Ik geloof nooit dat ze dat zouden doen. Meelezen wellicht wel.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ik blijf het bijzonder vinden dat de dealer niet gewoon je compenseerd. Tijdje terug ook zoiets gehad met remschijven, en de dealer gaf zelf aan dat het niet mocht dat remschijven na 30000km weer krom waren.
Ik heb geen cent hoeven betalen hiervoor, gewoon service. Ik geef toe dat ik er al jarenlang klant ben, en dat ze aan mijn slijtagepatroon weten dat remmen en banden bij mij langer dan gemiddeld meegan vanwege mijn rijstijl, maar bevestigd wel de klantgerichtheid van de betreffende dealer.
Ik begrijp je princpe. Maar ik zou toch eerst de dealer aanpakken.
Domme vragen bestaan niet.
Helaas zie ik dit soort verhalen niet alleen bij Citroen. Ik heb een auto gehad waar de importeur zeer onverschillig reageerde toen de koppeling er na 40000km voor de 2de keer uit lag. Zoekende op internet over ervaringen bij andere merken zie je dat degelijke ervaringen met importeurs overal voorkomen.
De meeste onderdelen worden bij toeleveranciers gemaakt die ook aan andere automerken leveren. Als er een zwak onderdeel is bij een merk vindt je dat ook bij andere merken terug. Dit in het achterhoofd hebbende begrijp ik de reactie van de importeur wel weer, de klant komt uiteindelijk toch wel weer terug want auto rijden willen we allemaal.
Ik denk dat het belangrijk is een dealer te vinden die hart heeft voor het merk en hier in wil investeren. Ik had een goede Citroen dealer die problemen altijd naar volle tevredenheid oploste. Ik ben nu over gestapt op een ander merk en ook hier weer een dealer met hart voor het merk. Je bent dan niet afhankelijk van de ongeïnteresseerdheid van de importeur want die is echt alleen geïnteresseerd in omzet en of dat bij dealer A of B is maakt hem niet uit.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
wij hebben met onze berlingo ook wat problemen gehad met de verwarming. Maanden aan een stuk werkte alles zoals het hoorde, maar toen de eerste winter kwam, boef, gedaan, niks meer, geen ontwaseming, niks… nu, wij hebben onze auto NIET bij de officiele citroen dealer gekocht, maar via een andere garage die niet merkgebonden is. Die man gebeld, afspraak gemaakt bij de citroën dealer, tuurlijk, het ding ging weer! ik zei ze dat er precies iets was met de relais onder het stuur, en zij; ” meneer, u denkt nu toch niet dat wij dat allemaal gaan uitmeten en bekijken! komt u eens terug (op afspraak??!!) als het ding kapot is” nuja, dat ding ging een kwartier niet, dan weer dagen wel, dus dat kon gewoon niet, en ik was eigenlijk al ferm in mijn gat gebeten dat ze niet wilden kijken.
Op onderhoud naar de niet-merkgebonden garage, en toen vroeg ie of het opgelost was. toen ik mijn verhaal deed, heeft die man zelf contact opgenomen met citroën brussel, ook de uitleg gedaan, en ook al was de wagen toen net uit garantie, hij heeft alles hersteld, op kosten van Citroën.
Dus ik denk dat je inderdaad vooral een goeie garage moet hebben! (bleek trouwens inderdaad een slecht contact aan het relais te zijn, volledige kabelboom vervangen!)
ik heb dat elders ook al eens gepost..
het boeit citroen echt geen moer..
je moet gewoon geluk hebben met de garage waar je kom…
ben nog sinds 2006 aan het wachten op antwoord op een vraag die ik gesteld heb aan de klantendienst van citroen brussel…
en deze meneer hoopte op wat meer ...
misschien wel te veel.. maar dit geeft maar weer hoe citroen over de klanten denkt…
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je 60 jaar citroens koopt moet je geen speldje krijgen maar de Nobelprijs voor het uithoudings- en incasseringsvermogen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
hahahahahaha
Ach, wat verwacht je dan van Citroën, ze krijgen vast wel vaker van zulke slijmverzoeken. Ze kunnen heb toch geen weekend Parijs gaan geven omdat hij al 60 jaar Citroën rijd!? Een sleutelhanger en een boek is dan best een leuk gebaar want, ze hadden hem ook niets kunnen geven.
weekendje parijs is in mijn ogen ook te…
maar iemand die 60 jaar in je merk rijdt…
en nog steeds doet..
maak je volgens mij niet vaak mee..
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Zou een Hollander kunnen zijn, die willen ook altijd van alles gratis
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera