12 van de 38
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Marten’s Turbo D12 topic (dynamoperikelen)
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 november 2005 08:30 PM
  [ # 166 ]

Even een korte update met feauteax

De bumperbalk is lekker krom, maar dat was wel te verwachten. Ik heb ook ff kort gereden. Sjongejonge, niks ten nadele van de 14 (eigenlijk wel) maar het rijdt toch wel zalig: wat heb ik het gemist. Hoe kort dan ook.

De veerpoot was wel nattig aan de onderkant maar dat lag aan een gescheurde veerpootretour, niks om mij druk om te maken

Verder is de dealer met de taxateur in de clinch geweest. Dagwaarde (met behoud van de auto) komt zo rond de 1100 EURies uit. Daarmee kan ik wel wat. Het afwachten op wat de tegenpartij gaat zeggen is nu begonnen. Als deze schuld bekent (wat mij persoonlijk logisch lijkt, maar eerst zien dan geloven) en ik krijg geld dan gaat het gerepareerd worden. Als ik geen geld krijg, dan spreekt het voor zich dat ik het wat meer low budget ga aanpakken.

FF afwachten dus.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 12 november 2005 08:35 PM
  [ # 167 ]

Nou maar hopen dat dat snel afgehandeld wordt. Wel sneu om hem zo te zien staan. Zag er op de meeting in Eygelshoven toch wel wat beter uit.
Succes ermee!!

Test

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 12 november 2005 08:40 PM
  [ # 168 ]

Ik vind toch wel dat je VEEL mazzel hebt gehad als je de BX zo ziet. Zal je nu zelf niet zo zien met het ongeval maar goed. Hopelijk lukt het om e.e.a. verzekeringstechnisch vlot af te handelen en kan je snel terug in de 2100.

In eerste instantie na je verhaal gelezen te hebben & zonder foto’s te zien, had ik echt verwacht dat je naar een nieuwe body op zoek zou moeten. Snelwegklappers als de jouwe komen weinig voor.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 november 2005 08:47 PM
  [ # 169 ]
rb schreef:

Ik vind toch wel dat je VEEL mazzel hebt gehad als je de BX zo ziet. Zal je nu zelf niet zo zien met het ongeval maar goed. Hopelijk lukt het om e.e.a. verzekeringstechnisch vlot af te handelen en kan je snel terug in de 2100.

In eerste instantie na je verhaal gelezen te hebben & zonder foto’s te zien, had ik echt verwacht dat je naar een nieuwe body op zoek zou moeten. Snelwegklappers als de jouwe komen weinig voor.

Ja, het is idd maar wat je mazzel noemt. Maar het had idd echt heel fout kunnen aflopen, zowel met mij als met de auto. Want de schade valt idd echt heel erg mee, zeker als je je realiseert wat er gebeurd is.

Profiel  
 
Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 221
Geregistreerd: 23-01-2005

Gepost: 17 november 2005 02:24 PM
  [ # 170 ]

Je loopt echt hopeloos achter als je een paar weken niet kijkt.  Surprisedops:
(nu begrijp ik ook de tijdelijke move naar de Toulouse)
Gelukkig dat je zelf niets had en dat de schade aan de D12 mee lijkt te vallen. Het zou zonde zijn als zo’n unieke auto verloren zou zijn. Maar, zoals gezegd, het belangrijkste is dat je zelf niks had.
Zo’n BX kan toch nog meer hebben dan je denkt, al ziet het er wat ielig uit. We zijn zelf een klein jaar terug na een heftige kettingbotsing levend uit een AX gestapt. Wat nou onveilige Citroëns?
Succes iig met de reparatie!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 november 2005 03:11 PM
  [ # 171 ]

Nieuwe tekst: gepost 5 december 0:22

Aangezien het allemaal wel erg lang duurt voordat de verzekering van de tegenpartij iets van zich laat horen maar alvast begonnen met het kaalmaken van de neus van de Turbo D12:

Hierna zag het er zo uit : klik

Conclusie: bumperbalk flink krom en ook de neus aan de bestuurderszijde heeft een aardige tik gehad. Maar verder nog steeds weinig anders kunnen ontdekken.

In mijn jacht naar goed plaatwerk ben ik al aardig voorzien, het enige wat eigenlijk nog ontbreekt is het volgende:

- linker voorscherm: groen metallic (striping soort maakt niet uit). Aub wel graag een export model met gaatje voor een knipperlichtje.
- sierstrips voor de bumper. Met name de strip aan bestuurderszijde, want die is foetsie.. D strip aan passagierszijde is ook niet zo best meer.
- koplampen + zijclignoteurs. Als ik de voorkant laat spuiten dan heb ik die eigenlijk het liefst nieuw voor de frisse looks die je dan krijgt.
- BX GTI velg: kan ik misschien ook van de dealer betrekken. Maar is nog niet zeker allemaal. Heeft trouwens geen haast. Als de Turbo D12 gaat rijden zal het nog winter zijn en dan gaat ie eerst nog op mijn winterwielen (die nu onder de Toulouse zitten).

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 december 2005 02:21 AM
  [ # 172 ]

Schopje omhoog, ik heb blijkbaar in mijn laatste post zitten editen ipv een nieuwe post te doen.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 05 december 2005 10:00 AM
  [ # 173 ]

Op die sloop in veghel moet toch wel een voorscherm te vinden zijn? van die BX waar je toen de motorkap hebt meegenomen…

Sierstripjes heb ik nog wel liggen

Profiel  
 
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 05 december 2005 12:01 PM
  [ # 174 ]

Vind je het bezwaarlijk imitatie-onderdelen te gebruiken? Op   kun je imitatiekoplampen kopen voor €30.36 excl btw en verzendkosten. Originele zitten rond de 70 a 80 euro, scheelt dus behoorlijk.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 05 december 2005 03:43 PM
  [ # 175 ]

Op www.intercarparts kosten koplampen €27,60. En een hoop andere dingen zijnn daar goedkoop, knippelicht-ynits voor €8,00.
Wel imitatie, maar niks minder van kwaliteit. Ik haal zelf daar ook veel spullen weg. Ze bezorgen bij garage / sloop-bedrijfen in de buurt.

Test

Profiel  
 
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 05 december 2005 03:49 PM
  [ # 176 ]

Hmm site is bijna hetzelfde als die ik noemde alleen de prijzen zijn lager. Apart.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 december 2005 04:03 PM
  [ # 177 ]

Wel boeiend dat imitatie 2 x zo goedkoop is. Is er dan werkelijk geen enkel kwaliteitsverschil?

IDDSTechnique biedt koplampen voor 70 EUR aan. Stel dat die vergelijkbaar zijn met origineel, dan zijn ze wel het scherpst geprijst (voor origineel dan).

Momenteel zit ik nog met het dilemma dat de dealer heeft gezegd dat alleen de bumperbalk uitgehakt en een nieuwe ingelast moet worden. Een klus waar ze inclusief het richtwerk ong. 500 EUR voor begroot hebbenn. Een nieuwe bumperbalk is geloof ik ong. 90 EUR ex btw (maar dat zit bij die prijs in). Iemand idee of zoiets realistisch is? De dealer is wel erkend schadehersteller. Aan het front waar de linker koplamp inzit (bestuurderszijde) is ook wel aardig wat ontzet. Ook is de balk waar de motorkapsluiting zit iets omhoog gekomen. Heeft iemand enig idee of een dergelijke offerte realistisch is?

Ik wil ook eigenlijk wel dat stuk roest in de voorste binnenspatbord rand eens laten aanpakken. Hoewel het redelijk “stand alone” is qua laswerk zit er wel een hoop overlap in bijkomende werkzaamhedenn. Immers, luchtfilter en zijscherm is er al vanaf en alles is kaal dus je kan er makkelijk bijkomen.

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 05 december 2005 09:16 PM
  [ # 178 ]
mpostma schreef:

Wel boeiend dat imitatie 2 x zo goedkoop is. Is er dan werkelijk geen enkel kwaliteitsverschil?

Bij sommige producten is wel degelijk kwaliteitsverschil. Ik heb destijds bij het opknappen van mijn BX19TZi immitatie voorspatborden gebruikt. Ik kan je zeggen dat de pasvorm gewoon slecht is. Ze sluiten nog slechter aan op bumper, motorkap en portier dan de originele spatborden.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 december 2005 09:30 PM
  [ # 179 ]
mpostma schreef:

Wel boeiend dat imitatie 2 x zo goedkoop is. Is er dan werkelijk geen enkel kwaliteitsverschil?

IDDSTechnique biedt koplampen voor 70 EUR aan. Stel dat die vergelijkbaar zijn met origineel, dan zijn ze wel het scherpst geprijst (voor origineel dan).

Momenteel zit ik nog met het dilemma dat de dealer heeft gezegd dat alleen de bumperbalk uitgehakt en een nieuwe ingelast moet worden. Een klus waar ze inclusief het richtwerk ong. 500 EUR voor begroot hebbenn. Een nieuwe bumperbalk is geloof ik ong. 90 EUR ex btw (maar dat zit bij die prijs in). Iemand idee of zoiets realistisch is? De dealer is wel erkend schadehersteller. Aan het front waar de linker koplamp inzit (bestuurderszijde) is ook wel aardig wat ontzet. Ook is de balk waar de motorkapsluiting zit iets omhoog gekomen. Heeft iemand enig idee of een dergelijke offerte realistisch is?

Ik wil ook eigenlijk wel dat stuk roest in de voorste binnenspatbord rand eens laten aanpakken. Hoewel het redelijk “stand alone” is qua laswerk zit er wel een hoop overlap in bijkomende werkzaamhedenn. Immers, luchtfilter en zijscherm is er al vanaf en alles is kaal dus je kan er makkelijk bijkomen.

Heb ooit eens de fout gemaakt om imitatie koplampen voor m’n xant te kopen. Scheelde ook de helft ongeveer, maar bij de eerstvolgende APKL w2aren er toch wwer CIBIE’s nodig, omdat het lichtbeeld niet goed te krijge was voor APK. Beetje oppassen met imitatie dus.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 december 2005 10:26 PM
  [ # 180 ]
sans-pareil schreef:
mpostma schreef:

Wel boeiend dat imitatie 2 x zo goedkoop is. Is er dan werkelijk geen enkel kwaliteitsverschil?

IDDSTechnique biedt koplampen voor 70 EUR aan. Stel dat die vergelijkbaar zijn met origineel, dan zijn ze wel het scherpst geprijst (voor origineel dan).

Momenteel zit ik nog met het dilemma dat de dealer heeft gezegd dat alleen de bumperbalk uitgehakt en een nieuwe ingelast moet worden. Een klus waar ze inclusief het richtwerk ong. 500 EUR voor begroot hebbenn. Een nieuwe bumperbalk is geloof ik ong. 90 EUR ex btw (maar dat zit bij die prijs in). Iemand idee of zoiets realistisch is? De dealer is wel erkend schadehersteller. Aan het front waar de linker koplamp inzit (bestuurderszijde) is ook wel aardig wat ontzet. Ook is de balk waar de motorkapsluiting zit iets omhoog gekomen. Heeft iemand enig idee of een dergelijke offerte realistisch is?

Ik wil ook eigenlijk wel dat stuk roest in de voorste binnenspatbord rand eens laten aanpakken. Hoewel het redelijk “stand alone” is qua laswerk zit er wel een hoop overlap in bijkomende werkzaamhedenn. Immers, luchtfilter en zijscherm is er al vanaf en alles is kaal dus je kan er makkelijk bijkomen.

Heb ooit eens de fout gemaakt om imitatie koplampen voor m’n xant te kopen. Scheelde ook de helft ongeveer, maar bij de eerstvolgende APKL w2aren er toch wwer CIBIE’s nodig, omdat het lichtbeeld niet goed te krijge was voor APK. Beetje oppassen met imitatie dus.

ik heb ook wel eens begrepen dat plaatwerk soms wat dunner is of niet 100% past zodat het nog op maat gemaakt moet worden.
als je het zelf doet kost het een hoop tijd, en laat je het doen ben je alsnog duurder uit.

maar dit zal ongetwijfeld liggen van welk merk je het koopt
wellicht zitten er ook merken tussen die wel voor een leuke prijs goed spul leveren Smile

Profiel  
 
 
12 van de 38
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook