8 van de 17
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Nelis Infra en de Goed Gekeurde Groene - We gaan beginnen!
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 03 oktober 2011 10:42 PM
  [ # 106 ]

Een goedenavond!

Iemand die weet welke boortjes het beste kunnen worden aageschaft om het voorscherm te verwijderen? Thanks alvast maar weer Wink

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 04 oktober 2011 10:49 AM
  [ # 107 ]

Hoi,
Ik heb bij rustbuster puntlas freesjes gekocht, vond ik erg fijn werken. kijk ff op de pagina onder gereedschap nummer 1100 en 1200. Succes!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 04 oktober 2011 03:43 PM
  [ # 108 ]

Herman Buitelaar leverde eerder doosjes puntlasfreesjes met 11 kroontjes, 2 reserve stiften en 1 houder voor 15,-

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 24 oktober 2011 10:29 AM
  [ # 109 ]

Na een aantal zeer drukke weken, was het gisteren eindelijk zover. Heerlijk in het herfstzonnetje de slijptol in de Pallas gezet Smile De accu was natuurlijk morsdood, maar de auto startte meteen met de acculader erbij. Waarom een auto duwen als ‘ie nog rijdt nietwaar? Anyway: de radiateur losgehaald, KVS eruit laten lopen, luchtfilterhuis eruit gehaald en tot slot die honderden kabeltjes weggehaald. En als een echte beginner: aan alle kabeltjes een labeltje gehangen Laughing

Toen begon het puntlasboren! Nou, dat ging voorspoedig, het buitenscherm was er in no time af. Die voorbrug was íets meer werk Smile Klopt het dat die puntlasstukjes allemaal zijn ondergekit in de fabriek? Of is het beunwerk van een eerdere reparatie geweest? Mijn hemel, wat een kit… Maar een slijptol doet wonderen. De auto is nu ‘kaal’, voorbrug eruit en het buitenscherm eraf.

Nu we goed bij de motor kunnen, vroeg ik mij af of er dingen zijn die ik nu direct even aan kan / moet pakken volgens de experts? En een tweede vraag: als we de tol in de blauwe sloper zetten, wat is dan het handigst:

optie 1) de voorbrug inclusief het binnenscherm loshalen, en dus ook zo in één keer terugzetten?

optie 2) de voorbrug loshalen, het binnenscherm loshalen en per component bevestigen op de Pallas?

Het buitenscherm halen we sowieso los. Alvast bedankt voor de expertise maar weer Smile

Hier de foto’s!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 24 oktober 2011 10:50 AM
  [ # 110 ]

Ik zie op de laaste foto en geluukig man die net zijn CX aan tweeen heeft gezaagd.  Laughing

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 24 oktober 2011 11:22 AM
  [ # 111 ]

Als je zeker weet dat de donor geen schade aan die kant heeft gehad, zou ik de 2 delen aan elkaar laten zitten. Mocht je bij montage op de pallas toch nog mispassingen tegenkomen, dan kun je ze nog altijd delen.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 24 oktober 2011 11:23 AM
  [ # 112 ]

Die man ziet er inderdaad zeer tevreden uit. En die andere man niet minder. Very Happy

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 oktober 2011 11:26 AM
  [ # 113 ]

Eens met Ron van zon:

Nelis Infra schreef:

optie 1) de voorbrug inclusief het binnenscherm loshalen, en dus ook zo in één keer terugzetten?

 

Optie 1 dus, dan heb je het minste kans op slechte pasvorm

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 24 oktober 2011 02:45 PM
  [ # 114 ]

mooi werk !

bruikbare delen niet weggooien !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 24 oktober 2011 02:51 PM
  [ # 115 ]

Lekker bezig, maar zet wel even een bril op als je gaat slijpen. Die staalsplinters krijg je er niet heel makkelijk uit je hoornvlies…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 oktober 2011 03:10 PM
  [ # 116 ]

Nee inderdaad! Uit ervaring: In het ziekenhuis worden de splinters er met een heel scherp spateltje van je hoornvlies af geschraapt.. Daarna zalf in je oog en een verband voor een dag. Het doet heel erg pijn na een paar uurtjes…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 oktober 2011 03:21 PM
  [ # 117 ]
bogaard77 schreef:

Het doet heel erg pijn na een paar uurtjes…

Héél erg pijn…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 oktober 2011 05:22 PM
  [ # 118 ]
bogaard77 schreef:

Nee inderdaad! Uit ervaring: In het ziekenhuis worden de splinters er met een heel scherp spateltje van je hoornvlies af geschraapt.. Daarna zalf in je oog en een verband voor een dag. Het doet heel erg pijn na een paar uurtjes…

Dat vrezen ze er tegen woordig uit,maar blijft zeer doen.
Maar door schade en schande wordt meen wijs.

Ziet er goed uit ,succes met de voort gang.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 24 oktober 2011 06:13 PM
  [ # 119 ]

Goed bezig Niels!

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Gepost: 25 oktober 2011 01:05 AM
  [ # 120 ]

En dikke handschoenen, als men een slijptol hanteert…. ook wel verstandig. Wink

Verder: goed bezig mannen!!!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
8 van de 17
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook