

Rubbertjes vervangen lijkt me een open deur, alles is 3.5 mm bij de GS behalve de HD leiding vanaf de pomp naar de drukregelaar en de leiding vanaf de drukregelaar naar het verdeelblok.

Ik moet me nog even verdiepen in de materie, maar volgens mij is het ook wel mogelijk om het subframe te laten zitten, of maak ik het dan onnodig ingewikkeld voor mezelf?

Tof dat je wel kan felsen voor me, maar op zich is dat niet nodig aangezien we ook een fels setje hebben voor deze maat.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 oktober 2011 12:23 PM
  [ # 7 ]

OK! wist niet of je die unit had. Kan je je sub er niet in je garage onderuit halen en dan alles lossen?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 19 oktober 2011 01:07 PM
  [ # 8 ]

Ik bedoelde de rubbers die om de leiding geschoven zitten op plekken waar ze met andere delen contact hebben. Die heb ik overgezet. De rubbertjes bij de aansluiting is natuurlijk vanzelfsprekend.

Als je de boel kunt vervangen met gemonteerd subframe: knappe jongen. Daar zag ik geen kans toe. Sub ligt er zo onder vandaan. Gaf mij meteen de kans om verborgen roestschade aan te pakken. Zo ontdekte ik ook dat mijn subframe dichtgesmeerde roestschade had. Ook leuk om te weten.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 oktober 2011 06:24 PM
  [ # 9 ]

Subframe zit met 4 bouten/moeren vast en is er zo onderuit. Als die er nog onder hangt is het bijna onmogelijk.

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 28 oktober 2011 05:27 PM
  [ # 10 ]

Inderdaad, het subframe lossen was het probleem niet!

Het waren vooral de remleiding verbindingen welke problematisch waren, alles zat vast gerot en wilde er pas uit met veel moeite.

Alle remleiding koppelstukjes waren dusdanig ver verrot dat ik er twee heb moeten uitboren en de rest heb ik getapt om het weer soepel te krijgen.
Uiteindelijk heb ik alleen de remleidingen vervangen. De hoge druk leiding was nog in redelijk goede staat dus heb ik lekker laten zitten. Alleen de remleidingen in de draagarm moet ik nog vervangen, maar de koppelstukjes zijn nu lekker gangbaar dus daar verwacht ik straks geen problemen.

Met de huidige wetenschap zou ik de kunstof geleide stukjes niet meer helemaal los hebben gehaald, voor de rest was het goed te doen (afgezien van de beperkte werkhoogte onder de auto Wink )

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook