Beste mede DS3 rijders,
Ik ben van plan om voor dit jaar een set winterbanden aan te schaffen voor mijn 1.6 E-HDI. De prijs die mijn dealer voor een set winterbanden inclusief montage rekent is bijna 800 (!) euro. Dit is mij toch een beetje teveel en nu ben ik van plan om de banden via internet aan te schaffen. Wat kan ik het beste aanschaffen? Ik las dat lichtmetalen velgen sowieso niet aan te raden zijn ivm met strooizout. Verder weet ik niet of ik nu een set banden inclusief stalen velgen moet aanschaffen of gewoon alleen de winterbanden zelf? De bedoeling is om ze sowieso door een garage te laten monteren, want dit kan ik zelf niet. Kan iemand mij wat advies geven?
Alvast bedankt voor de tips!
Totaal aantal Berichten: 369
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Mijn tip voor je winterbanden.
Als je ook een beetje voor uiterlijk gaat.
Koop een mooie set velgen met winterbanden en laat dan alles ff bij de garage omrollen.
dat je zomerbanden op je LM-0velgen komen en de winterbanden om je standaard E-hdi velgen komen.
Dat is ongeveer ook het stappenplan van mijn vriendin.
die heeft via marktplaats een setje 1 jaar gebruikte banden gekocht en die zitten morgen om de standaard stalen velgen.
In Maart/April gaan we dan opzoek naar een nette set LM-velgen.
en daar gaan dan de energy savers weer omheen.
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Lichtmetalen velgen kunnen prima in de winter. Echter hebben een aantal DS3 velgen gepolijste delen (Bellone velgen, Ashera velgen) en die stukken zijn wel gevoelig voor oxidatie.
Nadeel van alleen banden wisselen is dat er steeds weer gebalanceerd moet worden, dit kost je dus 2x per jaar extra geld en het wisselen duurt langer.
Was die prijs inclusief stalen velgen?
Als eerste: bedankt voor de reacties. Die prijs was alleen voor de banden en het monteren inclusief btw, dus er zaten niet eens stalen velgen bij.
Maar stel dat ik geen extra velgen zou aanschaffen, hoeveel gaat me dat monteren en balanceren dan per keer kosten? Ben even een afweging voor mezelf aan het maken…
- BX 16V MK2
Balanceren is doorgaans ca. 60 euro o.i.d.
Totaal aantal Berichten: 33
- C4 (2004-heden) Cactus Shine ETG
Na uitgebreid onderzoek op internet autobandenmarkt.nl + popgom.nl / Euromaster / Kwik-fit (via Anwb met korting) uiteindelijk toch bij de Citroen dealer terecht gekomen. 810 euri voor Continental (beste uit de test) + 4 stalen velgen. Wisselen + opslag 50 euri (per half jaar)
Ik vind dit een goede deal. Van de andere bedrijven waar ik geweest ben kreeg ik geen goed gevoel bij (je moet ze nu wel kopen, anders zijn ze op) Ja duuuhh.
Stalen velgen? Ja ken je doen, je ken ut ook niet doen (aldus)
Overwogen inderdaad om LM velgen te kopen voor de zomer en de stalen voor de winter. Wel mooi maar wel weer een stukje duurder. En we willen ook nog gaan skieen
Succes met je keuze !
Totaal aantal Berichten: 179
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
Ik heb op dit moment de vraag uitstaan bij mn dealer of die winterbanden actie van vorig jaar weer gaat lopen, waren valonga velgen en michelin alpin banden voor 960? Euro. Als dat mogelijk is dan gebruik ik die velgen voor de zomer en mn huidige voor de winter.
- BX 16V MK2
Toontje35 schreef:Na uitgebreid onderzoek op internet autobandenmarkt.nl + popgom.nl / Euromaster / Kwik-fit (via Anwb met korting) uiteindelijk toch bij de Citroen dealer terecht gekomen. 810 euri voor Continental (beste uit de test) + 4 stalen velgen. Wisselen + opslag 50 euri (per half jaar)
Ik vind dit een goede deal. Van de andere bedrijven waar ik geweest ben kreeg ik geen goed gevoel bij (je moet ze nu wel kopen, anders zijn ze op) Ja duuuhh.
Stalen velgen? Ja ken je doen, je ken ut ook niet doen (aldus)Overwogen inderdaad om LM velgen te kopen voor de zomer en de stalen voor de winter. Wel mooi maar wel weer een stukje duurder. En we willen ook nog gaan skieen
Succes met je keuze !
Nette prijs hoor, mijn ouders zijn iets meer kwijt met Michelin winterbanden en stalen velgen voor de C3 E-HDI die ze hebben (met 16 inch staal).
Totaal aantal Berichten: 807
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Voor mijn C3 kreeg ik als prijs 530 voor winterbanden + stalen velgen bij de dealer. Is het verschil zo groot tussen 15"en 16” dat een DS3 op 800+ zit?
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Dat valt mij idd ook op, het enorme verschil tussen 15 en 16 inch.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
- BX 16V MK2
Het scheelde 300 euro bij mijn ouders.
Ik heb mazzel gehad: ze staan nu voor 895 op de site
De C3 185/65/15 voor 575
Inderdaad: dik 300 euro verschil!
CBR600F4i schreef:Ik heb op dit moment de vraag uitstaan bij mn dealer of die winterbanden actie van vorig jaar weer gaat lopen, waren valonga velgen en michelin alpin banden voor 960? Euro. Als dat mogelijk is dan gebruik ik die velgen voor de zomer en mn huidige voor de winter.
Deze staan nu bij de dealer voor 1.115. Flink stuk duurder
Totaal aantal Berichten: 179
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
Dan zal ik me eens verder verdiepen want dat is een aardig verschil met vorig jaar
Als je ze dit jaar nog wil aanschaffen voor de winter… niet te lang wachten.
De prijzen schieten over een paar weken weer omhoog.
En als er wederom schaarste komt doordat het gaat sneeuwen, geraak je er geneens aan.
Mij lijkt 150 Euro per band en 50 Euro voor stalen velgen redelijk. Dus zegmaar 800 Euro voor een set.
Dit incl. uitbalanceren. (al ben ik bang dat je duurder uit zal zijn. Dan is een ALU velg nauwelijks duurder en staat mooier)
16 Inch is inderdaad duurder dan 15 Inch.
Je zou een 185-65-15 kunnen overwegen in plaats van 195-55-16.
Echter kan ik niet zeggen of 15 Inch past, vanwege de remklauwen enz..
En bij een bandenboer is het goedkoper shoppen als bij een dealer.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Voorbeeldje:
http://www.online-velgen.nl/velgen/549-swh-meteor/
Set velgen incl. bouten en Michelin winterbanden, 16 Inch voor 909 Euro
De kale velgen kosten 349 Euro per set
De betreffende site heeft nog meer velgen die geschikt zijn.
Ik heb geen aandelen in dit bedrijf het is maar een voorbeeldje..
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it