Totaal aantal Berichten: 1595
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
O zeker! Ik schreef al dat het mij helemaal niet vervelend lijkt om een stuk door het prachtige Britse landschap te moeten rijden. Dus dat het hotel wat verder van Harrogate verwijderd is lijkt mij geen enkel probleem!
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Het is denk ik wel handig een overnachtingdsplek te kiezen waar je ook nog gezellig een stad of dorp in kunt wandelen om een hapje en een borrel te doen. In dorpen zijn de hotels doorgaans wat kleiner. Het is daarom denk ik het handigst te gaan voor een stad.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Kijk eens naar het gestuiter van deze auto’s!
Echt een weg voor de HP geveerde Citroëns! Buttertubs Pass
En deze rijdt hem in tegengestelde richting.
Zie post #73 in dit draadje…
Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
heerlijk !!
lekker bochtig weggetje, stenen muurtjes aan elke kant, maar ws wel super leuk om over heen te zweven !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Totaal aantal Berichten: 10304
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Lijkt erg op allerlei weggetjes die ik ken in Ierland. Met een cx trd (en ook de sm) was dat heerlijk, maar de aanhangwagen had bij thuiskomst scheuren in het poyester en de inhoud van 2 blikken guiness had zich vermengd met een meloen en een handvol tomaten. Niet echt smakelijk meer…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Zonde van de Guiness!
Na de Buttertubs Pass kunnen we lang Ribblehead Viaduct rijden. Komt ook in het Top Gear filmpje voor.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik denk dat er daar ook veel mooie foto momenten zullen zijn !
Totaal aantal Berichten: 1595
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Dat denk ik helemaal met je mee! Prachtige locatie!
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Eens! Lijkt me heel gaaf om daar een paar mooie Troenen voor neer te zetten Die Buttertubs ziet er ook uit als een prachtige weg trouwens.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Wat leuk, nu ook op de site van de Citroën SM club !
http://www.citroensmclub.nl/pages/39010/Home.html
http://www.citroensmclub.nl/pages/122190/ICCCR.html
Met de collectieve inspanning moet het idee verder vorm krijgen om met inbreng van belangstellenden te komen tot een leuk programma en een goed bezocht evenement !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 17403
- CX 2400 Super
van de voorpagina
Samen naar de ICCCR 2012: een veerboot vol Citroëns?
De eerste Sinterklazen en Kerstmannen verschijnen weer in de winkels: een duidelijk teken dat 2011 op zijn einde loopt en dat het tijd wordt om plannen voor 2012 te gaan maken. Plannen waar iedere forum-Citroën aan mee kan doen. Oud of nieuw, snel of langzaam, witte zwaan of zwarte zwaan, wie gaat er mee naar Engeland varen?
Met het gezamenlijk plannen van reizen op het Citroën-forum is dit jaar in het CX-subforum geoefend. Hier samen plannen maken bleek heel effectief, maar vooral ook heel aanstekelijk te werken. Uiteindelijk zijn meer dan 50 CX-liefhebbers meegegaan naar de Champs-Elysées, C42, het Conservatoire en andere bezienswaardigheden. Op de terrassen en in de restaurants kwamen gesprekken tot stand over Citroëns, maar ook over heel andere onderwerpen, zodat het echt gezellig is geworden. Een van die gespreksonderwerpen, ook tijdens het napraten in het forumtopic, was het vervolg op deze tocht.
Het grote evenement van 2012 is de International Citroën Car Clubs Rally, oftewel de ICCCR, die in augustus in Harrogate, UK, gehouden gaat worden. De organisatie van het evenement zelf is natuurlijk in handen van de Engelse Citroën-clubs, maar de reis erheen, daar kunnen wij forumgebruikers samen iets moois van gaan maken. Net als bij het CX-feestje wordt het voortouw genomen door Jim “cx25gtit2”, Peter “par eXeMple!”, RensKorevaar en Robin Visser. Zij kennen elkaar via het Citroën-Forum, maar doen dit op persoonlijke titel. Wat ze gezamenlijk met de forumgemeenschap willen organiseren, is het verzamelen in Nederland en - bij voldoende belangstelling - in België, de overtocht, een mooie route naar het festivalterrein en tenminste een gezamenlijk diner op de dag van aankomst. Voor het verblijf ter plekke kan iedereen zijn eigen voorkeur volgen en op het festivalterrein kamperen, in een bed & breakfast overnachten of een meer of minder luxueus hotel uitkiezen. Geïnteresseerde hotelgangers kunnen samen een hotel kiezen om er als groep te verblijven en te dineren. Nu reeds worden in het forumtopic in perfecte harmonie ideeën uitgewisseld over de overtocht en de route. Of het IJmuiden-Newcastle, Hoek-Harwich, Rotterdam-Hull, Zeebrugge-Hull of Calais-Dover wordt, is nog niet bekend en dus kan iedere geïnteresseerde via een stemming invloed uitoefenen. Met de organisatoren van de ICCCR en met de veerbootmaatschappijen zijn al contacten gelegd, zodat geen enkele deelnemende Citroën op de kade zal hoeven blijven staan.
De initiatiefnemers willen het budget beperkt houden, want een bezoek aan de ICCCR brengt toch al een aantal onvermijdelijke kostenposten met zich mee, zoals brandstof, overtocht, entree, maaltijden en overnachting. Zo lang de reisroute nog niet gezamenlijk bepaald is en het bijbehorende budget nog niet bekend, hoeft niemand zich definitief vast te leggen. Heb je interesse, neem dan vrijblijvend deel aan het besluitvormingsproces. Op naar de ICCCR!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 511
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Hallo Rens, Robin, Peter en Jim.
Nel en ik houden dit topic weer angstvallig in de gaten.
We hebben onwijs genoten in Parijs en hebben al min of meer besloten om volgend jaar weer eens de oversteek te maken naar Engeland. Het is al een aantal jaren geleden dat we daar geweest zijn.
Het evenement, de ICCCR, kan dan mooi in deze vakantietrip worden meegenomen.
Ik vermoed dat we dus eerder vertrekken vanuit Nederland, zodra dat helder is, zullen we bekijken hoe we bij jullie kunnen aanhaken tijdens het evenement zelf. Het zou zo maar kunnen dat we wel met jullie terug willen reizen naar Nederland.
Zoals gezegd, we blijven jullie volgen.
Succes met de voorbereidingen, dat is bij jullie zeker in goede handen.
Jan
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
goed om te horen !!
hoe dan ook, een goede vakantie in de UK gewenst !
en wellicht tot ziens aldaar.