Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De planning is zeker wel om hier op het forum rond te blijven hangen, en ook om Citroën te blijven rijden, dus dat zit wel goed
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Net geen zeshonderd euro. Geen klein bedrag, maar de auto is het denk ik nog wel waard. Dat gaan we dus zeer spoedig maar laten doen. En hopen dat de koelproblemen daarmee de wereld uit zijn.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
6 meijer voor een riem op een Hdi? Is dat met een beurt enzo?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Distributieriem met loop- en spanrollen, waterpomp, thermostaat, kleinmateriaal en arbeid. 560 Euro in de btw. Dat lijkt mij geen verkeerde prijs.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is inderdaad niet zo slecht. Voor alleen een riempje zou het te veel zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Is ook inclusief spoelen van het koelsysteem. Of het de luchtdrukopbouw in het koelsysteem ook verhelpt weet ik niet.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vanmiddag bij Bertens Tilburg voor een whopping vijf euro een nieuwe expansievatdop gekocht. Daarmee net maar weer eens aan de gang geweest.
Met goed warme motor de rechterkant (waar het expansievat zit) flink opgekrikt. Hierdoor wordt het expansievat het hoogste punt in het koelsysteem. Bij het losdraaien van de oude dop ontsnapt er een boel lucht en het niveau staat meteen een stuk hoger. Daarna wat met de slang naar de radiateur gerommeld en de ontluchtingsventielen los gehad. In eerste instantie kwam er geen lucht uit het thermostaathuis, totdat de boel zo warm was dat de thermostaat open ging. Ondertussen was het peil in het expansievat alweer een stuk gedaald, en in totaal ongeveer driekwart liter KVS aangevuld.
Met de dop los eens onbelast wat toeren gaan maken. Na een seconde of tien op 3500 toeren gaan kijken en ja hoor, KVS stroomt uit het expansievat. Stationair draaiend zakt het niveau beetje bij beetje. Dop er op en weer ontluchten via het thermostaathuis, waar flink wat lucht vrij kwam. Witblauwig van kleur, beetje dieselwalm en het peil weer op de stand van vóór het toeren maken.
Qua experimenteren laat ik het hier even bij. De magazijnman van Bertens gaf ook al aan dat het heel goed de koppakking kan zijn. Die is dus lek en daar rijd ik al dik honderdduizend kilometer mee rond, maar nu kan ik niet meer ongestraft een keertje lekker 160 blazen lijkt het. Overigens lekt hij ‘de goede kant op’. Geen sludge of witte rook uit de uitlaat. Verbruikt ook nog steeds 1 op 20 gemiddeld.
Toch maar eens puur voor de nieuwgierigheid peilen wat dezelfde beurt als hierboven beschreven kost mét het vervangen van de koppaking erbij.. Alhoewel ik vrees dat die reparatie economisch niet te verantwoorden is.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zou het zeker even vragen, want dit is dan natuurlijk wel HET moment om het te doen, anders kan die distributie er weer af.
Als je er nu 600 in steekt en over 1000 km kan je hem naar de sloop brengen met een lekke kop das natuurlijk ook zonde.
Waar zit eigenlijk het hoogste punt van het koelsysteem als de auto gewoon vlak staat?
Dat na het losdraaien van de oude dop er een boel lucht ontsnapt is denk ik wel logisch, het systeem staat bij een warme motor natuurlijk onder best wat druk.
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Update:
Nog geen beslissing genomen over vervangen van de koppakking
Gisteravond een kapotte H7-lamp (nog geen half jaar oud) geconstateerd
Eergister een nooit eerder geziene melding op de BC: ‘Batterij afstandsbediening leeg’
Vandaag na 1011 kilometer 48 en een beetje liter peut in het hok gegoten, ofwel 1 op 21
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gister de winterbandjes er maar eens onder gehangen. Helaas bleek mijn setje bouten + slotbouten onvindbaar. Gelukkig had ik nog wat extra wielbouten liggen, en heb ik een paar bouten van mijn lichtmetalen velgen gebruikt. Even verder zoeken dus.
Het weer is eigenlijk nog nét te warm voor winterbanden, maar dan liggen ze er maar vast op. Hopelijk wordt het snel wat kouder.
De Energy Savers beginnen nu wel aardig op te raken trouwens. Weinig profiel en droogtescheurtjes op de wang. Mag ook wel, ze zijn van 2008 en hebben er inmiddels dik vijfentachtig duizend kilometer op zitten.
Verder geen nieuws eigenlijk.. We rijden gewoon maar stug door. Ik zie wel waar het schip strandt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Winterboutjes zijn terecht, deze dus netjes met momentsleutel bevestigd. Verder genieten van een prachtige zondagmiddag
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
hier al op 318.xxx…. Nog altijd geen KVS of olieverbruik.
Wel weer karakter met starten in halfwarme toestand: niet aanslaan en een benzinelucht.
Gasklephuis is gereinigd, geen verschil.
Mogelijk thermostaat kapot, want de temperatuur staat lager dan wat ik gewend ben tijdens het woonwerkverkeer. dan vervang ik meteen de KVS temp.sensor, gaat in een moeite door.
Ik zie dat mijn Actiefus gewoon meer ervaring heeft dan deze diesel. Wel erg zuur van je koppakking. Als je dat goed wil laten doen is het sowieso duur. Zelf de klus dan wel met wat hulp aanpakken zal een hoop schelen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!