een tijdje geleden is mijn antenne in de wasstraat eraf gevlogen. toen heb ik de antenne weer vast geplakt maar sinds die tijd zit de antenne wel wat losser.
nu begon het gisteren te regenen en ik zat ik de auto en zie ik allemaal water in het lampje (boven versnellingspook) zitten.
zou dit door het gat van de antenne kunnen komen? en hoe los ik dit het beste op, met welk spul kan ik de antenne weer goed vastplakken?
alvast bedankt!
Poly max van Bison te halen bij de Gamma ..sterk spul heb ik gebruikt voor spoiler van mijn zx en nu van mijn Xsara,lijmt en dicht…Ondergrond wel goed schoon maken..
Advies is een nieuwe antennevoet en eventueel staaf te halen of universele antenne (huidige bedrading even overzetten wel eerst de eventuele roestvorming verwijderen)
Als je naar de radio luistert anders dichtlassen of een dopje gaan halen.
Verlijmen van de antenne gaat niet lukken heb er ervaring mee (en ja ook in een wasstraat) telkens als positie van de staaf terug wijzigt dan trek je de lijm een beetje los (dus eigenlijk door gewoon te rijden) werkt in het beste geval 1week
nou ik moet zeggen dat ik hem vorige week vastgelijmd heb met dat bison lijm.
en hij houdt het vrij goed uit.. er zit een beetje speling nog tussen,
maar gisteren heeft hij de wasstraat overleefd.
iemand misschien nog een goed adresje voor chrome letters voor op de achterklep?? heb de oude verwijderd en heb nu een paar gaatjes erin zitten.
De chromen type plaatjes kun je gewoon bij de dealer bestellen.
Die dingen kosten meestal niet de hoofdprijs.
Lekkage:
Heb je de interieurlamp al losgehaald (munt van 2eur is hier handig voor) En is alles nog droog? Anders ga je binnenkort af en toe last krijgen van condens en met veel pech ijs langs de binnenzijde van de voorraam. Geloof me dit is klere zooi om de raam proper te krijgen.
chrome sloop/ dealer of huidige met polish proper maken of proper maken met asseton en daarna een likje verf geven.
nou tot nu toe heb ik geen problemen meer.
maar het regent ook vrij weinig, hij heeft al wel een paar regenbuien doorstaan,
maar weet niet wat hij op de lange termijn gaat doen.
de chrome letters heb ik heel simpel opgelost.
letters eraf, schoonmaken met aceton, daarna zwart spuiten en weer erop geplakt. is echt een wereld van verschil en heel goedkoop. mijn letters waren lelijk geworden door het weer enzo.
Check de foto;)
Dit heb ik nu ook! Met de buien van de laatste tijd! Water in dat bakje. Toen ik de bocht door ging sijpelde het eruit toen kwam ik erachter.
Ik heb mijn auto nu een half jaar, heb hem altijd met de hand gewassen. Houdt die bison lijm van jou nog steeds het water buiten? Anders moet ik dit ook even aanschaffen.
je kan beter opteren voor een nieuwe antenne (10euro) of een stjoepeke (5euro) dat is in mijn ogen een definitieve oplossing.
Waarom een nieuwe antenne? Met de oude is niks mis. Bedoel je misschien dat het voetje (waar de antenne op staat) scheef is en daardoor water binnen laat? Ik heb erge speling op mn antenne als je dat bedoelt.
Groet
Geoffrey
omdat een voetje meestal meer kost dan een ganse antenne. En er een beetje roest op de verbindingen zit waardoor de fm ontvangst sterk verminderd.
de bison lijm helpt best wel goed moet ik zeggen. Sinds dat ik hem vast heb geplakt heb ik geen last meer van lekkage.
De antenne zit niet moervast maar stevig genoeg.
dan heb jij meer geluk gehad dan ik maar ja ik zit ook droog en dat is het belangrijkste.
om nog even terug te komen op een door mijn gestart topic.
een tijdje terug begon de antenne toch steeds wat losser te zitten. ik kon het niet meer aanstaan dus van de week de citroen dealer gebeld. deze had gewoon een nieuwe antennevoet op voorraad. ik heb er meteen een kortere spriet bij gedaan. voor 15 euro zag het er allemaal weer fatsoenlijk uit. je kan dus beter een nieuwe voet kopen als je dit probleem hebt, aangezien een tube bison het zelfde kost.
Tip:
was je auto zelf
Doe ik normaal ook maar dit maal kon ik niet anders ivm een local respray
maar dit soort rubbers is na 10jaar meestal verduurd dus als je te hand wast krijg je dit ook het duurt misschien iets langer.