Uitlaat vervanging
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1385

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 20 oktober 2011 03:14 PM

Drie jaar geleden heb ik de complete uitlaat (kat, middendemper, einddemper) bij KF laten vervangen omdat die net voor de kat gebroken was, en de rest toen ook niet veel meer was.

Nu begint de einddemper te lekken: volgens mij op de naad van de demper zelf. Met nog drie maanden te gaan voor APK, zal dat een keer moeten worden vervangen.

Net even KF gebeld, met de faktuurhistorie erbij komen ze tot een prijsopgaaf van EUR 178 incl alles.
Nu noemt die sukkel ook het nummer van de demper, 935, en die vind ik bij winparts als een passende walker demper voor EUR 76. Met klem en rubbers en zo zal het wel ronde EUR 100 blijven.

De einddemper en de middendemper zitten gelast. Die krijg ik dus nooit los als slechte beun (geen snijbrander, kan niet lassen e.d.). Door de leeftijd zou vervanging van de middendemper wellicht ook geen slecht idee zijn. Dan zou ik aan onderdelen ca. EUR 200 kwijt zijn.

EN moet ik zelf klussen, wat ik zelf nog wel eens wil doen (de laatste uitlaat die ik vervangen heb, is van lang geleden (1981?) een Simca 1100 van een toenmalige vriendin, en ik heb toen gezworen bij mezelf dat nooit meer te hoeven, hahaha).

na deze lange inleiding de technische vraag: de middenpijp zit aan de kat vast met een klem. Als een vervangende uitlaat haal (Walker, Bosal, whatever), past dat altijd aan die kat met universele klemmen? Of wordt weer een ontdekkingstocht?

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 20 oktober 2011 03:23 PM
  [ # 1 ]

Ik zou eerst heel goed de middendemper inspecteren of het idd. nodig is deze nu al preventief te vervangen. Ook een KF uitlaat hoort toch wel langer mee te gaan dan 3 jaar.

Jeroen

Profiel  

JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1385

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 20 oktober 2011 05:53 PM
  [ # 2 ]

Het zijn er ruim 3 en een half, en omgeteld meer dan 80 dkm, waarbinnen de twee afgelopen winters.

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7814

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 oktober 2011 04:20 PM
  [ # 3 ]

Jos ik zou onderdelen gewoon bij de dealer halen. Wat een einddemper kost weet ik niet, maar een middendemper zit rond de 90 euro. Dan heb je meteen goed spul. Klemmen zou ik ook bij de dealer halen. En de boel luchtdicht maken met cement van Holts.

Beetje lomp kluswerk is het wel maar er kan weinig mis gaan Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook