99 van de 109
« Eerste  < Vorige 97 98 99 100 101 Volgende >  Laatste »

DS3 levertijdentopic
smartbase
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85

Gepost: 20 oktober 2011 07:02 PM
  [ # 1471 ]

Auto rijd fantastisch. Beetje jammer dat het met bakken uit de lucht kwam.
Aankomend weekend ga ik foto’s maken om er een paar op het forum te zetten, dan voorspellen ze een beetje knap weer. Kan ik ook meteen zilveren ringen plaatsen in de achterlichten en de chrome strip bij de achterklep. ballon

Profiel  

Kevin3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58

Gepost: 24 oktober 2011 11:10 AM
  [ # 1472 ]

Hoi ben nieuw hier op dit forum, lees al een paar weken mee, maar nu toch maar even geregistreerd.

Heb 17 september een eHDI besteld.
- Wit met zwart dak
- 17” zwarte bellone velgen
- Pack Comfor
- Pack Perfo

Werd afgelopen donderdag gebeld door de dealer, mag hem 29 oktober al op halen. Super snel (Gelukkig)!!!

Profiel  

muro
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62

- DS 3 ds3 e-hdi so chic
Gepost: 24 oktober 2011 02:24 PM
  [ # 1473 ]

Hou wel in de gaten dat hij dan niet belastingrij word met 17 inch velgen

Profiel  

Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 689

Gepost: 24 oktober 2011 02:56 PM
  [ # 1474 ]

Zal wel meevallen als je al heel wat mensen moet geloven. Mensen hebben de belastingdienst gebeld en die zeggen dat het gewoon prima kan.

Ga je met je aanhangwagen vol met zand en 3 dikke passagiers in je auto zitten dan stoot je ook meer uit.

Profiel  

Kevin3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58

Gepost: 24 oktober 2011 03:05 PM
  [ # 1475 ]
Marien schreef:

Zal wel meevallen als je al heel wat mensen moet geloven. Mensen hebben de belastingdienst gebeld en die zeggen dat het gewoon prima kan.

Ga je met je aanhangwagen vol met zand en 3 dikke passagiers in je auto zitten dan stoot je ook meer uit.

Inderdaad, en wat als michelin exact dit type band over een jaar niet meer levert. Moeten dan ook alle eHDI’s een bezoekje langs de RDW maken als ze de banden vervangen? En met winterbanden? En je mag zeker ook niet met een skibox op je dak rijden met een eHDI?
Heb wel eens ergens gelezen dat de 20% bijtellingsversie van de BMW 3-serie getest is op band type x en geleverd wordt met type Y.

Alleen citroen heeft dit verhaal de wereld in geholpen volgens mij.

Profiel  

NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 813

Gepost: 24 oktober 2011 05:00 PM
  [ # 1476 ]

Wat betreft bijtelling & banden: heb laatst nog dealer gesproken: zij hebben lang geleden advies gekregen om klanten bij aflevering te laten tekenen dat andere velgen voor risico van klant gemonteerd zijn.

Niet alleen belastingdienst, maar ook Autoweek heeft bevestigd dat het gaat om type goedkeuring. Deze wordt verleend aan specificatie van de auto af-fabriek. De auto moet in Nederland binnenkomen met de stalen velgen (= conform typegoedkeuring), daarna mag je gerust wisselen.

Nogmaals (heb al meerdere malen commentaar geleverd op bijtelling i.c.m. andere velgen): bedenk maar dat als je niet banden/velgen mag wisselen je al in overtreding bent bij:
monteren andere zomerbanden dan af-fabriek geleverd;
monteren van winterbanden
monteren van de thuisbrenger (!)

Punt is ook gewoon dat het lastig is om officiele normwaarden (CO2 uitstoot) in de praktijk te testen: wat doet een achterspoiler, wat doet het chromen lipje als acessoire onder de voorlamp, wat doen de windgeleiders, et cetera!

Belastingdienst heeft voor nu enkel aangegeven dat wijzigingen aan de motor/motormanagement strafbaar gesteld worden.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  

Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 562

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 24 oktober 2011 05:15 PM
  [ # 1477 ]
Kevin3 schreef:

Heb wel eens ergens gelezen dat de 20% bijtellingsversie van de BMW 3-serie getest is op band type x en geleverd wordt met type Y.

Dat is waarschijnlijk dit artikel. Ditzelfde artikel had ik uitgeprint en meegenomen naar mijn dealer toen ze ook moeilijk gingen doen over de 17” Belonne velgen. ...Er brak een wereld voor hun open. Wink

Profiel  

FatalZero
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

Gepost: 25 oktober 2011 02:49 PM
  [ # 1478 ]

Gisteren goed nieuws gekregen!

Mijn bestelde DS3 kan ik vanaf vrijdag ophalen bij de dealer! Smile

Heb eind augustus een DS3 e-HDi besteld.
- Thorium Gris/Rouge Carmen
- Zwart lederen sportstoelen
- Pack Select MyWay Comfort

Het is mijn eerste leaseauto, ben wel heel erg blij dat hij voor 15 nov. geleverd wordt anders had ik nog veel langer in een saaie Ford Focus moeten rijden Wink

Profiel  

GuntherM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 25 oktober 2011 05:27 PM
  [ # 1479 ]

Ik heb vandaag goed nieuws gekregen! Dealer heeft gebeld dat de auto morgen of overmorgen bij hun geleverd zal worden. Dan nog een wasbeurt en de sierstrippen monteren en 8 november mag ik hem dan eindelijk gaan ophalen Very Happy.

Denk dat ik in de tussentijd al eens een kijkje ga nemen…

Profiel  

DS3-er
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 26 oktober 2011 11:56 AM
  [ # 1480 ]

Half juli besteld en het ziet er naar uit dat ik hem medio volgende week kan ophalen. Dit onder voorbehoud dat de velgen er op tijd zijn, hadden ze natuurlijk ook wat eerder kunnen bestellen. Stiekem konden ze wel eerder leveren maar zaten ze aan hun quota voor deze maand qua uitleveren. Daarom pas begin november. Raar verhaal natuurlijk en zeker niet klantvriendelijk om de auto te vertragen zodat ze zelf een voordeel hebben en de klant nadeel. Indien ze al vertragen zou ik zeggen dat beide partijen er voordeel van moeten hebben.

Profiel  

FatalZero
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

Gepost: 26 oktober 2011 12:30 PM
  [ # 1481 ]

Goed nieuws inderdaad.

Dat vertragen puur in het voordeel van de dealer vind ik eigenlijk wel een kwalijke zaak. Hebben ze het verhaal van quota bevestigd? In dat geval zou ik een klacht indienen bij Citroën Nederland. Het had op z’n minst in overleg kunnen gaan.

Profiel  

NeufegliseThierry
> 800 berichten

Gepost: 26 oktober 2011 03:26 PM
  [ # 1482 ]

Ho ho, voordat we nu klachten gaan indienen (werk niet bij Citroen NL, hoor): wanneer je geen harde levertijd afspreekt kan een dealer zelf schuiven met opleverdatum, zonder jou daar over te informeren. vervelend? Wellicht. Maar niet iets dat je een dealer kunt verwijten.

Wat betreft de quota: dit kan op meerdere zaken duiden. Zo kan het zijn dat in een bepaalde maand een minimum aantal behaald is, dan kan het gunstiger zijn voor de dealer om een maand later te leveren/registreren, zodat de auto voor de korting/bonusregeling meeloopt voor de volgende maand. Het quotum kan ook te maken hebben (ik kan het tenminste niet glashelder uit het bericht afleiden) met de capaciteit van werkplaats en verkoop wat betreft het rijklaar maken en opleveren.

Al met al gewoon lekker van genieten, voordeel is dat de auto nu ook wat later vervangen hoeft te worden, terwijl eventuele inruiler gewoon voor ‘t zelfde geld ingeruild wordt Wink

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  

jovandesande
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 28 oktober 2011 10:05 AM
  [ # 1483 ]

Mijn DS3 e-HDI is 15 september besteld met een verwachte afleverdatum van 5 januari (lease auto en zou pas half tot eind november bij dealer geleverd worden) maar afgelopen woensdag kreeg ik het verassende telefoontje van de dealer dat de auto bij hem afgeleverd was Smile

Op het (blijkt nu) laatste moment (red maandag) had ik toch maar besloten deel te nemen aan de winterbanden regeling en de dealer kan de winterbanden pas vandaag bestellen (akkoord benodigd van leasemij etc.) dus het is even wachten hoe lang de levertijd op de winterbanden is. De spoiler is blijkbaar ook vertraagd dus hopelijk komen zowel de banden als de spoiler komende week binnen zodat ik de auto snel kan ophalen Smile

Gisteren al even langs gegaan om te kijken en nu kan ik helemaal niet meer wachten Surprised

Overigens gaat het wel raar met de leveringen, collega had tegelijkertijd ook een DS3 besteld en die van hem is nog niet binnen c.q. heeft ook nog geen chassisnummer. In de computer stond wel verwachte leverdatum van 4 november. Andere collega heeft ergens in juni een C3 besteld en hij krijgt keer op keer te horen dat de auto nog niet geleverd kan worden omdat hij gekozen heeft voor MyWay en dat is nagenoeg niet leverbaar schijnt het… Vreemd genoeg zit het er bij mij wel in, misschien dat DS3’s voorrang krijgen op C3’s?

Profiel  

Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 558

- DS 3 E-HDI
Gepost: 28 oktober 2011 10:53 AM
  [ # 1484 ]

Misschien is de DS3 al eerder geproduceerd en stond jouw model (met jouw wensen) ergens op voorraad. Ik kan het anders niet rijmen dat je 15 september besteld hebt en dat de auto nu al bij de dealer staat.

Profiel  

NeufegliseThierry
> 800 berichten

Gepost: 28 oktober 2011 11:36 AM
  [ # 1485 ]

Aan die levertijden valt voor ons als leek weinig aan vast te knopen. Wel weet ik van een aantal andere Citroen rijders dat de C3 inderdaad op dit moment een langere levertijd kent dan de DS3, maar ja, dat kan ook gewoon weer toeval zijn….

Profiel  

99 van de 109
« Eerste  < Vorige 97 98 99 100 101 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook