Gisteren weer uit frankrijk terug gereden, rijdt wel geweldig! 850km en nog derde tank over.
Maar een probleem wat ik al een tijdje hebt, slecht starten met koud weer en na dagje stilstaan.
Gloeibougies vervangen, maar die waren gewoon goed.
Met dank aan dit forum gevonden, zuigt lucht aan! Ik ben er zeker van dat het komt uit het filter huis.
Het zwarte cylinder ding op de foto. De leiding naar het huis toe geen bellen. Vanaf filterhuis naar pomp veel bellen.
Na 3 minuten lopen is het weg.
Dat zwarte ding vervangen? Ik heb sterk het vermoeden dat het klepje wat onder in zit dat dat lekt?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
DIkke kans dat je dieselfilter niet goed afsluit. daar zit een rubberen ring aan de bovenkant en heeft me 3 keer en een nieuwe filter gekost om hem goed dicht te krijgen. Alleen een dealer-filter halen want de rest past voor geen meter en is even duur. 12 euro dacht ik.
Ouwe mopperkont
Het kan trouwens ook goed zijn dat daar lucht inkomt via de pomp na stilstand.
Ouwe mopperkont
Zal het zo het filter er eens eruit halen. Het is een orgineel filter.
Als de diesel opomp met het pompje zie ik heb heel licht lekken bij dat witte afsluit kraantje.
Maar als de lucht via die kant er in komt zou die ook moeten lekken met stil stand en dat doet ie niet.
Ik hoop niet dat het de pomp is, er zo’n rottige lucas epic in. En die gaan ook lekker lees ik hier veelvuldig terug!
Hoe zou ik dat kunnen checken? zal eens in de leiding kijken voor ik de auto start
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Dan hoeft die niet te lekken bij stilstand. Wat er namelijk gebeurt is dat de diesel terugzakt naar de tank en er dus lucht aangezogen wordt.
Als je oppompt zet je druk er op en dan kan het een beetje gaan lekken, maar dat is het tegenovergestelde van wat er gebeurt bij stilstand.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Vergeet ook niet dat het voorverwarmingselement
op de zijkant van de cilinderkop ook dikwijls poreus wordt .
en als het dan warm is is de fit weer dicht
Even overbruggen is de beste test !
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Vergeet ook niet dat het voorverwarmingselement
op de zijkant van de cilinderkop ook dikwijls poreus wordt .
en als het dan warm is is de fit weer dicht
Even overbruggen is de beste test !
Mijn laatste euvel met slecht starten na een paar dagen stil staan ,
bleek dan weer een heel fijn scheurtje in de onderkant van de balg ....
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Nou ben benieuwd morgen ochtend!
Voor verwarmingselement heb ik niet. In een 99 zit dat anders.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Voorverwarming zit ONDER het zwarte potje.
maar als dat witte kraantje lekt dan moet je eerst die maar eens dichten. Ik heb er een kringetje kit omheen gedaan.
Ouwe mopperkont
Klopt voorwarming zit iid eronder. Ik heb het hele alu ding vervangen, was slecht.
Maar probleem is opgelost, denk toch de deksel. Bedankt voor de tips!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
toch niet! Na weekje stilstand toch weer lucht….......denk toch nog steeds de deksel!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 05-12-2009
- XM 2.1TD
- XM 2.0 TCT
- Xantia 1.9 TD SX
- XM prestige 2.1 td break
- XM 2.1 TD
al aan een terugslag klepje gedacht?
Ik had hetzelfde probleem s’morgens slecht starten, dat is nu opgelost
Bart bedoeld het handopvoerpompje (balgje), daar zit een terugslagklep in.
Blijkbaar sneuvelen die dingen vaak, ik zag ze van de week in het schap liggen bij de NorAuto in Frankrijk.
Het deksel kan ook kromtrekken, dat heeft een dieselspecialist mij laatst verteld.
Mijn TD heeft er ook last van, na 11 jaar en 360K, hoor je mij niet klagen.
Ik heb een nieuw deksel liggen, binnenkort maar eens zin maken om het te monteren.
Als eerste heb ik nu het zwarte vaatje vervangen door een ander gebruikt exemplaar. Hoop dat het helpt!
Dat balgje lees ik ook vaak terug! Wat ook nog kan is de aanzuig unit in de tankt, schijn ook nogal eens te scheuren.
Alleen dat lijkt me allemaal niet. Want de aanvoer naar het zwarte filter huis en de leiding naar de pomp zijn doorzichtig.
Dan zou ik toch bellen moeten zien gaan?? Ik heb de kap eens open laten staan en ben regelmatig gaan kijken.
Maar ik zag nooit een luchtbel.
Tot ik start dan…..........
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980