Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Bedankt Jan voor deze bemoedigende woorden
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Met hulp van Furriegurrie het raammechanisme vandaag gefixed.
Met een fietskabel van 3,—euro waar we de helft nog van over hebben.
Het raam loopt weer gesmeerd!
Morgen de uitlaat nog eens beter proberen af te hangen.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
....en weer wat gefixt, respect
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Mijn uitlaat hangt weer. Slechte stukken gelast en de hele bende vanaf de kat er af gehad en weer netjes terug gehangen zoals het hoort. Met wat duwen, trekken en draaien komt de boel op zijn plaats.
Gelukkig geen gerammel meer.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Het heeft even geduurd voor ik nu weer met een update moet komen. Jammer want een update is vaak slecht nieuws.
De dame heeft me sinds ik haar na de winter weer in gebruik heb genomen veel fijne zweefkilometers bezorgd.
Soms ben je met Citroenen alleen maar LHM op de oprit aan het dweilen, nu was het de week va de koelvloeistof.
Eerst was de CX aan de beurt die me de stuipen op het lijf joeg, onterecht gelukkig. Maar een paar dagen geleden was het de XM die me verraste met stoplampen en gesis in het vooronder.
Een liter KVS op 30 kilometer is te veel en na een stomend en druppend parkeren op de oprit kan ik voorlopig alleen maar constateren dat een lekke koppakking deze overstroming veroorzaakt. Daar waar het lekt (achter op het blok waar geen leidingen zitten, omstreeks het uitlaatspruitstuk.
De dame gaat even op rust en ik ga met vakantie (niet met de XM dus, en dat was wel het plan) en moed verzamelen om me verder met dit project bezig te houden…
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Jij hebt toch een TCT?
Dacht laatst ook dat ik een lekke koppakking had , spoot miniem straaltje recht op mijn spruitstuk.
Bleek koelslangetje te zijn naar de turbo met miniem gaatje . , ik wed dat dat bij jou ook zo is .
Vanaf de turbo loopt er een stalen koelbuisje omhoog , iets onder je kachelslangen verborgen gaat ìe daar over in een rubberen slang .
Bij de knik gaat ìe dan spuiten; stukje afsnijden en er weer op doen ,klaar!
Wanhoopt niet
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En, als de koppakking lek gaat bij zo’n ding spuit ie in 99% van de gevallen de cilinders in en NIET naar buiten. Kortom, laat het systeem even afpersen en grote kans dat er gewoon een slang of buis lek is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ook mijn eerste reactie. Niet direct aan het ergste denken bij een auto met vele jaren trouwe dienst. Slangen zijn veel onbetrouwbaarder dan motoren. Als je eens rustig de tijd neemt om alle drama’s op dit forum te bekijken valt op dat men veel te vroeg overgaat tot kostbare ingrepen.
Net als bij zieke mensen is het stellen van de diagnose het echte werk.
En dat kan heel wat geld besparen. En merkdealers blijken daarbij niet altijd de beste raadgevers te zijn.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gelukig ben ik ook alleen nog maar in het stadium van de diagnose
En wat daar dan ook uit komt ik ben stellig van plan deze dame weer in orde te maken en er weer mee verder te gaan.
En als ik bovenstaande posts lees, ga ik zeker nog even verder met die diagnose.
Nu even geen tijd hiervoor maar zodra ik meer weet hou ik jullie op de hoogte.
Weer bedankt voor de tips!
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Dirk de Pirk schreef:Bleek koelslangetje te zijn naar de turbo met miniem gaatje.
Ik was dat koelwaterslangetje glad vergeten. ops: Die zit daar inderdaad ook nog.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Oei, ik moet mijn draadje op een paar pagina’s verder gaan zoeken.
Eerder geen tijd gehad iets te kunnen doen maar nu even gelegenheid voor actie.
Dus, kap open, afgeperst en nog maar eens goed kijken waar het dan precies vandaan komt.
In het groen omcirkelde bochtje zit dus een gaatje. Dat piest over het spruitstuk en op het subframe.
Ik heb nog niets gedemonteerd maar de slang die ik gefotografeerd heb is van de sloper die ik vorig jaar gesloopt heb. Maar daar zit een (rood omcirkeld) slang aan die er bij mij niet is
Zag op SC dat ie NFP is. Dus zoeken, de sloperslang afsnijden en afdoppen?
Verschil is automaat en handbak…
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gaat die niet naar het expansietankje? Die heb je ook met twee aansluitingen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Geen idee waar die in de bvm versie naartoe gaat. Te dik voor het expansievat en te kort.
Ik ga in ieder geval voor een gedeeltlijke fix. Ik snij de boosdoener eraf en neem hetzelfde stuk uit het sloopdeel en zet het met een mofje aan elkaar. Zoek ik later verder naar het hele ding.
Kan ik ien ieder geval weer rijden
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900