zo’n achterovergekanteld blok zeker… (109 ofzo) Dat heeft nooit in een AX gelegen en gaat dus ook niet passen..
idd, dat gaat niet passen.
Volgens mij passen alleen TU blokken standaard (zonder modificaties). Uit de AX, saxo en 106 dus
och, in een 205 past ook een V6 hoorde ik laatst
Maar inderdaad, TU blokken!!
leg er een 1600 uit de saxo in.
dan met een conventionele ontsteking en enkele dikke carb’s en een dikke uitlaat.
hang er een turbo aan en een flinke intercooler,,
als je na dit alles dan ook even je remmerij aanpast, dan heb je een flitsende AX 1,0 .
moet je eens kijken hoe ze op hun neus gaan als jij de gemiddelde 2 liter eruit trekt.
ik denk zelfs dat de meeste 16 V s nog moeite met je hebben.
groetjes van Wupke:die denkt dat een 14oo de beste optie is.
Ben blij met je slotzinnetje… AX 1.6 wordt redelijk dodelijk…
kreazyV8wuppo schreef:leg er een 1600 uit de saxo in.
dan met een conventionele ontsteking en enkele dikke carb’s en een dikke uitlaat.
hang er een turbo aan en een flinke intercooler,,
Overigens hebben deze heren geen goede ervaringen met carbs en turbo. Programmeerbare injectie werkt veel beter. Kost een paar centen natuurlijk..
Bovendien, als je niet in staat bent zelf een turbo uitlaatspruitstuk te maken is deze tegenwoordig al kant en klaar verbrijkbaar bij dezelfde heren.
Aangepaste remmerij lijkt me wel nuttig met dit soort conversies (45 pk naar 180 pk ofzo).
Maar als je snel klaar wilt zijn fix je gewoon de koppakking van de 1.0. De kans dat ie bij een donormotor ook slecht is, is niet ondenkbeeldig.
voge schreef:Ben blij met je slotzinnetje… AX 1.6 wordt redelijk dodelijk…
whahaha ik lag je even toe
1600 16V is ook rijdend in nederland.
hebben we het nog niet over de 16v’s in Engeland met nos ala 280 PK
welkom in de AX wereld. wil je meer 1600 info of andere blokjes kan je altijd terecht op het forum van de AXClub
Bezoek en beleef de enige Citroën AXClub! http://www.axclub.net
en mijn Xantia 2.0SX rijdt ook super!
Joost schreef:voge schreef:Ben blij met je slotzinnetje… AX 1.6 wordt redelijk dodelijk…
whahaha ik lag je even toe
1600 16V is ook rijdend in nederland.hebben we het nog niet over de 16v’s in Engeland met nos ala 280 PK
welkom in de AX wereld. wil je meer 1600 info of andere blokjes kan je altijd terecht op het forum van de AXClub
Doet me wel plezier dat er in de AX wereld ook lekker gehobbied wordt met motoren.