lekage of airco
kwadraat23
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 19 oktober 2011 11:29 PM

Een tijdje geleden viel het me op dat er in mijn garage telkens een klein plasje onder mijn auto (C4 picasso, 6 maand oud) lag.

‘t Was toen (relatief) warm, dus ging ik er van uit dat het de airco was, maar het was me eerder niet opgevallen. Nu het terug kouder is, blijft dit.

De vloeistof is kleur en geurloos, maar laat wel kringen na op de beton. Omdat ik niet 100% gerust meer was, heb ik de motorkap eens opengedaan, maar alle vloeistoffen leken op normaal niveau en er is niets nat.

Onder de auto zie ik na het rijden de vloeistof druppen van een staaf die net achter de voorwielen loopt dwars op de auto.

Iemand een idee of dit de normale plaats is voor het condensvocht van de airco?

Groeten,
Inge

Profiel  

Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 542

Gepost: 20 oktober 2011 06:12 PM
  [ # 1 ]

Als je met je vinger erin dept in het plasje en je wrijft met je vingers over elkaar en het voelt niet vettig; is het condens van de airco, dat voelt als water uiteraard.
Is het vettig en ruikt het zoet dat is het koelvloeistof. (maar is niet de kleur van water).
Remvloeistof is ook niet de kleur van water (maar geel achtig doorzichtig) en voelt vettig en ruikt ook anders dan water natuurlijk.
Olie is donkerder geel of vervuild donkerbruin/zwart van kleur en ruikt sterker en voelt uiteraard heel vettig.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook