4 van de 13
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Ma voiture CX2000 et moi; Door de APK….
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 12 september 2011 11:31 PM
  [ # 46 ]

Leuk een orgineel Nederlands exemplaar met vinyl dak dat zie je niet zo vaak behalve op de prestige’s dan. Er zit nog wel wat plaatwerk aan zo te zien maar goed eerst maar een szien te starten en ik weet bijna zeker dat jouw probleem ergens in de verdeler zit.

Als je een 12 volt lamp tussen de uitgang van de verdeler en de + van de accu houd en de auto probeert te starten moet deze lampen gaan knipper, zoniet dan is je contactpunt overleden.

In welke hoek van het land woon je eigenlijk, misschien is er wel iemand die je wil helpen als je er zelf niet uitkomt.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 13 september 2011 12:05 AM
  [ # 47 ]

Ik woon in Delft, en mijn auto woont in Duitsland net over de grens bij Nijmegen(vlakbij Kleve). Dat sleutelt niet altijd even handig, zeker dit keer niet omdat ik niet de contactpunten niet heb meegenomen om nieuwe te halen dus die moet ik eerst op gaan halen…

Wat noem je precies de uitgang van de verdeler? (niet een van de kabels naar de bougies neem ik aan, want dat zou een 12V lampje niet overleven)

Marina

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 13 september 2011 09:45 PM
  [ # 48 ]

Nee,

je moet het iid niet aan de hoogspanning hangen, uit de verdeler zie je een dunne draad lopen die via een stekker naar je bobine gaat. Deze kabel loopt achter langs je blok onder het inlaatspuitstuk door en dan langs de distributiekast langs naar je bobine.

Deze kabel geeft dus het signaal naar de bobine waardoor die in en uit te schakelt zodat die de spanning opzwiept naar hoogspanning voor de bougie’s.

hier een paar foto’s ter verduidelijking, op foto 1 zie je ook de condensator.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 19 oktober 2011 10:08 PM
  [ # 49 ]

She’s Alive Very Happy ballon gooi

Met dank aan Mark, bravo dankzij je lampje suggestie kwamen we na lang zoeken op de goede weg

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 19 oktober 2011 10:09 PM
  [ # 50 ]
Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 19 oktober 2011 10:11 PM
  [ # 51 ]

Ze heeft voor het eerst in 10 jaar gelopen, en doet dat vrij aardig voor een dame waar niks aan is afgesteld.
Rijden kan helaas nog niet, want ze kwam niet omhoog, iemand een suggestie?

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 19 oktober 2011 10:14 PM
  [ # 52 ]

Proficat,

maar heb je de lhm ververst ? zoja heb je ook de aanzuigslang weer gevuld en de zaak ontlucht anders komt de zaak niet tot leven, de pomp is niet in staat zelf aan te zuigen als deze droog staat.

Succes

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 19 oktober 2011 10:24 PM
  [ # 53 ]

Dank voor je snelle reactie… zover was ik nog niet… we waren enigsinds in jubelstemming omdat ze startte.

Het bleek zaterdag dat ik de rotor was kwijtgeraakt en dus maar een nieuwe besteld, en meteen een kap, een condensator, contactpuntjes ook, nadat ik eerst een bobine had opgehaald bij het clubmagazijn. Eerst alles erin gedaan en toen deed ze nog steeds niks meer dan eerst.

Met een 12V lampje de contactpuntjes gecontroleerd( deze waren niet vervangen omdat ik de verkeerde had…), toen de puntjes geschuurd en toen knipperde het lampje wel. Daarna was er wel een vonk op de HT-lead, maar verder niet en deze was niet zo heftig. Dus eerst de blauwe stekkertjes achter het blok opgeschuurd en daarna was het beter. Waarschijnlijk paste de nieuwe kap niet goed, want er was wel een vonk bij de bougie toen de oude (versleten) kap er weer op zat. En toen de bougies erin gedraaid en in een keer gestart.

Wel goed dat de choke al uit stond want daar was ik zelf niet opgekomen…. en binnen een paar tellen stond de hele schuur vol met blauwe rook omdat de uitlaat nauwelijks nog uitlaat is.

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 19 oktober 2011 11:34 PM
  [ # 54 ]

Ha mooi dat er weer leven in de brouwerij is. Je zegt dat je auto in Kleve staat, dat is niet zo heel ver van mij vandaan (Arnhem). Wie weet zie ik je eens voorbij komen zoeven (ergens na de winter schat ik.

De actie met de ontsteking was goed, maar pas er wel mee op een lekkende bobine of verdeelkap kan een akelige stroomstoot afgeven.

In Boruclo is inderdaad Citroville gezeteld en in Epe zit Bonhoff. In Duiven weet ik nog Harry van der Hoeven en in Arnhem heb je nog Melgert. Alle vier gespecialiseerd in klassieke Citroens. De eerste twee hebben ook veel onderdelen.

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 20 oktober 2011 04:32 PM
  [ # 55 ]

Ok dat probleem ook opgelost…. het heeft zichzelf opgelost…  Confused: blijkbaar komt ze alleen omhoog als je gas geeft.

Dat leidt weer tot de volgende vraag, ergens voor en achterin de auto zit iets wat voorkwam dat ze op de grond lag toen ze het niet deed. Het stuk metaal aan de voorkant was redelijk snel gevonden en verwijderd, echter het “iets” dat de achterkant kunstmatig omhoog houdt hebben we niet kunnen vinden, kan iemand aangeven waar we het moeten zoeken?

En af en toe als ik probeer te starten klinkt er een ernorm geratel (ipv het normale geluid) en gebeurt er niks, even sleutel van contact af en dan opnieuw en dat doet ie weer normaal, heeft iemand een idee?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 oktober 2011 04:36 PM
  [ # 56 ]

Die blokken achter zitten tusen de armen en de rubber stoppen. kijk maar even.

Dat geratel klinkt als een niet goed ingrijpende startmotor. Mischien een gereviseerde erin?

Voor indelft heb je garage Van Bemmelen! Doe peter de groeten!

Verder een leuk project! Baal je niet dat ze zover weg staat?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 20 oktober 2011 06:00 PM
  [ # 57 ]

Hoi,
Dat ‘iets’ aan de achterkant zijn vermoedelijk een paar plankjes of iets dergelijks die in de grote buis van de achterbrug die vlak vóór je achterwielen zit, zitten gepropt.

Als de auto helemaal omhoogstaat (hoogste stand dus)kun je ze eruithalen en kan de auto daarna rustig op haar buik gaan liggen. Als de auto er nog op ‘steunt’ krijg je ze er niet uit.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 oktober 2011 08:37 PM
  [ # 58 ]

goede avond hier een paar fot’s van waar de plankjes kunnen zitten.

succes,en mooi dat de dame weer loopt

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Squizicat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 10-08-2011

- Xantia 1.8i
Gepost: 05 januari 2012 03:56 PM
  [ # 59 ]

Nog even terugkomen op de steunpunten die de dame kunstmatig omhooghouden. Hoeveel zijn er daarvan? Ik had er een achter inmiddels gevonden, een eentje voor maar. Inmiddels heb ik de tweede achter ook gevonden, maar de dame is weer wat ingezakt dus die zit nu weer klem; probleem is echter dat ze ook aan de voorkant niet naar beneden is gezakt dus ik vermoed dat daar ook nog een moet zitten en zo ja is dit hem dan toevallig?

Afbeelding Bijlagen
Kopie van S1340045.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Gepost: 05 januari 2012 03:59 PM
  [ # 60 ]

Ja klopt, daar heeft iemand een stuurkogel ingeduwd zo te zien (en de foto staat op z’n kant)

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
4 van de 13
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook