Mijn xm 2.1td automaat 99 trilt behoorlijk in het stuur als ik rem. Dat doet ie alleen rond 120 a 130.
Ik merk het nu pas in frankrijk als ik moet remmen voor de tol poortjes.
Bij lagere snelheden, nu ik erop op let voel je het heel klein beetje.
ALs ik flink rem dan heb ik het niet.
Slechte remklauw??
Gewoon rijden, merk ik niets.
Schijfen voor zijn 2000km oud net als alle banden.
Tips welkom!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Kromme schijven?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad: remschijven krom.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ga inderdaad maar uit van kromme schijven, zelf net ook een nieuw setje mogen laten zetten. Oorzaak volgens Nard wegzetten op de handrem met hete remschijven…... Sindsdien heb ik de handrem in de
ban gedaan.
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Sinds ik een keer met de saxo (heeft de handrem niet op de remschijf) met nieuwe schijven na 1,5 jaar weer last van trillen had geef ik een tientje meer uit en koop ik ze bij de dealer.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Leeuwis schreef:Oorzaak volgens Nard wegzetten op de handrem met hete remschijven…...
en hoe verklaar je kromme schijven dan op een auto met de handrem op de achterwielen, zoals bij onze Xsara?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 12-06-2007
- C1 1.0 collection
waterman schreef:Leeuwis schreef:Oorzaak volgens Nard wegzetten op de handrem met hete remschijven…...
en hoe verklaar je kromme schijven dan op een auto met de handrem op de achterwielen, zoals bij onze Xsara?
Als je met 130 van de snelweg afkomt en je hebt even flink geremd, en onderaan bij de afrit bij het verkeerslicht staat te wachten met je voet op de rem heb je het ook zo.
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Maar toch is het weer niet zo dat je het altijd zo krijgt. Jarenlang stond ik met mijn rem op het rempedaal voor het stoplicht, en jarenlang parkeerde ik de auto op de parkeerrem zonder kromme schijven te krijgen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik rijd al jaren 130+ en kom rustig met 160+ een afrit afdenderen. Voet op de rem bij het stoplicht, geen probleem. Mijn XM, een V6 automaat, roste ik helemaal af op de snelweg om na de afrit 5 min met poot op de rem bij het stoplicht te staan. Nooit een kromme schijf gehad. SM: idem.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 12-06-2007
- C1 1.0 collection
Tja, het hoeft ook niet, ik heb het bij mijn BX’en en Xantia’s (handrem op de voorwielen) ook nooit gehad, maar nu bij mijn 2e picasso had ik het wel, nu waren deze schijven trouwens ook flink versleten, nu met nieuwe schijven en blokken remt deze weer strak.
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm
Mijn 2.1Td Xantia trilde ook bij het remmen, met nieuwe blokken en schijven. Bleek speling in een fusee kogel te zijn.
Ben er uit! Gevonden! Niet de schijven, kon ook bijna niet, zijn net nieuw en ben niet in de bergen geweest.
De reactiestang ook pokkedepok stangetjes genoemd, rechts was versleten.
Bij de franse dealer twee gekocht, dure dingen bij 80 euries per stuk!
Er op gezet en bij geluid kwijt en weer normaal remmen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980