Hi forumleden
Eergisteren zag ik een peugeot 306 staan die net geparkeerd had. De bestuurder verliet de wagen en deed hem gewoon zonder afstandbediening op slot. Echter zen lichten bleven aan. Net op het moment dat ik de man wou aanspreken gingen zijn lichten uit. Deze technologie wordt al bij verschillende nieuwe modellen geleverd maar deze 306 was van een oudere generatie. Blijkbaar had men dus een soort systeem ingebouwd die op de follow me home techniek lijkt.
Nu vraag ik mij af of dit zelf te installeren is.
Als je nu de deurvergrendeling activeert en dit gekoppeld aan de zekering van de verlichting en aan de hand van een timer het uitschakelen vertragen. Wel zou er ook controle moeten gebeuren of de motor effectief af staat maar dit is fundamenteel niet echt nodig. Zou dit werken? En hoe zou ik dit moeten aanpakken?
Iemand die me kan helpen?
Totaal aantal Berichten: 209
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
welke type auto heb je?
bij de huidige modellen zit het er standaard volgens mij op. (te enablen via de boordcomputer, in ieder geval wel met de MyWay)
DS3, Blanc Banquise/Noir Onyx, Pack Perfo, Pack Select Confort Myway
18 Mei 2011 Ds3 Ontvangst
01 Jun 2015 DS3 af, over naar captur… aircross 7mnd levertijd, was mij te lang.
Vaak werkt dit via een alarm systeem. Wordt ook gezien als extra veiligheid. Vooral op amerikaanse alarmsystemen zit deze optie al zeer geruime tijd!
Citroen saxo (bj 2000) dus dit zal nog niet aanwezig zijn. Maar ik heb elektronica gestudeerd dus zie een projectje wel zitten.
Totaal aantal Berichten: 73
- Xantia xantia 1.9SD
- Xantia 2.0 HDI break
dit systeem is los verkrijgbaar voor een paar tientjes.
Is niet echt heel moeilijk om dit in te bouwen.
http://link.marktplaats.nl/492453802
Gr Harry
nu Xantia HDI break 10-2000 (117PK)orga 8705 KLH
voorheen Xantia 1.9D, ZX 1.9D, Visa 1.7RD, 205 1.8D, 306 1.9D break