41 van de 79
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende >  Laatste »
   
Citroën Visa Club uit 1979 van Bart; blokje eruit
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 28 september 2011 09:27 PM
  [ # 601 ]

Ik kan het buisje er zo uitpakken als ik wil. Het buisje zit wel vast, bovenaan het blok aan de olievulpijp. Als ik hem daar los schroef trek ik hem er zo uit.

 

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 28 september 2011 09:31 PM
  [ # 602 ]

dan zou ik hem helemaal los maken en schoon maken en terug plakken met de groene locktite. meschien heeft iemand nog een andere idee??
werkte bij mij perfect!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 19 oktober 2011 12:46 PM
  [ # 603 ]

Ik moet dat nog steeds doen siemenazu, tot die tijd lekt ze de garage maar lekker onder. (gecoate vloer dus gaat er zo weer af)

Wel zijn de rubbers inmiddels vervangen en ik moet zeggen. Wat een verschil! Hij trilt niet meer met remmen, hij trilt niet meer tijdens het rijden, hij trekt niet meer de verkeerde kant op en hij rijd gewoon ontzettend strak! Wat een genot.

Volgend puntje in de kachel maken. De hefboom werkt niet helemaal meer, dus het is kou lijden. Die paar weken die ik nog kan rijden wil ik wel graag warmpjes.

Oja, die aandrijfas moet er ook nog steeds onder.

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 20 oktober 2011 12:14 AM
  [ # 604 ]

Missie kachel mislukt.

De hefboom aan het dashboard werkt niet meer. Er zat geen beweging meer in de kabel.

Ik heb de kabel eruit gehaald, de binnenkabel eruit getrokken en er een nieuwe buitenkabel om getrokken. Alles goed en wel terug monteren en dan komt het ergste. Onder het dashboard zit een boutje waar je de kabel in moet klemmen. Zonder ratel is dat bijna geen doen. Ik ben dus de halve dag aan het prutsen geweest en het is me uiteindelijk gelukt. Alleen toen werkte het nog niet! De kabel is niet stevig genoeg om de hefboom onder de motorkap in beweging te brengen. Uit pure frustratie heb ik alles teruggebouwd, de kachelklep open gezet voor permanente warme lucht en ik zie volgend jaar wel weer verder.

Het boutje wat mij bijna de auto om een boom heeft doen

 

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 20 oktober 2011 12:15 AM
  [ # 605 ]

En gaat de kachelklep niet te zwaar?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 20 oktober 2011 12:18 AM
  [ # 606 ]

Er zit niet echt een kachelklep in.

Er zit onder de kap een hefboom, die duwt tegen 2 stangen aan die de kleppen in de warmtewisselaar open en dicht zetten. De warmtewisselaren zijn 2 dingen die over de uitlaat gebouwd zitten en of de warme lucht naar buiten blazen of naar binnen.

Die zouden natuurlijk wel te zwaar kunnen gaan! Maar of dat zo is betwijfel is..

 

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 22 oktober 2011 12:50 PM
  [ # 607 ]

Je kunt de klemmetjes te strak vastdraaien. Dan druk je de buitenkant van de kabel plat en wil de binnenkabel niet meer goed bewegen. En volgens mij zit er een tweede kabel tussen de linker en de rechter klep, die kan ook nog stroef lopen. Voorkom scherpe bochten. Hoe rechter de kabels lopen, hoe beter.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 22 oktober 2011 10:28 PM
  [ # 608 ]

Dit komt me bekend voor! Bij mijn Dyane werkt het ook niet goed ondanks dat ik alles al tich keer heb ingevet, losgehad, verplaatst enzovoort. Aan gaat in mijn geval wel vanaf het dashbord, maar uit niet… Dat doe ik dan maar onder de kap.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 11 november 2011 09:10 PM
  [ # 609 ]

Die kachel ach, let it be. Komt wel een keer. Nu het koud is staat de kachel toch altijd open. En er ligt vast binnen nu en 2 weken een laag pekel op de weg. Ik rijd echter stug door tot de eerste pekel op de weg ligt.

Dan is het tijd voor stalling! De deurrubbers heb ik vandaag al lekker in zuurvrije vaseline gezet.

Ook kwam ik dit tegen:

Gelijk aangepakt, kaal geschuurd, tectyl erin en vervolgens wat lak erover. Verdere inspectie wijst uit dat het ook lekker begint te roesten onder het rubber van de achteruit.

Daarmee heb ik ook gelijk een lijstje voor volgend jaar!

  - plekjes op de auto bijwerken met de juiste kleur.
  - achterbumper verwijderen en wat daaronder zit roestvrij maken
  - druklager vervangen (motor er dus weer uit)
  - zorgen dat er geen olie meer langs dat buisje ontsnapt (lekt vreselijk nu)
  - trekhaak er weer onder
  - nieuwe aandrijfas links
  - nieuwe gasveer voor de kofferklep
  - nieuw pompje voor de ruitenwisser achter
  - toch maar eens wat verzinnen op die afzichtelijk verrotte deur
  - bumpers spuiten in fatsoenlijk niet vlekkerig grijs
  - en natuurlijk weer volop genieten!

Hopen dat het nog 2 weken pekelvrij blijft in ieder geval.

 

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 11 november 2011 09:24 PM
  [ # 610 ]
Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 01 december 2011 07:37 PM
  [ # 611 ]

Bart, is dit een oplossing of past dat niet??
http://link.marktplaats.nl/483559768

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 06 december 2011 10:41 PM
  [ # 612 ]

Maurice! Dat is niet het probleem, dat is de olievulbuis. Wat lekt bij mij is de oliepijlstokbuis. (daar waar je dat ding uittrekt)

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 06 december 2011 10:41 PM
  [ # 613 ]

Slaap lekker Visa!

 

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 06 december 2011 10:48 PM
  [ # 614 ]

Bart heb je ook ouwere banden gemonteerd? (Blijven de loopvlakken van de nieuwe banden goed)

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 06 december 2011 10:56 PM
  [ # 615 ]

Nee, er zitten de gewone ‘‘oude’’ banden onder. De Visa zal eens per 4 weken een stukje rijden over het erf en misschien elke 2 weken wel een stukje rollen.

 

Profiel  
 
 
41 van de 79
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook