Olielekkage zou wel eens van de krukaskeerring komen. Laat me raden, die hebben ze vast niet preventief vervangen toen je koppeling is gewisseld?
Mij mij lekt ie helaas ook iets, maar alleen zodat er wat druppels onder het carter hangen.
mpostma schreef:Olielekkage zou wel eens van de krukaskeerring komen. Laat me raden, die hebben ze vast niet preventief vervangen toen je koppeling is gewisseld?
Mij mij lekt ie helaas ook iets, maar alleen zodat er wat druppels onder het carter hangen.
Die paar druppels aan de onderkant van het carter had ik in het begin ook, ik heb nooit echt gekeken hoe erg ie lekt met lopende motor, maar nu zie je het gewoon druppelen met lopende motor (‘t is geen pisstraal, maar 1 druppel per minuut schat ik zo).
Helaas heb je gelijk, die krukaskeerring is niet vervangen. Ik heb het zaakje een beetje schoongemaakt (ja, kom je zo lekker bij, als je onder de BX ligt, met je zaklampie terwijl het regent..), ik ga het in de gaten houden. Het vliegwiel zelf ziet er niet vettig uit, en ook slipt de koppeling niet, dus ik weet het niet. Ik neem aan dat het hele zaakje gaat slippen zodra die keerring lekt (aangezien er olie op het vliegwiel komt). Ik hoop dat het door die sensor kwam, maar dan moet die olie nog een 10tal centimeter overbruggen eer het op de grond terecht komt.
Dat ik er af en toe olie bij moet kieperen stoort me nog niet zo erg, ik vind het gewoon vervelend om overal plekken achter te laten
Deze keerring zit achter het vliegwiel en aangezien het vliegwiel de zaak min of meer afsluit van de koppeling (die zit aan de andere kant) zal je koppeling nie zo snel vetslaan hoor.. De olie wordt door het vliegwiel weggeslingerd voor deze de koppeling kan bereiken. Een lekkende prise as keerring kan daarentegen wel een koppeling ruineren.
Het staat wel slordig inderdaad. Heel vervelend dus omdat het een beste puist werk is om em te vervangen (voordat je het vliegwiel eraf hebt)...
Bij mij hoop ik ook dat het niet erger wordt dan dit. Het lekt nu nog net niet op straat.
mpostma schreef:Een lekkende prise as keerring kan daarentegen wel een koppeling ruineren.
priseas, is dat de as die aan de andere kant van je koppeling zit, dus die uit je versnellingsbak komt?
deur63 schreef:mpostma schreef:Een lekkende prise as keerring kan daarentegen wel een koppeling ruineren.
priseas, is dat de as die aan de andere kant van je koppeling zit, dus die uit je versnellingsbak komt?
Ja. prise as komt uit de versnellingsbak.
Haha, dacht ik al..
Nou, vandaag was het weer feest. M’n broer belt me vanmiddag en zegt dat m’n moeder zei dat er een enorm spoor op de oprit lag (van voor tot achter) nadat ik de Chic verplaatst had… Na een tijdje was dat spoor weg, dus waarschijnlijk was het water, alleen: ik heb geen idee waar dat vandaan zou moeten komen, misschien koelwater ofzo? is dat mogelijk? ik weet niet hoe kvs opdroogt..
Maarja, tijdens het rijden zijn geen lampjes gaan knipperen, en alles leek normaal. Ik hoop in ieder geval niet dat die krukaskeerring lekt, want ik heb dus geen zin om weer 500 euro op te hoesten. Ik zit een beetje eraan te denken om de Chic te verkopen (alweer), maar Harm is z’n best aan het doen me om te praten (thanks ).
‘t is get
ik ga harm dan ondersteunen: die auto ziet er te mooi uit om weg te doen, en misschien moet er een mini-sleutelmeeting bedacht worden, zodat het niet €500 kost!
pas op hoor!!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
ik ga harm dan ondersteunen: die auto ziet er te mooi uit om weg te doen
Ho ho!
Ik zit mark juist altijd op te stoken dat ie dat rothok naar de sloop moet douwen en een fatsoenlijke BX moet zoeken! Hij heeft me erin laten lopen en me laten zeggen dat het weer goedkomt
Harm schreef:ik ga harm dan ondersteunen: die auto ziet er te mooi uit om weg te doen
Ho ho!
Ik zit mark juist altijd op te stoken dat ie dat rothok naar de sloop moet douwen en een fatsoenlijke BX moet zoeken! Hij heeft me erin laten lopen en me laten zeggen dat het weer goedkomt
na ja. dan moet ie maar een GTI kopen, maar ik denk ook dat het weer goed komt (als we er iets aan gedaan wordt tenminste)
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Harm schreef:Ho ho!
Ik zit mark juist altijd op te stoken dat ie dat rothok naar de sloop moet douwen en een fatsoenlijke BX moet zoeken! Hij heeft me erin laten lopen en me laten zeggen dat het weer goedkomt
Jaaa, want ik ken jou al langer dan vandaag, haha. Ik weet dat jij het liefste hebt dat ie naar de sloop gaat, daarom heb ik het heel erg sneaky gebracht
hel1 schreef:ik ga harm dan ondersteunen: die auto ziet er te mooi uit om weg te doen
dankje
hel1 schreef:na ja. dan moet ie maar een GTi kopen, maar ik denk ook dat het weer goed komt (als we er iets aan gedaan wordt tenminste)
Jazeker komt het goed. Ik ga eens kijken wat de invloed is van het aandraaien van die sensor. Als ie nou nogsteeds lekt als een tierelier breng ik em naar de garage voor een indicatie wat het probleem is. Stel het is die krukaskeerring, dan ga ik eens HEEL aardig naar Tonie kijken en em vragen of ie die keerring wil vervangen, eventueel met (weer) een nieuwe koppeling.
Eigenlijk wil niemand (uitgezonderd Harm ) dat de BX weggaat, zelfs m’n moeder niet die was in het begin heel erg tegen die auto..
of hang er een GTI blok in
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
ik heb er twee!! zijn helemaal niet duur die dingen!, maar is geen versnellingsbak bij want die heb ik nodig
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:ik heb er twee!! zijn helemaal niet duur die dingen!, maar is geen versnellingsbak bij want die heb ik nodig
haha, maar is een goedkoop blok wel betrouwbaar, want ik heb meer het idee van: hoe goedkoper het blok hoe meer gratis extra’s je erbij krijgt, zoals olielekkages enzo.
deur63 schreef:hel1 schreef:ik heb er twee!! zijn helemaal niet duur die dingen!, maar is geen versnellingsbak bij want die heb ik nodig
haha, maar is een goedkoop blok wel betrouwbaar, want ik heb meer het idee van: hoe goedkoper het blok hoe meer gratis extra’s je erbij krijgt, zoals olielekkages enzo.
nou, ik wil het eerst reviseren en dan in mijn auto zetten, of het blok van mjn auto reviseren. ik weet niet meer precies wat wijsheid is.
het was zo simpel: olieverbruik en rotte bak: wisselen die hap, maar nu gaat ie opeens stoppen met olieverbruiken.
overigens zag ik laatst een blok voorbijkomen op het forum, te koop aangeboden, ik denk een type twee, de heftigere versie dus…
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar