c5breakhdi schreef:robb schreef:Een nieuwe eendenreeks.
Zo te zien veel belovend met aparte carrosseriën!Heb ik niet goed gekeken in de krantenwinkel, of is dit een test in bepaalde regio’s ? Ik heb dit in elk geval niet gezien, zal deze namiddag nog eens langs gaan in de Mag Presse.
Sorry, ik had erbij moeten schrijven dat deze reeks als test loopt in de omgeving van Avignon.
Maar ik duim dat het een succes wordt…! Want deze reeks belooft toch heel wat carrosserievarianten en eenden die eerder alleen al kit of dure handbouw uitkwamen (da’s dan wel weer een devaluatie van mijn verzameling, maar daar ben ik al aan gewend).
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Vorige donderdag aangeschaft in de Mag Presse :
- “Citroën Type H” nr 55 : Type H 1200 kg plateau vide-grenier (1950 - Eligor - 11,95 euro)
(de volgende wordt een Type HY pendelbus uit 1962)
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Vrijdag 12 november :
- “Citroën Type H” nr 56 : Type HY autocar navette (pendelbus) (1962 - Eligor - 11,95 euro)
(de volgende wordt een kleurrijke bus type HZ-IN van een mambo-orkest uit 1959)
Vandaag op de Namac beurs de modellen uit de nieuwe 2CV (proef)serie gekocht:
een cabriolet, een ralley-eend, een takelwagen, een kiepwagen en een Charleston met aanhanger.
De bijbehorende boekjes zijn weliswaar beter vormgegeven dan die in de oude serie, maar qua inhoud lijken ze ongeveer gekopieerd.
Maar goed, ik hoop voor jullie dat de serie aanslaat en dat ze straks in grote getalen beschikbaar komen. Anders zullen we waarschijnlijk wel door Eligor uitgebracht gaan worden. Een flink aantal van de HY’s uit de kiosk serie geven zij inmiddels ook al onder eigen naam uit.
Ik ben een tijdje niet op ‘t forum geweest, vandaar dat dit draadje niet meer geüpdatet werd.
De Type H-reeks van Hachette is inmiddels gestopt bij nummer 70.
Alle 70 (eigenlijk 71) modellen uit de H-serie staan op mijn website, hier en hier.
Ik lees net op een ander (Frans) forum dat er een nieuwe 2CV-reeks gaat starten in september. Dit is de reeks waarvan er eerder 5 testmodellen werden uitgegeven. Ik heb veelbelovende foto’s gezien, weinig “standaard” A-types…...
Dan loopt er nu een test van een reeks met brandweerauto’s;
d’r zitten Citroëns tussen:
een Visa,
een 350 Club ladderwagen,
een C35.
Het houdt niet op. Er start ook een serie Voitures Françaises d’autrefois, met verdwenen Franse automerken. Geen Citroëns dus.
De nieuwe kioskreeks “2 CV Citroën”, een uitgave van Auto Plus en Hachette, verschijnt voor het eerst op 12 september. De miniaturen zijn van Eligor.
Het eerste nummer bevat 2 miniaturen : een 2 CV cabriolet “4 Saisons” en een 2 CV “2 MB”.
http://collection2cv.autoplus.fr
heel leuk, zijn deze ook in belgische krantenwinkels te kopen of moet je er echt op geabonneerd zijn? dat is me iets te duur.
Citroën schaalmodellenblog: http://www.miniaturescitroenscalemodels.blogspot.com
youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/felixbroeckx?feature=guide
denk het niet,denk enkel in Frankrijk.
greetz
Dankzij een vriend die regelmatig naar Frankrijk gaat, heb ik het eerste deel van de nieuwe 2CV serie dubbel. Het betreft 2 modellen, een 2CV cabriolet en een 2CV Raid. De modellen worden vergezeld door een Franstalig boekje met informatie over beiden modellen.
Als je interesse hebt, stuur me maar een PB of mailtje ;-).
En Ook deel 2 en 3 heb ik in de aanbieding voor de liefhebber. Het is een 2cv depannage en een hele leuke charleston met bijpassende aanhanger. Bij interesse svp mailen.
Dit zijn de modellen die J@n bedoelt:
Oh, en de modellen die J@n in zijn post van 28-09 bedoelt zijn deze: