Totaal aantal Berichten: 1014
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Hallo
Na een zx en 2 xsara heb ik toch maar een C5 type 1 uit 2003 aangeschaft het is echt heerlijk rijden en puur genieten.
Maar ik had een paar vraagjes over de vering aangezien ik hier nog nooit eerder mee gereden heb weet ik niet of het goed is.
Ten eerst merkte ik dat de vering voor toch wat stugger is als achter. En ook als ik hem in de hoogste stand zet komt eerst achter omhoog en voor duurt wat langer voordat die omhoog komt en de hoogste stand heeft bereikt.
En ook hoe kan ik zelf controleren of alles gewoon naar behoren werkt hoe hoort het zich te gedragen en dergelijke?
Alvast bedankt
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27934
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat de vering achter zachter lijkt is wel normaal bij HP Citroëns in veel gevallen.
Bij de C5 werkt ook nog eens de computer mee. Het systeem registreerd dat de voorwielen een hobbel op of af gaan en past de achterkant hierop aan. Hierdoor zal je de achterkant bijna de hobbel niet op of af voelen gaan.
Verder zit je ook dichter op de voorkant dan op de achterkant, ik denk dat dat ook wel iets mee speelt.
Bij twijfel zou ik anders iemand die een C5 gewent is even een stukje later rijden om te kijken of hij geen vreemde dingen opmerkt